حرم امام رضا

5 هتل نزدیک حرم امام رضا

برای کسانی که به قصد زیارت به شهر مشهد می‌روند، هیچ چیزی بهتر از این نیست که بتوانند در نزدیک حرم اقامت داشته باشند و به راحتی خود را به گنبد طلایی امام رضا برسانند.

اهمیت این موضوع زمانی آشکار می‌شود که بدانیم شهر مشهد حدود 351 کیلومتر مربع مساحت دارد و از آنجا که یک کلانشهر شلوغ و پرتردد هم هست، دسترسی به بخش‌های مختلف شهر زمان زیادی می‌‎برد. بنابراین سکونت در نزدیکی حرم، می‌تواند یک گزینه‌ی بسیار مناسب برای زائرین باشد. خوشبختانه در اطراف حرم امام رضا، و در خیابان‌های اطراف انواع هتل‌ها و اقامتگاه‌ها وجود دارد که شما بسته به بودجه‌تان می‌توانید مناسب‌ترین آنها را انتخاب کنید. در اینجا با 5 هتل نزدیک حرم امام رضا آشنا شوید.

هتل پنج ستاره‌ی قصرالضیافه چسبیده به حرم است

این هتل مجلل نزدیک‌ترین هتل به حرم امام رضا است. هتل قصرالضیافه در ضلع شرقی حرم امام رضا واقع شده و با ورودی صحن هدایت فاصله‌ای کمتر از دو دقیقه دارد. البته با وجود این همه نزدیکی به شلوغی حرم، شما می‌توانید با اقامت در این هتل فضای دنج و آرامی را تجربه کنید که برایتان تجربه‌ی معنوی به همراه داشته باشد. تزئینات هتل به سبک سنتی است و معماری آن به شیوه‌ی معماری اسلامی است. هتل قصرالضیافه دارای دو رستوران یکی بیرونی و یکی در داخل هتل، فضای سبز، کافی‌شاپ و فروشگاه است و اقامت در آن یک تجربه‌ی فوق‌العاده‌ی سیاحتی و زیارتی است.

هتل پنج ستاره‌ی مجلل درویشی چه ویژگی‌هایی دارد؟

هتل مجلل درویشی که در خیابان امام رضا قرار دارد، مسیری مستقیم به حرم دارد. هتل مجلل درویشی در یک ساختمان 25 طبقه قرار دارد و با  223 واحد اقامتی اعم از اتاق و سوئیت، بزرگ‌ترین هتل کلان‌شهر مشهد به حساب می‌آید. فاصله‌‌ی این هتل با حرم تقریباً یک کیلومتر است. از امکانات این هتل مجلل می‌توان به چندین رستوران‌ آن اشاره کرد که در آنها انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی سرو می‌شود. در طبقه‌ی بالای هتل، یک روف گاردن با باغی باصفا انتظار شما را می‌کشد. این هتل دارای لابی در فضای باز است که آن را به تنها هتل اتریوم در مشهد تبدیل می‌کند. برخی از امکانات هتل مجلل درویشی باشگاه ورزشی و بازارچه‌ی درون آن هستند. هم‌چنین هتل دارای ترانسفر رایگان برای فرودگاه است و از سایر امکانات آن می‌توان به باشگاه بدنسازی، سونا، جکوزی، حمام ترکی، اسپا و استخر اشاره کرد.

حرم امام رضا

هتل پنج ستاره‌ی الماس ۲ جایی برای خوش سلیقه‌ها

اگر قصد رزرو اتاق در هتل لوکس الماس ۲ را دارید به سلیقه‌ی شما تبریک می‌گوییم. این هتل یکی از واحدهای اقامتی جدید در هتل‌های نزدیک حرم است که در سال 1395 افتتاح شده است. هتل الماس 2 در یک ساختمان 25 طبقه است که  218 اتاق و واحد اقامتی را در خود جای داده است. شیوه‌ی تزئین و دکوراسیون اتاق‌های‌ مختلف این هتل عبارتند از ایرانی، مصری، عربی و آفریقایی و در اتاق‌های آن نمادهایی از روسیه، ترکیه، روم باستان، آفریقا، کشورهای عربی، ایران باستان و ایران معاصر وجود دارد.

برای رزرو هتل پنج ستاره‌ی الماس 2 به سایت فلایتیو بروید و برای این کار ابتدا آدرس https://flightio.com/ را وارد کنید. سپس تاریخ و نوع اتاق خود را تعیین کرده و سپس اتاق‌ها را رزرو کنید. شما می‌توانید در چندین رستوران‌ و تالار پذیرایی هتل الماس ۲ غذا نوش جان کنید، به کافه‌ی هتل بروید و یا در سالن همایش و کنفرانس جلسات مهم برگزار کنید. هتل هم‌چنین دارای مجموعه‌ی آبی و اسپا، تراس بر روی پشت بام و بازارچه‌ی خرید است. مجموعه‌ی آبی هتل مخصوص کودکان و بزرگسالان است و مراجعان زیادی دارد.

چرا هتل مدینه‌الرضا حال و هوایی معنوی دارد؟

هتل مدینه‌الرضا یک هتل مشهد است که بسیار لوکس و بزرگ است و در نزدیکی حرم امام رضا واقع است. ساختمان این هتل ۱۸ طبقه است و ۲۸۸ واحد اقامتی آن با امکانات آن خوب و عالی و مناسب یک هتل پنج ستاره‌ است. معماری این هتل از معماری اسلامی الگو گرفته و حال‌ و هوایی معنوی را برای مسافران ایجاد می‌کند. این هتل تنها رستوران گردان مشهد را در خود جای داده است و دارای 3 رستوران دیگر نیز هست. از امکانات هتل مدینه‌الرضا می‌توان به اتاق بازی کودکان، کتابخانه، فروشگاه و اینترنت رایگان اشاره کرد. هتل دارای یک چایخانه‌ی سنتی نیز هست. انواع واحدهای اقامتی هتل مدینه‌الرضا عبارتند از سوئیت، آپارتمان، اتاق‌های لوکس و ویژه و اتاق‌های تو در تو یا کانکت. هتل مدینه‌الرضا در خیابان شیرازی نبش شارستان رضوی قرار دارد و به حرم و برخی از اماکن دیدنی شهر نزدیک است.

پنجره‌های هتل کوثر ناب رو به حرم باز می‌شود

از هتل‌های لوکس نزدیک به حرم امام رضا می‌توان به هتل کوثر ناب اشاره کرد که پنجره‌های آن رو به حرم باز می‌شود. این یک هتل بین‌المللی است که دارای 176 اتاق است. هتل بین خیابان وحدت و شارستان رضوی قرار دارد و نسبت به سایر هتل‌های این لیست کمی با حرم فاصله دارد، اما پنجره‌ی بیشتر اتاق‌های هتل کوثر ناب رو به حرم است. با وجود فاصله‌ی اندک هتل از حرم، شما لازم نیست که سوار تاکسی بشوید و می‌توانید پای پیاده به حرم بروید. هتل کوثر ناب دارای فضای سبز، رستوران، اینترنت و ترانسفر فرودگاهی رایگان است. اگر قصد سفر در زمان مناسبت‌های مذهبی به مشهد را دارید، این هتل را برای اقامت انتخاب کنید چون در این ایام برای زائرین بسته‌های تخفیف ویژه‌ دارد.

حرم امام رضا

هتل‌های چهار ستاره‌ی اطراف حرم

حالا که با هتل‌های لوکس اطراف حرم امام رضا آشنا شدید، خوب است هتل‌های چهار ستاره‌ی نزدیک حرم امام رضا را نیز بشناسید. اطراف حرم دارای تعداد زیادی هتل چهار ستاره، سه ستاره و هتل آپارتمان و سایر واحدهای اقامتی است. از هتل‌های چهار ستاره‌ی نزدیک حرم می‌توان به این هتل‌ها اشاره کرد:

  • هتل جواد: در ۸ طبقه و 105 واحد اقامتی، دارای مجموعه‌ی ورزشی، رستوران، پارکینگ، فروشگاه، کافی شاپ، سونا و جکوزی.
  • هتل اترک: با سابقه‌ی 45 سال در ۱۰ طبقه و ۱۶۳ اتاق، دارای یک رستوران با معماری سنتی، کافی شاپ، باشگاه ورزشی و تلویزیون در درون اتاق.
  • هتل الماس: در ۲ بلوک ۵ طبقه و ۷ طبقه است که همسایه‌ی هم هستند. دارای ۱۶۳ اتاق، ترانسفر فرودگاهی، رستوران، سالن اجتماعات، پارکینگ، تلویزیون و صندوق امانات داخل اتاق.
  • هتل کیانا: در ۶ طبقه و ۱۱۰ اتاق و واحد اقامتی، دارای دو رستوران ایرانی و فرنگی، کافی‌ شاپ، چایخانه‌ی سنتی، اتاق‌های تک نفره، کانکت و تویین، استخر، سونا، ماساژ و حمام ترکی و یک لمکده در پشت بام.
این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.