پردازنده M2 اپل

پردازنده M2 اپل با قابلیت پشتیبانی از 24 گیگابایت رم معرفی شد

اپل در جریان مراسم WWDC 2022 از پردازنده M2 با قابلیت پشتیبانی از 24 گیگابایت رم رونمایی کرد. پردازنده M2 هشت هسته ای بوده و 25 درصد قدرتمندتر از نسل قبلی خود است.

امشب در رویداد WWDC شاهد رونمایی از پردازنده M2 اپل، نسل دوم تراشه‌های سیلیکونی این کمپانی برای مک بودیم. این تراشه در مقایسه با نسل قبلی و سایر پردازنده های بازار قدرتمندتر بوده و مصرف انرژی بهینه تری دارد.

مشخصات فنی پردازنده M2 اپل

M2 با استفاده از نسل دوم تکنولوژی پنج نانومتری اپل ساخته شده و بیش از 20 میلیارد ترانزیستور دارد. به این ترتیب، تعداد ترانزیستورهای پردازنده M2 اپل 25 درصد بیشتر از تراشه‌های M1 خواهد بود.

پردازنده M2 تا سقف 24 گیگابایت رم LPDDR5 را پشتیبانی می‌کند و از چهار هسته قدرتمند و چهار هسته با مصرف انرژی بهینه تشکیل می‌شود. این پردازنده همچنین قادر به پشتیبانی از پهنای باند 100 گیگابایت بر ثانیه است که 50 درصد بیشتر از نسل قبلی به شمار می‌رود.

پردازنده M2 اپل

اپل ادعا می‌کند که پردازنده ام 2 ضمن ارائه عملکردی سریع‌تر، مصرف انرژی پایین‌تری نیز در مقایسه با رقبا دارد. این پردازنده در سطح توان یکسان با سایر تراشه‌های مشابه، 18 درصد عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد. بعلاوه، این پردازنده همچنین از پردازنده‌های گرافیکی ده هسته‌ای استفاده می‌کند که 25 درصد بیشتر از M1 به شمار می‌رود. بنا به ادعای اپل، تراشه M2 قادر است 87 درصد از عملکرد حداکثری یک سی پی یوی دوازده هسته‌ای لپ تاپ را با تنها یک چهارم مصرف انرژی آن ارائه دهد!

نخستین محصولات اپل که از تراشه M2 استفاده خواهند کرد، مک بوک ایر جدید و مک بوک پروی 13 اینچی خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*