آلودگی هوا

آلودگی هوا در یک سال نزدیک به 2 میلیون نفر را به کام مرگ کشاند

کارشناسان دانشگاه جورج واشنگتن در بررسی‌های جدید خود دریافتند آلودگی هوا باعث شد تا طی یک سال حدود 2 میلیون نفر در سراسر جهان جان خود را از دست دهند.

آلودگی هوا یکی از بزرگترین معضلات زندگی در کلانشهرها محسوب می‌شود و و کارشناسان آن را عامل بسیاری از بیماری‌ها می‌دانند. در همین راستا بررسی‌های جدید کارشناسان دانشگاه جورج واشنگتن روی آلودگی ذرات ریز نشان می‌دهد در سراسر این سیاره حدود 2.5 میلیارد نفر در مناطق با سطوح ناامن سکونت دارند.

طبق بررسی‌ها انجام شده نوع آلودگی این مناطق بسیار خطرناک بوده و باعث شده تعداد زیادی از ساکنان این مناطق به بیماری‌های مختلف ریوی دچار شوند. این کارشناسان با بررسی روند مرگ و میر از سال 2000 تا 2019 در بیش از 13 هزار شهر در سراسر جهان به آمار وحشتناکی از مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا دست پیدا کردند.

آلودگی هوا عامل مرگ 2 میلیون نفر در سال 2019

آلودگی هوا

بررسی این کارشناسان حاکی از آن است که حدود 86 درصد از ساکنان این شهرها در سال 2019 در معرض سطوح ناامن قرار داشتند. همچنین گروه دیگری از محققان دریافتند در سال 2019 گاز آلاینده NO۲ باعث شد تا حدود 1.85 میلیون کودک به آسم مبتلا شوند.

به طور کلی آلودگی هوا فقط در سال 2019 باعث شد تا بیش از 1.8 میلیون نفر جان خود را از دست دهند. گفتنی است PM۲.۵ به عنوان اصلی‌ترین عامل خطر بیماری‌های محیطی محسوب می‌شود که با استنشاق آن افراد با بیماری‌هایی چون بیماری‌های تنفسی، سرطان ریه و بیماری‌های قلبی عروقی مواجه خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*