هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا به خط پایان رسید؛ نسل جدید سوناتا دوست داشتنی عرضه نخواهد شد

هیوندای سوناتا به عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولات هیوندای به خط پایان رسید و این خودروساز کره‌ای برای عرضه نسل جدید آن برنامه‌ای ندارد.

شرکت کره‌ای هیوندای پروژه توسعه نسل جدید سوناتا به عنوان یکی از پرفروش‌ترین و قدیمی‌ترین محصولات تولیدی خود را متوقف کرد. آمارها حاکی از آن است که تقاضا برای خرید مدل فعلی سوناتا از آنچه تصور می‌شد پایین‌تر است. از این رو هیوندای با توقف توسعه نسل جدید این خودرو قصد دارد روی تولید خودروهای برقی تمرکز کند.

پایان عمر هیوندای سوناتا

شرکت هیوندای نخستین نسل هیوندای را در سال ۱۹۸۵ میلادی به بازار عرضه کرد تا بتواند به نیاز مشتریان بازار کره جنوبی پاسخ دهد، اما نسل دوم آن با هدف رقابت با سدان‌های چون تویوتا کمری و هوندا آکورد تولید و به بازارهای جهانی از جمله آمریکا عرضه شد. سوناتا در حال حاضر در نسل هشتم خود در کشورهای کره جنوبی، چین، امریکا و پاکستان مونتاژ می‌شود. پلتفرم این خودرو با کیا اپتیما مشترک بوده و در مدل‌های مختلفی چون بنزینی و هیبریدی به فروش می‌رسد.

هیوندای سوناتا

طبق اعلام رسانه‌های کشور کره جنوبی، هیوندای تصمیم گرفته تا خطوط تولید سوناتا را برای عرضه خودروهای برقی تغییر دهد. این شرکت بزرگ خودروسازی قصد دارد از سال ۲۰۴۰ فقط خودروهای تمام الکتریکی را تولید و به بازار عرضه کند. همچنین توسعه موتورهای بنزینی نیز توسط این شرکت متوقف شده است. طبق بیانیه رسمی که توسط هیوندای منتشر شده، طراحی و ساخت نسل نهم سوناتا که با نام پروژه DN9 در حال توسعه بود نیز به شکل کامل متوقف شد.

هیوندای سوناتا

هیوندای طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی قصد داشت نسل نهم سوناتا را به دلیل کاهش تقاضا برای این محصول در سال ۲۰۲۵ روانه بازار کند. هیوندای با طراحی سوناتا به دنبال کسب فروش بالایی در بازار آمریکا بود، اما این سدان کره‌ای هیچوقت برای تویوتا کمری و هوندا آکورد به رقیبی جدی تبدیل نشد. هیوندای سوناتا در سال ۲۰۱۴ با فروش ۲۱۷ هزار دستگاهی بیشترین فروش خود را به ثبت رساند، اما فروش این خودرو در سال ۲۰۲۱ در آمریکا به ۸۳ هزار ۴۳۴ دستگاه کاهش پیدا کرد.

هیوندای سوناتا

گفتنی است هیوندای آیونیک 5 به عنوان هاچ بک تمام الکتریکی توانست نگاه مشتریانی زیادی را به خود جلب کند و برای این خودروساز کره‌ای آمار فروش بالایی را به ثبت برساند. همچنین هیوندای قصد دارد به زودی مدل‌های جدید این خودرو را با نام آیونیک ۶ و آیونیک ۷ در کلاس سدان به بازار عرضه کند. هرچند توسعه نسل جدید سوناتا در دستور کار هیوندای قرار ندارد، اما مدل فیس لیفت آن تا پایان سال معرفی خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*