پردازنده M2 Pro اپل

پردازنده ۳ نانومتری M2 Pro اپل از اواخر امسال به تولید انبوه می‌رسد

پردازنده M2 Pro اپل با فناوری مبتکرانه ۳ نانومتری از اواخر سال ۲۰۲۲ تولید انبوه می‌شود. ام ۲ پرو، قدرتمندترین تراشه کامپیوتری جهان خواهد بود.

اپل نوامبر سال ۲۰۲۰ از پردازنده بومی خودش به نام Apple M1 رونمایی کرد و در کنفرانس WWDC22 که طی هفته جاری برگزار شد، شاهد رونمایی از نسل جدید آن به نام Apple M2 بودیم. این تراشه قدرت‌بخش مک بوک ایر و مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید اپل است که در همین کنفرانس معرفی شدند. اکنون یکی از محققان حوزه فناوری مدعی شده که شرکت TSMC به عنوان تأمین‌کننده تراشه‌های اپل، از اواخر امسال تولید انبوه پردازنده M2 Pro اپل را آغاز خواهد کرد.

چرا پردازنده M2 Pro اپل مهم است؟

نسخه Pro تراشه M2 از فناوری لیتوگرافی ۳ نانومتری به جای فناوری ۵ نانومتری دو مدل M1 و M2 استفاده می‌کند. این پردازنده همچنین برخلاف نسخه M1 Pro که از دو هسته کارآمد استفاده می‌کرد، ۴ هسته کارآمد و ۴ هسته قدرتمند خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

هرآنچه که از پردازنده های M2 پرو، مکس و اولترا اپل انتظار داریم

این فعال حوزه فناوری همچنین می‌گوید هدست واقعیت افزوده اپل از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ میلادی به فروش خواهد رسید. این هدست جذاب که سال‌هاست منتظرش هستیم، بعد از سال نو چینی معرفی خواهد شد و از فوریه ۲۰۲۳ به تولید انبوه می‌رسد. تحلیلگران همچنین معتقدند آیفون ۱۵ پرو از یک لنز دوربین پریسکوپی برای زوم اپتیکال استفاده خواهد کرد و آیفون‌ها از سال ۲۰۲۳ از مودم بومی ساخت خود اپل بهره‌مند می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*