هزینه زندگی در فضا

هزینه زندگی در فضا چقدر است؟

این روزها دیگر سفر به فضا برای بسیاری از افراد یک رویا نیست. شما حتی می‌توانید وسایل خود را هم ببرید؛ اما هزینه زندگی در فضا چقدر است؟

زندگی در فضا فقط مخصوص فضانوردان نیست و شهروندان عادی نیز می‌توانند تا جایی که توانایی پرداخت هزینه های آن را داشته باشند، پا را از زمین فراتر بگذارند. البته قطعا کسی تعجب نمی‌کند اگر بگوییم سفرهای فضایی هزینه‌های سرسام‌ آوری دارند. در واقع حتی هزینه بردن وسایل شما تا فضا به میلیون‌ها دلار خواهد رسید.

هزینه زندگی یک شهروند عادی در فضا

سفر فضایی

شرکت اسپیس ایکس محدودیت ۸۳۰ کیلوگرمی را برای بردن وسایل مختلف به فضا در نظر گرفته است و برای آن نیز ۴.۵۷ میلیون دلار درخواست می‌کند. البته اگر می‌خواهید تمامی امکانات رفاهی خانه خود را در فضا به همراه داشته باشید، باید به سراغ United Launch Alliance بروید. محدودیت بار آنها ۱۸۹۳۷ کیلوگرم است و برای بردن چنین بار سنگینی به فضا باید هزینه ۱۰۹ میلیون دلاری را متقبل شوید.

البته شهروندان عادی می‌توانند با سبک کردن بار خود تا حدودی هزینه‌ها را کاهش دهند؛ اما این کار سبب نمی‌شود که سفر به فضا ارزان تمام شود. اول از همه باید گفت که شرکت Virgin Galactic برای بردن هر فرد به لبه فضا و نه زندگی کردن در آن ۲۵۰ هزار دلار دریافت می‌کرد. البته این مبلغ تنها برای تعداد محدودی از مسافران اولیه بود و حالا افراد علاقه‌مند باید ۴۵۰ هزار دلار پراخت کنند.

سفر به مرز فضا

هزینه ها برای کسی که می‌خواهد به فضا سفر کرده و برای مدت طولانی در آنجا زندگی کند، بسیار بیشتر خواهند شد. پیشتر ناسا به توریست‌ها اجازه می‌داد نه تنها به فضا سفر کنند، بلکه اگر توانایی مالی آن را دارند، چند شب را هم در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) بگذرانند. در سال 2001 Denis Tito، اولین توریست فضایی ۲۰ میلیون دلار برای رفتن به فضا و هشت شب اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی پرداخت کرد.

از آن زمان تاکنون چیزهای زیای تغییر کرده‌اند؛ بنابراین ناسا در سال 2019 اعلام کرد که برای اقامت یک شبه توریست‌های فضایی در ISS مبلغ ۳۵ هزار دلار را در نظر گرفته است. البته این مبلغ شامل صبحانه یا میان‌ وعده نمی‌شود و شما حتی باید برای خوراک، ارتباطات و وسایل اضافی خود نیز هزینه جداگانه‌ای را پرداخت کنید.

فضانورد

البته این فقط هزینه اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی است و برای رزور یک صندلی در راکتی که به سمت ISS می‌رود، باید ۵۰ میلیون دلار پرداخت کنید. همچنین در طول اقامت شما ممکن است برخی هزینه‌های دیگر اضافه شوند. علاوه بر اینها، هر سال فقط مجوز دو سفر خصوصی به ایستگاه فضایی داده می‌شود و هر سفر نیز تنها ۳۰ روز طول می‌کشد.

بنابراین اگر علاقه‌مند به سفر‌های فضایی هستید، باید از سال‌ها قبل برنامه‌ریزی کنید یا اینکه مبلغ فوق‌العاده بیشتری را برای خرید جایگاه‌های محدود هزینه کنید.

بودجه لازم برای زندگی در ماه

هزینه زندگی در فضا

برای آن دسته از مسافرین فضایی که زندگی روی یک سطح سنگی را به بودن در میان دیوارهای سرد و فلزی ایستگاه فضایی ترجیح می‌دهند، سفر به ماه گزینه بهتری است. هرچند که در حال حاضر ماه به هیچ وجه پذیرای حیات نیست و همین باعث می‌شود که هزینه زندگی در آن سر به فلک بکشد.

شما برای زندگی در ماه به یک پناهگاه مدرن و سیستم حمل و نقلی برای غذا و آب نیاز دارید. همچنین نباید از تجهیزات تولید اکسیژن و انرژی غافل شد. بر اساس برآورد ناسا در سال 2014، فرستادن یک جرم ۴۵۰ گرمی به ماه ۱.۳ میلیون دلار هزینه خواهد داشت و اگر هم بخواهید با استفاده از راکت‌های ناسا یک تاکسی برای ماه بگیرید، باید ۲ میلیارد دلار پرداخت کنید.

هزینه زندگی در فضا

البته اینها همه هزینه های زندگی در فضا نیستند. اجاره سالیانه یک ماژول فضایی ۴۵۶ میلیون دلار هزینه خواهد داشت و هزینه سالیانه اقامت در پایگاه چهار نفره ناسا در ماه نیز ۷.۳ میلیارد دلار خواهد بود. همچنین هزینه غذا در طول سال به ۵.۹ میلیارد دلار می‌رسد و برای تامین آب نیز باید ۴۳ میلیارد دلار هزینه کنید. به طور کلی هزینه زندگی در ماه با در نظر گرفتن یک پناهگاه مناسب، غذا، آب و ۱۰۰ گیگابایت اینترنت ماهیانه ۵۷.۸ میلیارد دلار خواهد بود.

تا چه حد هزینه زندگی در فضا به آنچه در ذهن داشتید، نزدیک است؟ اگر این میزان پول داشته باشید، آيا حاضرید مدتی را در فضا زندگی کنید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. شاید این هزینه‌ها برای کسی که پول یامفت پارو میکند چیزی نباشد
    ولیک با این هزینه‌های سرسام آور انگار ما هم داریم در فضا زندگی میکنیم
    بس کنید تف سربالای مسابقۀ گرانترتر فروشی را
    و السلام