سیستم عامل iOS 16

سیستم عامل iOS 16 با قفل جدید صفحه نمایش، باز هم از اندروید عقب است

سیستم عامل iOS 16 با بهبودها و قابلیت‌های جدید و شگفت انگیز معرفی شد اما به نظر می‌رسد که در یک مورد، شاید هنوز از اندروید عقب‌‌تر باشد! اما چه موضوعی؟

رویداد WWDC 2022 با جشنواره‌ای از شگفتی‌ها و دیوایس‌های جدید به پایان رسید و اکنون وقت آن است که به گل سر سبد این کنفرانس یعنی سیستم عامل iOS 16 کمی دقیق‌تر نگاهی کنیم. یکی از مهم‌ترین بهبودهای جدید این OS نسبت به نسخه قبلی خود، به «حالت جدید قفل صفحه نمایش» مربوط می‌شود.

اما هرچه نگاه می‌کنیم، به نظر می‌رسد که سیستم عامل گوشی‌های هوشمند اپل در یک فاکتور مهم، هنوز از اندروید عقب است. ولی چه فاکتوری؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

نگاهی به قفل جدید صفحه نمایش در سیستم عامل iOS 16 و بهبودهای دیگر

سیستم عامل iOS 16

تفاوتی ندارد که قفل صفحه آیفون شما، با تصویر ثابت، تصاویر متحرک یا استاتیک باشد؛ آپدیت جدید اپل در هر سه مورد کنار شما خواهد بود. قفل صفحه نمایش جدید در سیستم عامل iOS 16 به کاربران اجازه می‌دهد تا سطح جدیدی از شخصی سازی را داشته باشند. شما می‌توانید تمام اِلمان‌های حاضر در صفحه مانند ویجت‌‌ها، رنگ، فونت، اعلانات، تاریخ، زمان و هرچیزی که می‌بینید را طبق سلیقه خود شخصی سازی کنید. به علاوه می‌توانید تجربه‌ی داشتن چندین والپیپر بر اساس قابلیت «تصاویر تصادفی» را هم داشته باشید.

معرفی رسمی سیستم عامل iOS 16

در این نوشته قصد نداریم تا سیستم عامل iOS 16 را موشکافی کنیم اما بد نیست تا به مهم‌ترین بهبودها و تغییرات این نسخه به صورت تیتروار نگاهی داشته باشیم و بعد به سراغ سوال اصلی برویم.

  • قابلیت “Live Activities” که سطح جدیدی از به روز بودن اعلانات (مثل نتیجه مسابقات ورزشی و …) را به کاربر هدیه می‌دهد.
  • فوکوس که به شخصی سازی قفل صفحه نمایش مربوط می‌شود
  • بهبود پیامرسان‌ها در سیستم عامل iOS 16 با اضافه شدن دکمه Unsend و حتی ویرایش پیام‌های فرستاده شده به همراه “Auto Correction” هوشمند و اصلاح شده
  • قابلیت “Live Text” با بهبودهای جدید که دقیقا به مانند iOS 15 عمل می‌کند اما اکنون می‌توانید قابلیت «متن زنده» را در ویدیوها هم داشته باشید.
  • کیف پول دیجیتال اپل یا همان اپل والت با قابلیت‌های جدید مثل اضافه شدن کلید دیجیتال خودروها
  • قابلیت “Apple Pay Later” که تقریبا مانند «کردیت کارت» عمل می‌کند.
  • بهبودهای گسترده در اپل مپ که این بهبودها شامل 11 کشور جدید یعنی سوئیس، فرانسه، نیوزلند و … می‌شود. در این نسخه می‌توانید تا 15 توقف را به مسیر خود اضافه کنید و بهترین تجربه‌ی مسیریابی را بر اساس توقف‌های خود داشته باشید. همچنین نقشه سه بعدی چندین شهر معروف مثل لاس وگاس، میامی، شیکاگو، سیدنی و چندین شهر دیگر هم به Apple Maps اضافه شده است.
  • اپل کارپلی با تغییرات گسترده و کاملا جدید به همراه بازطراحی خلاقانه که اکنون می‌تواند اطلاعاتی مثل سرعت خودرو، دور موتور، میزان سوخت، دمای و میزان آب موتور و تنظیم بهینه سوخت برای مسافرت‌ها را به راننده نمایش دهد.

ضعف اصلی iOS 16 در برابر اندروید که هنوز هم برطرف نشده است!

سیستم عامل iOS 16

طی ماه‌های گذشته و بررسی احتمالاتِ پیرامون سیستم عامل جدید اپل، گفته می‌شد که قابلیت «صفحه نمایش همیشه روشن» یا همان “always-on display” به طور یقین با سیستم عامل iOS 16 به گوشی‌های آیفون می‌آید. اما در کنفرانس WWDC 2022 اپل، هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشد. البته شاید آمریکایی‌ها قصد دارند تا یک سوپرایز بزرگ را برای آخر کار نگه دارند و این قابلیت را همزمان با پرچمدار جدید خود یعنی آیفون 14 به بازار بفرستند. اما هرچه که باشد، فعلا اندروید 1 و سیستم عامل آیفون 0!

در پایان باید بگوییم که شما می‌توانید تمامی اخبار مربوط به کنفرانس WWDC 2022 را از طریق این لینک از وب سایت گجت نیوز دنبال کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*