مدیر عامل اپل

میزان حقوق و مزایای مدیر عامل اپل در سال گذشته، هوش از سر شما می‌برد

اخیرا مجله فورچون لیستی از پردرآمدترین مدیران شرکت‌های بزرگ در جهان را منتشر کرد که طبق آن مدیر عامل اپل بعد از ایلان ماسک به دومین مدیرعامل پردرآمد جهان تبدیل شد.

فورچون که یکی از مجله‌های معتبر تجاری در جهان محسوب می‌شود اخیرا لیستی از پردرآمدترین مدیران شرکت‌های بزرگ در جهان را منتشر کرد که طبق آن تیم کوک، مدیرعامل اپل بعد از ایلان ماسک با درآمد 770.5 میلیون دلاری توانست لقب دومین مدیرعامل پردرآمد در سال ۲۰۲۱ را از آن خود کند.

میزان حقوق و مزایای مدیر عامل اپل در سال ۲۰۲۱

از آنجایی که شرکت اپل یکی از بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین شرکت‌ها در جهان محسوب می‌شود، کسب درآمد 770 میلیون دلاری توسط مدیرعامل آن آنچنان عجیب به نظر نمی‌رسد. البته 770 میلیون دلار به عنوان حقوق پایه تیم کوک نبوده و وی به دلیل جایگاه خود در این شرکت بزرگ از حقوق سالانه مشخص و مزایای ویژه نیز بهره می‌برد.

علاوه بر این، پاداش سهام نیز باعث شده تا درآمد مدیرعامل اپل در سال ۲۰۲۱ افزایش پیدا کند. در واقع تیم کوک طی سال قبل از سهام اپل حدود 82 میلیون دلار پاداش دریافت کرده است. همچنین مدیر عامل اپل 630 هزار و 360 دلار برای تامین هزینه امنیت شخصی و 712 هزار و 488 دلار برای استفاده از هواپیمای خصوصی دریافت کرده بود.

مدیر عامل اپل

گفتنی است طی ماه‌های گذشته منتقدان اپل خواستار جلوگیری از اهدای بسته پاداش 99 میلیون دلاری به تیم کوک شدند، اما سهام‌داران سرانجام با ارائه این پاداش موافقت کردند. طبق اعلام فورچون، اپل در سال گذشته توانست وضعیت خود در بازار را بهبود بخشد و تا پایان سال ۲۰۲۱ سود 95 میلیارد دلاری را کسب کند. از این رو کسب درآمد 770 میلیون دلاری توسط تیم کوک با انتقاد مواجه نشده و بسیاری آن را منطقی دانستند.

همچنین ایلان ماسک به کمک سهام تسلا توانست در سال قبل درآمد حدود 23.5 میلیارد دلاری را کسب کند و در صدر لیست پردرآمدترین مدیران عامل در جهان جای بگیرد. همچنین مدیرعامل انویدیا با درآمد 561 میلیون دلاری و مدیرعامل نتفلیکس با درآمد 453.5 میلیون دلاری به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم این لیست جای گرفتند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*