پنج دلیل اصلی برای تعویض باطری لپ تاپ

 

 

روزهای اولی که تلفن های همراه آمده بودند سبکی و زیبایی یکی از اصول اولیه بودند اما با توجه به کاربردی تر شدن گوشی ها و استفاده های چند منظوره، امروز یکی از فاکتورهای گوشی خوب عمر باتری طولانی است.
به گزارش مشرق، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که روزی در حال استفاده از تلفن همراهتان متوجه می شوید که نسبت به قبل شارژ کمتری نگه می دارد اما این سوال برای همه بوجود می آید که این نوسان برق گوشی است یا اینکه باتری خراب شده است.
سوالي که در اين زمان مطرح مي‌شود اين است که چه زماني باتري گوشي بايد تعويض شود؟
1. حتما روزي را که تلفن‌همراهتان يا باتري جديد آن‌را خريداري کرده‌ايد به‌ياد داريد.
معمولا عمر باتري‌هاي تلفن‌همراه کمي بيشتر از 2 سال است که تقريبا معادل با 300 يا 500 مرتبه شارژ کردن مي‌باشد بنابراين اگر عمر باتري گوشي شما بيش از اين است، دير يا زود بايد تعويض شود.
2. گوشي تلفن‌همراه خود را خاموش کنيد و سپس آن‌را به شارژر متصل کرده و اجازه بدهيد که مدت ‌زمان استاندارد شارژ (براساس دستور توليدکننده دستگاه) طي شود.
اکنون گوشي را از شارژر جدا کرده و آن‌را روشن کنيد و صبر کنيد تا گوشي کاملا بالا بيايد و حالا به نشانگر باتري توجه کنيد. اگر اين نشانگر کمتر از ميزان پر بودن را نشان داد به اين معني است که باتري گوشي شما کهنه شده است و سطح شارژ آن پايين‌تر از حد استاندارد است و نياز به تعويض دارد.
3. توجه داشته باشيد که پس از شارژ کامل باتري گوشي تلفن‌همراه، اگر پس از استفاده طبيعي هميشگي، سطح نشانگر توان باتري در طي چند ساعت پايين آمد، اين نکته مي‌تواند نشانه روشني از خرابي باتري باشد.
4. اگر پس از شارژ کامل باتري، در اثر استفاده طبيعي و هميشگي، سطح نشانگر توان باتري به‌طور ناگهاني (مثلا پس از يک تماس) چند پله سقوط کرد، يقين داشته باشيد که کار باتري گوشي شما تمام است.
5. اگر هنگام روشن بودن گوشي تلفن‌همراه اقدام به شارژ باتري مي‌کنيد حتما توجه داشته باشيد که اگر باتري کاملا خالي بوده و حالا در طي زمان بسيار کمي نشانگر شارژ آن کامل شده است، اين نيز مي‌تواند يکي از دلايل روشن خراب بودن باتري باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*