انرژی دریا

ژاپنی ها انرژی دریا را به برق تبدیل می‌کنند

یکی از تولیدات جدید ژاپنی‌ها تبدیل انرژی دریا به برق توسط توربین‌های بزرگی است که به تازگی ساخته شده و می‌تواند تحولی در این زمینه به وجود بیاورد. جزئیات این خبر را در ادامه بخوانید.

تولید برق از طریق امواج دریا مدتی است که توسط برخی از کشورها مانند چین انجام می‌شود، ولی هم‌اکنون ژاپن موفق شده سیستمی درست کند که مبتنی بر انرژی اعماق اقیانوس‌ها است و می‌تواند نوعی انرژی تجدیدپذیر را به طور مداوم و مستمر تولید کند.

تولید برق از انرژی دریا توسط ژاپنی‌ها

به گفته برخی از منابع خبری ژاپن، یکی از شرکت‌های معروف ژاپنی به نام IHI Corp که عمده فعالیتش در زمینه تولید ماشین آلات سنگین است توانسته این سیستم جالب را ابداع کند. این شرکت حدود یک دهه است که روی ساخت یک توربین زیردریایی کار می‌کند و انرژی جریان‌های اعماق اقیانوس را مهار می‌کند.

انرژی دریا

این توربین غول پیکر کایریو نام دارد و شبیه به یک هواپیمای 330 تنی است و دو پروانه دارد که در جهت مخالف هم می‌چرخند و به یک بدنه بزرگ و غول آسا متصل شده‌اند. گفتنی است که این توربین در عمق 30 تا 50 متری دریا شناور می‌ماند و توسط یک لنگر به کف دریا وصل می‌شود.

کمپانی IHI Corp قصد دارد در برنامه بلندپروازانه خود این توربین بزرگ را در مسیر یکی از قدرتمندترین جریان‌های دریایی جهان یعنی جریان کوروشیو قرار دهد و به وسیله کابل‌های زیر دریایی برق را منتقل کند. آن‌طور که سازمان توسعه انرژی‌های نو و فناوری‌های صنعتی تخمین زده است، این توربین می‌تواند حدود 200 گیگاوات انرژی تولید نماید.

انرژی دریا

لازم به ذکر است که 200 گیگاوات انرژی معادل 60 درصد از انرژی مصرفی فعلی کشور ژاپن است. به گفته یکی از استادان سیاست‌گذاری فناوری اقیانوسی به نام کن تاکاگی، جریان‌های اقیانوسی برای ژاپن مزیت مهمی دارند، چرا که می‌توان به آنها دسترسی یافت. انرژی بادی از لحاظ جغرافیایی برای اروپا مناسب‌تر است که در معرض بادهای غربی است و در ارتفاع بالاتری نسبت به سطح دریا قرار دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*