نابودی باتری گوشی

مهمترین دلایلی که باعث نابودی باتری گوشی می‌شوند

برخی از اشتباهات کاربران باعث نابودی باتری گوشی های هوشمند می‌شود. در ادامه شما را با این اشتباهات آشنا خواهیم کرد تا با پرهیز از آنها بتوانید عمر باتری موبایل خود را افزایش دهید.

باتری گوشی های هوشمند با گذشت زمان کارایی اولیه خود را از دست می‌دهند و در این میان برخی از اشتباهات کاربران باعث نابودی سریع آنها خواهد شد. در همین راستا قصد داریم شما را با مهمترین دلایلی که باعث نابودی باتری گوشی هوشمند می‌شوند، آشنا کنیم تا بتوانید با پرهیز از آنها از خرابی باتری گوشی هوشمند خود جلوگیری کنید.

این 4 دلیل باعث نابودی باتری گوشی می‌شوند

گرمای بیش از حد

گرما به عنوان دشمن اصلی وسایل الکترونیکی محسوب می‌شود و در همین راستا برای جلوگیری از نابودی باتری گوشی هوشمند خود باید آنها را از گرمای شدید دور نگه دارید. در واقع گرمای بیش از حد ناشی از اتصال زیاد گوشی به برق، انجام بازی‌هایی که منابع زیادی مصرف می‌کنند و همچنین قرار دادن گوشی در محیط داغ باعث کاهش طول عمر باتری موبایل خواهد شد.

تمام شدن شارژ کامل باتری

نابودی باتری گوشی

چرخه‌های شارژ روی طول عمر باتری تاثیر زیادی خواهند گذاشت. چرخه ثابت شارژ و دشارژ به تدریج سلامت باتری را کاهش می‌دهد، اما اگر شارژ باتری گوشی چندین بار این چرخه را از صفر شروع کند، عمر آن به شدت کاهش خواهد یافت. از این رو کارشناسان به کاربران توصیه می‌کنند شارژ باتری را بین 20 تا 80 درصد نگه دارند. به طور کلی چرخه‌های کوتاه‌تر شارژ برای باتری‌ها بهتر بوده و توصیه می‌شود شارژ گوشی را به کمتر از از 20 درصد نرسانید.

اتصال زیاد گوشی به شارژر باعث نابودی باتری گوشی می‌شود

اتصال دائمی گوشی به شارژر باعث نابودی باتری گوشی هوشمند خواهد شد. برخی از کاربران تمایل دارند تا باتری موبایل خود را طی شب شارژ کنند که همین اشتباه روی سلامت باتری تاثیر بدی خواهد گذاشت. در واقع زمانی که باتری به شکل کامل (۱۰۰ درصد) شارژ می‌شود، گوشی برای محافظت از خود فرایند شارژ را متوقف می‌کند، اما پس از این که باتری گوشی به 99 درصد کاهش یافت، فرایند شارژ برای رسیدن به ۱۰۰ درصد مجددا آغاز می‌شود. تکرار زیاد این چرخه به سلامت باتری آسیب وارد خواهد کرد.

گفتنی است سری جدید گوشی های آیفون و گوشی های اندروید به قابلیت‌های شارژ تطبیقی و بهینه‌سازی مجهز شدند که باعث می‌شود چرخه‌های شارژ در طول شب کاهش پیدا کند. در واقع این قابلیت‌ها در اکثر ساعات شب باتری را در حالت 80 درصد نگه خواهند داشت و فرایند شارژ 20 درصد باقی مانده باتری اندکی پیش از بیدار شدن کاربران آغاز خواهد شد.

استفاده از کابل‌های ارزان، تقلبی یا خراب

نابودی باتری گوشی

استفاده از کابل‌های ارزان، تقلبی و آسیب‌دیده یکی خطرناک‌ترین کارها محسوب می‌شود. در واقع در اکثر مواقع استفاده از چنین کابل‌هایی خطرهایی چون آتش‌سوزی را نیز به همراه دارد. از این رو به کاربران توصیه می‌شود همواره لوازم جانبی گوشی مورد نظر خود را از برندهای مورد اعتماد یا به شکل مستقیم از نمایندگی‌های شرکت سازنده گوشی تهیه کنند. خرید لوازم جانبی تقلبی ارزان قیمت علاوه بر ضرر مالی، خطرهای جانبی را نیز به همراه دارد. کاربران گوشی های آیفون برای اطمینان حاصل کردن از لوازم جانبی اصلی به ویژه شارژرهای بی‌سیم باید روی آنها حتما برچسب ساخته شده برای آیفون را مشاهده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*