خودرو های آمریکایی

این‌ها سریع‌ترین خودروهای آمریکایی هستند؛ از دوج وایپر تا ابرخودرو SSC تواترا

در اینجا تعدادی از سریعترین خودرو های آمریکایی را به شما معرفی می‌کنیم که از نامدارترین برندها هستند و در تمام جهان شهرت و محبوبیت دارند.

خودروسازان آمریکایی در طول این سال‌ها خودروهای فوق العاده سریعی ساخته‌اند. یکی از ویژگی‌هایی که مشتری را به سمت خرید یک اتومبیل سوق می‌دهد سرعت آن است که مولفه مهمی در هنگام طراحی به حساب می‌آید. سرعت بالای ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت، زمانی دست نیافتنی بود و ماشین‌های کمی به این سرعت دست پیدا می‌کردند. اما با گذشت زمان، انحصار این رده از خودروها کم و کمتر شده و اکنون خودرو های آمریکایی بسیاری با این سرعت ساخته‌ شده‌اند.

به گفته خودروسازان آمریکایی، گیربکس‌های مورد استفاده در این خودروها، همانند گیربکس برندهای اروپایی مانند بوگاتی، کونیگزگ و فراری است. آمریکایی‌ها معمولاً در کار تولید ماشین‌ها و وانت‌های غول پیکرند؛ با این حال در طول سه دهه گذشته، خودروسازان آمریکایی زیادی را دیده‌ایم که خودروهایی را با هدف شکستن رکوردهای سرعت در دست رقبای اروپایی خود می‌سازند. ما در اینجا به بررسی نوک قله خواهیم پرداخت و 10 مورد از سریع‌ترین خودرو های آمریکایی حال حاضر جهان را معرفی خواهیم کرد.

خودرو های آمریکایی

10. دوج وایپر

سرعت: 206 مایل در ساعت

وقتی شرکت خودروسازی دوج، وایپر را در اوایل دهه 90 معرفی کرد، همه مات و مبهوت شدند. هیچ کس انتظار نداشت آمریکایی‌ها یک ابرخودروی V10 تولید کنند که بتواند ابرخودروهای اروپایی را از رده خارج کند. وایپر چنان موفق بود که شرکت سازنده آن را برای تقریباً سه دهه در پنج نسل تولید کرد. نسل پنجم و آخرین ورژن وایپر فوق العاده بود. این خودرو از یک موتور 8.4 لیتری غول‌پیکر با قدرت 640 اسب بخار و گشتاور 600 پوند فوت بهره می‌برد و به حداکثر سرعت 206 مایل در ساعت می‌رسید. اگرچه تولید وایپر متوقف شد، اما امید است که در آینده ساخت آن دوباره احیا شود.

خودرو های آمریکایی

9. دوج چلنجر SRT Demon

سرعت: 211 مایل در ساعت

در طول نیم قرن گذشته، دوج خود را به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان خودرو های آمریکایی ثابت کرده است. دوج چلنجر مسلماً از بهترین خودروی عضلانی دوج است که تا به حال ساخته شده است؛ زیرا قدرت بیشتری نسبت به سایر خودروهای ساخته شده دارد. موتور نصب شده بر روی این خودرو یک نمونه عظیم 6.2 لیتری HEMI مجهز به سیستم سوپرشارژر با حجم دقیق 6.166 بوده که توانایی تولید نیرویی بسیار بیشتر از مدل Hellcast و برابر با 840 اسب بخار در دور موتور 6.300 RPM و حداکثر گشتاور تولیدی 770 پاوند بر فوت (معادل 1044 نیوتون متر) را در دور موتور 4.500 RPM با استفاده از سوخت بنزین بدون سرب با اکتان 100 را دارد.

خودرو های آمریکایی

8. شورلت کوروت ZR1 2019

سرعت: 212 مایل در ساعت

پسوند «ZR1» در برخی از سریع‌ترین کوروت‌ها از دهه 90 استفاده شده است. پس از موفقیت بزرگ در ساخت دو مدل اول ZR1، کوروت مصمم شد که ورژن سومی از این ماشین‌ها را بسازد. این برنامه عملی شد و در سال 2019 سریعترین شورلت کوروت با این نام ساخته شد. شورولت کوروت ZR1 در حالت استاندارد 755 اسب‌بخار قدرت و 970 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. می‌شود گفت که کوروت ZR1 همانند یک موشک هدایت شونده، ترکیبی صحیح از قدرت و دقت است.

خودرو های آمریکایی

7. فورد GT

سرعت: 216 مایل در ساعت

جی‌تی یک خودروی اسپورت موتور وسط دونفره ساخت آمریکا محسوب می‌شود که توسط شرکت فورد و در پی جشن 100 سالگی این شرکت در سال 2003 ساخته شده و به فروش رسیده‌ است. در اواسط سال 2000، شرکت فورد، GT را به افتخار یکی از بزرگترین خودرو های آمریکایی (GT40) معرفی کرد. GT40 همچون افسانه‌ای بود که سه سال متوالی در رقابت های 24 ساعته لمانز در دهه 60 برنده شد. همه GT40 را دوست داشتند، بنابراین فورد نسل دوم آن را در سال 2016 معرفی کرد. تولید این خودرو با طراحی جدید برای مدل سال 2017 از سر گرفته‌شد. نسل دوم GT یک اثر هنری با طراحی خارق‌العاده است که از GT40 الهام‌گرفته شده. قدرت دقیق موتور این خودرو 647اسب بخار بوده و 745 نیوتن متر هم گشتاور دارد و بدین ترتیب این پیشرانه قوی‌ترین موتور اکوبوستی است که تاکنون توسط فورد ساخته شده است. سازندهٔ آمریکایی ادعا کرده این موتور می‌تواند حتی با نمونه‌های V8 توربو هم رقابت کند.

خودرو های آمریکایی

6. وکتور W8

سرعت: 218 مایل در ساعت

این روزها بسیاری از مردم چیزی درباره وکتور نمی‌دانند، اما در دهه 90، یکی از موفق‌ترین شرکت‌های خودروسازی بود که فوق‌العاده ترین خودرو های آمریکایی را می‌ساخت. وکتور چندین ابرخودروی خارق‌العاده ساخت و W8 بدون شک بهترین آن‌هاست. اولین چیزی که توجه مردم را به W8 جلب کرد، طراحی بی‌نظیر آن بود که با طراحی لامبورگینی و فراری رقابت می‌کرد. همچنین W8 با پیشرانه‌ای از نوع 8 سیلندر 6 لیتری تویین توربو شارژ و با آرایش V شکل است. این پیشرانه 628 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و شتاب صفر تا صد رسمی آن 4.2 ثانیه اعلام شده است. W8 که تنها با 22 نمونه ساخته شده، یکی از کمیاب ترین خودروهای آمریکایی است.

خودرو های آمریکایی

5. سالین S7

سرعت: 248 مایل در ساعت

سالین یک شرکت مستقر در کالیفرنیا است که به دلیل تولید قطعات خودرو با کارایی بالا شناخته شده است. در سال 2000، شرکت سالین تصمیم گرفت به همه نشان دهد که می‌تواند یک ابرخودرو جهانی نیز بسازد، بنابراین اولین خودروی خود را معرفی کرد: S7. اگرچه S7 اولین خودروی سالین بود، اما به دلیل طراحی عالی تشخیص این موضوع غیرممکن بود. این خودرو همچنین به خوبی مهندسی شده بود و قدرت زیادی برای قرار گرفتن بین خودروهای برتر داشت؛ به خصوص مدل توربو دوقلوی آن. اس7 توربو دوقلو با قدرت 750 اسب بخاری می‌تواند به حداکثر سرعت 248 مایل در ساعت دست یابد و در لیست سریع ترین خودروهای دهه 2000 جای گیرد.

خودرو های آمریکایی

4. هنسی ونوم F5

سرعت: 250 مایل در ساعت

شرکت هنسی از محصول جدید خود، ونوم F5 رونمایی کرد که 1600 اسب بخار قدرت دارد و ادعا شده است که می‌تواند به سرعت 480 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. هنسی یک خانه تیونینگ آمریکایی است که به دلیل ساخت برخی از بهترین خودرو های آمریکایی شناخته شده است. در سال 2017، این شرکت بخش خودروهای ویژه هنسی را برای ساخت ابرخودروهای خود تأسیس کرد. ونوم F5 دومین خودروی ساخته شده توسط این بخش است. هنسی می‌خواست ونوم F5 بتواند به حداکثر سرعت بیش از 300 مایل در ساعت برسد، بنابراین آن را به یک موتور 6.6 لیتری توئین توربو V8 مجهز کرد که 1193 پوند فوت گشتاور تولید می‌کرد.

خودرو های آمریکایی

3. اس‌اس‌سی Ultimate Aero TT

سال 1998، جرود شلبی SSC آمریکای شمالی را با هدف ساخت سریع‌ترین خودروی تولیدی در جهان تأسیس کرد. پس از چندین سال توسعه، SSC در سال 2004 معرفی شد. در حالی که این خودرو فوق‌العاده سریع بود، بازهم نتوانست رکورد سرعت بوگاتی ویرون را بشکند. بنابراین SSC به تابلوی طراحی بازگشت و نسخه Ultimate Aero TT را در سال 2009 ارائه کرد. ورژن جدید، قدرت بیشتری نسبت به Ultimate Aero داشت که به آن اجازه داد با حداکثر سرعت 254 مایل در ساعت تبدیل به سریعترین خودروی تولیدی در جهان شود.

خودرو های آمریکایی

2. هنسی ونوم GT

 

ونوم GT اولین خودرویی است که توسط خودروهای ویژه هنسی ساخته شده است. ونوم بر اساس شاسی Lotus Exige ساخته شده است اما به شدت اصلاح شده و در نتیجه یک ابرخودروی فوق‌العاده به نظر می‌رسد و عملکرد بی‌نظیر خوبی دارد. در قلب ونوم GT یک موتور 7.0 لیتری توئین توربو V8 با قدرت 1244 اسب بخار و گشتاور 1155 پوند فوت قرار دارد که شتاب صفر تا 60 آن 2.4 ثانیه و حداکثر سرعت آن 270 مایل در ساعت است. این خودرو تنها با 13 نمونه ساخته شده و از خودرو های آمریکایی بسیار کمیاب در جهان است. جان هنسی ، تیونر معروف با ونوم GT خود به باند فرودگاه مرکز هوایی ناسا ، جایی که محل فرود شاتل‌های فضایی این مجموعه می‌باشد و محلی مناسب برای تست رکورد یک خودرو ، رفت تا به بوگاتی نشان دهد سلطان سرعت نیست.

خودرو های آمریکایی

1. اس‌اس‌سی تواتارا

سرعت: 283 مایل در ساعت

اس‌اس‌سی خودروی مهمی بود، زیرا نشان داد خودروسازان آمریکایی نیز می‌توانند یک ابرخودروی رکوردشکن بسازند. با این حال، مدت زیادی طول نکشید که سازندگانی مانند بوگاتی و کونیگزگ توانستند رکورد آن را بشکنند. بنابراین SSC تصمیم گرفت یک خودروی جدید بسازد تا دوباره تسلط خود را در بالاترین سرعت ثبت کند. نتیجه تواتارا بود که در سال 2020 معرفی شد. تواتارا، یک ابرخودروی باشکوه با یک موتور 5.9 لیتری توئین توربو V8 است که با استفاده از سوخت ویژه E85، قدرت 1350 تا 1750 اسب بخار تولید می‌کند. پس از یک اجرای بحث برانگیز حداکثر سرعت در اکتبر 2020، SSC آن را سه ماه بعد بازسازی کرده و حداکثر سرعت 283 مایل در ساعت را ثبت کرد و تواتارا را به سریع‌ترین خودروی تولیدی در جهان تبدیل کرد.