کیا

شرکت کیا وارد ایران شد؟

اخیرا انتشار تصویری از نصب تابلوی شرکت کیا در یک مجموعه احتمال حضور این خودروساز کره‌ای در ایران را افزایش داد؛ اما آیا کیاموتورز واقعا به ایران می‌آید؟

واردات خودرو با هدف تامین نیاز بازار و کاهش قیمت خودروها مدتی قبل سرانجام توسط دولت آزاد شد و اخیرا نیز رئیس مجلس قانون مجوز 5 ساله واردات خودرو به کشور را به دولت ابلاغ کرد تا به زودی شاهد حضور خودروهای خارجی در بازار ایران باشیم. در همین راستا شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی از خودروسازان خارجی برای حضور در بازار ایران با شرکای ایرانی خود به توافق رسیدند و حتی فرایند ثبت سفارش محصولات آنها نیز به انجام رسیده است.

بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو با اشاره به این که دستورالعمل نهایی واردات خودرو در اواخر خردادماه اعلام خواهد شد، گفت طبق شنیده‌ها برخی از واردکنندگان فرایند ثبت سفارش برای واردات خودرو را نیز انجام داده‌اند. وی افزود با تاکید مجلس بر واردات خودرو به زودی خودروهای خارجی وارد بازار ایران خواهند شد، اما هنوز جزئیات دقیقی از سقف واردات، تعرفه و مالیات خودروهای وارداتی منتشر نشده است.

جزئیات حضور کیا در ایران

کیا

اخیرا تصویری از نصب لوگوی کیا روی یک مجموعه منتشر شد. با توجه به این تصویر، بسیاری از افراد معتقدند این مجموعه که در جاده مخصوص قرار دارد به عنوان نمایندگی شرکت خودروسازی کیاموتورز در ایران فعالیت خواهد کرد.

در همین راستا صدرایی اعلام کرد خودروسازان خارجی به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانند به شکل رسمی و مستقیم محصولات خود را به ایران عرضه کنند. از این رو احتمالا نمایندگی‌های آنها از دلالان کشورهای اطراف، محصولات آنها را خریداری کرده و به ایران خواهند آورد.

این کارشناس صنعت خودرو در پایان گفته‌های خود با اشاره به این که بازار خودرو ایران با کمبود خودروهای باکیفیت مواجه است گفت اگر واردات خودرو به شکل سالم انجام شود، شاهد حضور محصولاتی از برندهای تویوتا، نیسان، کیا و هیوندای در بازار ایران خواهیم بود.