شیائومی

شیائومی به پشتیبانی از این 10 گوشی و تبلت خود پایان می دهد

شرکت شیائومی به صورت رسمی اعلام کرده است که بزودی پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی از ۱۰ گوشی و تبلت قدیمی خود را متوقف خواهد کرد.

شیائومی مجموعه لیستی از گوشی های هوشمند خود را منتشر کرده که دیگر از پشتیبانی نرم افزاری این شرکت برخوردار نخواهند بود. در کل 10 دستگاه در لیست پایان پشتیبانی (EOS) شرکت Xiaomi گنجانده شده است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. این بدان معنا است که این محصولات دیگر از بروز رسانی سیستم عاملی و آپدیت های امنیتی بهره مند نخواهند شد.

این 10 دستگاه بیش از دو سال از زمان عرضه خود را سپری کرده اند و حداقل یک بروز رسانی اندروید را شامل شده اند. شیائومی همچنین بروزرسانی‌های امنیتی عادی را برای این 10 گوشی متوقف خواهد کرد. گوشی ها شامل ردمی کی ۲۰، ردمی نوت ۷ و ۷ اس، ردمی نوت ۷ و ردمی نوت ۷ معمولی می شود. سایر دستگاه‌ ها Redmi Y3، Mi Pad 4، Mi Pad 4 Plus، Mi Play و Mi 9 SE نام دارند.

گنجاندن 10 گوشی و تبلت شیائومی در لیست فاقد پشتیبانی به این معنی است که شیائومی دیگر به گزارش‌های آسیب پذیری امنیتی ارسال شده توسط کاربران پاسخ نخواهد داد. جالب است بدانید که سری Redmi Note 7 تنها سه سال پیش بود که عرضه شد و تا بدین جای کار، تنها یک ارتقا سیستم عامل اندروید را تجربه کرده است. مدل Redmi K20 نیز حدود 3 سال است که روانه بازار شده است.

دارندگان 10 گوشی و تبلت نام برده از آخرین بروز رسانی رابط کاربری MIUI 13 که اخیرا توسط شیائومی عرضه شده بود، محروم بودند که خبر از پایان پشتیبانی شرکت چینی از این دستگاه ها می داد. لیست پایان پشتیبانی (EOS) فهرستی پویا و متغیر از دستگاه های قدیمی است که چرخه نرم افزاری خود را طی کرده اند. به طور کلی، اکثر محصولات OEM حداکثر دو ارتقاء سیستم عاملی را در طول عمر خود شامل می شوند. البته این پروسه برای بعضی از پرچمداران می تواند تا چندین سال طول بکشد.