ثروتمندترین فعالان ارزهای دیجیتال

معرفی ثروتمندترین فعالان حوزه ارزهای دیجیتال + میزان دارایی

بازار ارزهای دیجیتال ثروت زیادی برای برخی از افراد به ارمغان آورده است. در این مطلب به معرفی ثروتمندترین فعالان ارزهای دیجیتال می‌پردازیم.

چند سالی می‌شود که پای ارزهای دیجیتال به زندگی انسان‌ها باز شده و روز به روز بر میزان محبوبیت این پول دیجیتالی افزوده می‌شود. کم کم در اقصی نقاط جهان ارزهای دیجیتال تبدیل به پول رایج می‌شوند و در برخی از تجارت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. رمز ارزها این روزها تنها محدود به یک نقطه از جهان نیستند و در بسیاری از کشورهای جهان حضور فعالی دارند.

یکی از مهم‌ترین نقش‌های این بازار، حفظ ارزش پول و ذخیره آن و ابزاری برای تولید ثروت است. طی سال‌های اخیر و به یک‌باره بازار کریپتوکارنسی‌ها صعود و رشدی عالی را تجربه کرد و برای مثال می‌دانید که پادشاه ارزهای دیجیتال، بیت کوین بزرگ از چند دلار به چندین هزار دلار رسید.

ثروتمندترین فعالان ارزهای دیجیتال چه کسانی هستند؟

حالا بسیاری از فعالان بازار رمز ارزها که برخی از آنها جزو مالکان یک صرافی یا مبدع یک رمز ارز هستند از همین راه به سرمایه و ثروت هنگفتی رسیده‌اند. یکی از نکات جالب توجه درباره این دسته از ثروتمندان این است که آنها از همان اوایلی که ارزهای دیجیتال به وجود آمدند، هر چند اندک به سرمایه گذاری در آن پرداختند و رفته رفته سرمایه بیشتری هم به آن اختصاص دادند.

در کنار سرمایه‌گذاران باهوشی که از این فرصت مناسب استفاده کرده‌اند، برخی از ثروتمندان بالفعل حضور دارند که از همان ابتدا به فکر راه‌اندازی سرویس‌هایی برای ارائه خدمات بهتر در حوزه بلاک چین شدند. راه‌اندازی صرافی‌ها و پروژه‌های جدید بلاک چینی نیز بسیاری از ثروتمندان را ثروتمندتر کرد.

اکنون در مطلب پیش رو قصد داریم نگاهی به ثروتمندترین فعالان بازار ارزهای دیجیتال بیندازیم و میزان دارایی آنها را تخمین بزنیم. تا پایان این مقاله جذاب کنار ما باشید و با افراد نابغه و ریسک‌پذیر و البته ثروتمند دنیای کریپتوها آشنا شوید.

1. ویتالیک بوترین / 1.46 میلیارد دلار

ویتالیک بوترین

اولین فرد ثروتمند دنیای ارزهای دیجیتال کسی نیست جز ویتالیک بوترین که ارزش دارایی خالص وی حدود 1.46 میلیارد دلار است. بوترین هم بنیان گذار رمزارز محبوب اتریوم است و به لطف راه‌اندازی همین پروژه موفق شده تنها در سن 27 سالگی به جوان ترین میلیاردر این بازار تبدیل شود.

اتریوم در حال حاضر قیمتی نزدیک به 2 هزار دلار دارد و در همین محدوده در نوسان است و ارزش بازار این رمزارز حدود 405 میلیارد دلار خواهد بود. میزان دارایی دیجیتالی بوترین در کیف پول دیجیتالی این شخص خوابیده است و در اکتبر سال 2018 آدرسی از کیف پول الکترونیکی وی منتشر شد.

طبق آنچه گزارش شده است در این کیف پول بیش از یک میلیارد دلار اتریوم وجود داشته است. گفتنی است که ویتالیک بوترین پس از لو رفتن این کیف پول اغلب سرمایه خود را از آن خارج کرده و تنها 310 هزار دلارش را در آنجا نگه داشته است و مابقی را به کیف پول‌های دیگری منتقل کرده است.

لازم به ذکر است که این جوان زیرک و نابغه موفق شده در سن 27 سالگی چهارمین میلیاردر خودساخته تاریخ شود و در رتبه بندی جوان ترین ثروتمندان نیز پس از کایلی جنر 22 ساله، مارک زاکربرگ 23 ساله و آستین راسل 25 ساله قرار گرفته است.

2. چانگ پنگ ژائو / 96 میلیارد دلار

چانگ پنگ ژائو

یکی از پولسازترین قسمت‌های بازار ارزهای دیجیتال، صرافی‌های ارز دیجیتالی است که بابت خرید و فروش از سرمایه‌گذاران کارمزد دریافت می‌کنند. البته این صرافی‌ها خدمات دیگری را نیز به مشتریان خود ارائه می‌دهند. با این حال یکی از بزرگترین صرافی‌های حال حاضر در جهان، بایننس است و گفته شده مدیرعامل این صرافی یعنی چانگ پنگ ژائو، ثروتمندترین فرد فعال در حوزه رمز ارزها است.

میزان دارایی این شخصیت برجسته به حدی است که می‌تواند با سایر میلیاردرهای این حوزه یعنی ایلان ماسک، جف بزوس، بیل گیتس و مارک زاکربرگ در رقابت باشد. بلومبرگ در گزارشی اعلام کرده که مجموع ثروت آقای پنگ ژائو 96 میلیارد دلار است و این میزان سرمایه او را تبدیل به یازدهمین فرد ثروتمند جهان می‌کند.

لازم به ذکر است که در بین شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ژائو بین افرادی مثل موکش آمبانی مدیرعامل شرکت هندی ریلاینس اینداستریز و لری الیسون یکی از بنیان گذاران اوراکل، در رتبه دوازدهم قرار دارد. چانگ پنگ ژائو در حوزه ارزهای دیجیتال با نام CZ شناخته می‌شود.

گفتنی است که بلومبرگ بر اساس میزان سهامی که ژائو در بایننس دارد، میزان دارایی او را تخمین می‌زند. آنها در ادامه اعلام کرده‌اند که این فرد برجسته در حوزه رمزارزها در سال گذشته حدود 20 میلیارد دلار سود کسب کرده و بدین ترتیب آن‌طور که از اسناد و مدارک و پرونده‌های نظارتی بر می‌آید، مالک 90 درصد سهام صرافی بایننس است.

البته ثروت 96 میلیارد دلاری CZ ممکن است خیلی بیشتر از این‌ها باشد و متاسفانه عدد دقیقی از آن در دسترس نیست و بلومبرگ نیز در محاسبات خود داریی شخصی و میزان دارایی بیت کوینی ژائو را در نظر نگرفته است. شاید بتوان گفت این فرد با توجه به دارایی بیت کوین و بایننس کوینی که دارد حدود 135 میلیارد دلار سرمایه داشته باشد.

3. برایان آرمسترانگ / 6.9 میلیارد دلار

برایان آرمسترانگ

بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در ایالات متحده آمریکا بی‌شک صرافی کوین بیس است و مدیر اجرایی این صرافی کسی نیست جز برایان آرمسترانگ معروف. این ثروتمند فعال در حوزه ارزهای دیجیتال سال‌های سال در زمینه کسب و کارها فعال بوده و حتی مدتی نیز برای شرکت ایر بی ان بی کار می‌کرده است.

پس از این که آرمسترانگ از شرکت مذکور خارج می‌شود، در سال 2012 تصمیم می‌گیرد تا با همکاری یکی از دوستان خود به نام فرد ارسام اقدام به راه‌اندازی یک صرافی بکنند. گفتنی است که وی مالک تنها 19 درصد از سهام کوین بیس است و همین قرار گرفتن در سمت اجرایی این صرافی است که او را تبدیل به یکی از ثروتمندترین افراد حوزه رمزارزها کرده است.

گفته می‌شود که دارایی خالص برایان نزدیک به 6.9 میلیارد دلار است و موفق شده در سال 2020 و تنها با 1.3 میلیارد دلار درآمد از کوین بیس، سود 322 میلیون دلاری از این صرافی به دست آورد. در تاریخ 14 آوریل 2021 سهام صرافی کوین بیس در بورس آمریکا یعنی نزدک عرضه عمومی شد.

پس از عرضه در نزدک ارزش سهام این شرکت در مدت کوتاهی به 100 میلیارد دلار رسید، اما دیری نپایید که وارد فاز نزولی شد، ولی همچنان از مدیران اجرایی این صرافی انتظار انجام کارهای بزرگ و سودساز می‌رود.

4. کریس لارسن

کریس لارسن

ثروتمند فعال بعدی که در حوزه ارزهای دیجیتال به ثروتی هنگفت دست یافته، کریس لارسن است. او به خوبی می‌داند که چگونه از طریق همکاری با دیگران در کسب و کارهای مختلف به سود برسد. در اوایل حضور فعال لارسن در بازار کریپتوها اقدام به تأسیس پروتکل پرداخت ریپل نت کرد. گفتنی است که پروتکل نام‌برده مشتریان بزرگی همچون امریکن اکسپرس و سنتاندر را در اختیار دارد.

اگرچه آقای لارسن در سال 2016 از سمت مدیرعاملی شرکت ریپل کناره گرفت، اما تا به امروز همچنان به عنوان رئیس هیئت مدیره ریپل مشغول فعالیت است. از دیگر اقدامات این شحصیت، تأسیس پروژه XRP است که ارزش آن در سال 2021 حدود 4 برابر شد و یکی از دلایل ثروتمند شدن لارسن همین بود.

گفتنی است که از مجموع سهام کمپانی ریپل تنها 17 درصد آن برای کریس لارسن است و بد نیست بدانید که 61 درصد از کل XRP را ریپل کنترل می‌کند. از دیگر دارایی‌های او می‌توان به رقم 5.19 میلیارد دلاری‌اش که حاصل سهام شخصی‌اش در ایکس آر پی است اشاره کرد.

اگر می‌خواستیم در 4 ژانویه و با احتساب قیمت ریپل سرمایه لارسن را حساب کنیم، روی کاغذ 60 میلیارد دلار سرمایه داشت و همین به تنهایی کافی بود تا وی تبدیل به یکی از ده ثروتمند کره زمین شود. همچنین باید بدین نکته اشاره کرد که لارسن پتانسیل زیادی برای تبدیل شدن به جمع ده ثروتمند برتر دنیا را دارد.

بنیان‌گذار ارز دیجیتال XRP در برهه‌ای از تاریخ این بازار تبدیل به هفتمین فرد ثروتمند جهان شده بود و حتی در رتبه بندی ثروتمندترین افراد جهان بالاتر از برخی افراد نظیر لری پیج، کارلوس اسلیم، لری الیسون و مایکل بلومبرگ قرار داشت. یک ماه پس از قرار گرفتن در این لیست، 80 درصد از ارزش رمزارز ریپل ریخت و لارسن در اینجا تنها 12 میلیارد دلار سرمایه داشت. نمی‌دانیم که آیا آقای کریس لارسن دارایی‌های ریپل خود را فروخته است یا خیر، ولی می‌دانیم که اگر درصد زیادی از ایکس آر پی‌هایش را بفروشد منجر به ایجاد نقدینگی گسترده در بازار می‌شود.

5. بری سیلبرت / 1.6 میلیارد دلار

بری سیلبرت

یکی دیگر از افراد موفق و فعال حوزه ارزهای دیجیتال که از این راه به ثروت هنگفتی دست پیدا کرده است، بری سیلبرت، مدیر اجرایی و بنیان گذار دیجیتال کارنسی گروپ است. طبق آنچه مجله فوربس اعلام کرده، مجموع دارایی خالص آقای سیلبرت 1.6 میلیارد دلار است.

شرکت دیجیتال کارنسی گروپ در زمینه تسریع در توسعه سیستم‌های مالی جهانی فعالیت می‌کند. این شرکت همچنین این فرآیند را از طریق ساخت و حمایت از شرکت‌های بیت کوین و بلاک چین انجام می‌دهد. از طرفی آقای سیلبرت با توجه به جایگاهی که در این شرکت دارد در صنایع مختلف نفوذ کرده و یکی از مهم‌ترین صنایع آن رسانه است.

در سال 2016 بود که شرکت دیجیتال کارنسی گروپ موفق شد منبع اصلی اخبار بیت کوین یعنی پایگاه خبری کوین دسک را خریداری کند. لازم به ذکر است که کوین دسک به صورت سالانه وظیفه برگزاری صنعت بیت کوین را بر عهده دارد. در همین حال سیلبرت مالک شرکت‌های دیگری نظیر جنسیس، شرکت بازارساز و تجاری متمرکز بر ارزهای دیجیتال و گری اسکیل نیز به شمار می‌آید.

از دیگر اقدامات و فعالیت‌های درخشان وی سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و راه‌اندازی شرکت جی بی تی سی است. این پلتفرم قیمت بیت کوین را به صورت لحظه‌ای رصد می‌کند. گفتنی است که در زمانی که پاندمی کرونا شدید شده بود دارایی‌های تحت مدیریت گری اسکیل به بیش از 20 میلیارد دلار رسید.

از دیگر نکات جالب پیرامون بری سیلبرت سرمایه‌گذاری او در بیش از 100 شرکت مرتبط با بیت کوین و بلاک چین است و بدین ترتیب با این فعالیت‌ها به خود لقب پادشاه کریپتو داده است.

6. ساتوشی ناکاموتو

ساتوشی ناکاموتو

یکی از مرموزترین شخصیت‌های بازار ارزهای دیجیتال ساتوشی ناکاموتو است که از آن به عنوان ثروتمندترین فرد در حوزه کریپتوها یاد می‌شود. البته در مورد این شخصیت اطلاعات بسیار اندکی داریم و فقط می‌دانیم که خالق بیت کوین است و نخواسته نام و نشان و هویت اصلی‌اش فاش شود.

از طرفی نمی‌دانیم که آیا این فرد زنده است یا مرده و این که دقیقا چه مقدار سرمایه دارد. اگر واقعا ناکاموتو زنده باشد باید لقب ثروتمندترین فرد این لیست را به او اختصاص داد. طبق آنچه در سال‌های اخیر برآورد شده میزان دارایی دیجیتالی ساتوشی حدود یک میلیون واحد بیت کوین است.

همان‌طور که می‌دانید ارزش تقریبی این میزان بیت کوین روز به روز در نوسان است و شاید تا مدتی قبل به 60 میلیارد دلار می‌رسید. در چنین وضعیت دشواری ساتوشی نمی‌تواند بیت کوین‌های خود را بفروشد، زیرا آن وقت دیگران متوجه هویت واقعی او می‌شوند.

7. سم بنکمن فراید

سم بنکمن فراید

سم بنکمن فراید خیلی سریع وارد فهرست میلیاردرهای حوزه ارزهای دیجیتال شد. این شخصیت برجسته حوزه رمزارزها موفق شده از دانشگاه MIT فارغ التحصیل شود و در سن 29 سالگی و در سال 2019 یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال محبوب در جهان را با نام اف تی ایکس راه اندازی نماید.

به گزارش برخی از خبرگزاری‌ها بنکمن فراید در سال 2021 دارایی نزدیک به 26.5 میلیارد دلار داشته است. صرافی FTX تفاوت اساسی با سایر صرافی‌های دیگر دارد. این صرافی تلاش می‌کند تا محصولات خلاقانه و نوآورانه را تقدیم مشتریان خود کند و جالب اینجاست که برخی از این محصولات در سایر صرافی‌ها وجود ندارند.

از جمله امکانات این صرافی می‌توان به معاملات پیچیده دارایی‌های مشتقه، توکن‌های دیجیتال، سهام فیزیکی و عرضه اولیه سهام (IPO) اشاره کرد. یکی از اقدامات مهمی که فراید تا به امروز انجام داده، سرمایه‌گذاری در بازاریابی است. در همین راستا وی 210 میلیون دلار برای نمایش اف تی ایکس در لیگ برتر ورزش‌های الکترونیک، 135 میلیون دلار برای تغییر نام تجاری میامی هیت و 17.5 میلیون دلار برای تغییر نام زمین فوتبال یوسی بروکلی هزینه کرده است.

از طرف دیگر حدود دو سال پیش سم بنکمن فراید مبلغ بیش از 5 میلیون دلار به کمپین تبلیغاتی جو بایدن کمک کرد و با این اقدام شهرت او در میان اهالی بازار کریپتو افزایش یافت. بد نیست بدانید آقای فراید اهل کالیفرنیا و گیاه‌خوار است و خود را یک تأثیرگذار اجتماعی می‌داند.

8. چارلز هاسکینسون

چارلز هاسکینسون

از دیگر افراد موفق این لیست می‌توان به چارلز هاسکینسون اشاره کرد. این شخصیت برجسته موسس شبکه بلاک چین کاردانو است و از دیگر وظایف و سمت‌های وی می‌توان به مدیرعاملی IOHK، فعال اجتماعی آمریکایی، کارآفرین ارز دیجیتال و توسعه‌دهنده نرم افزار اشاره کرد.

نکته جالب دیگر این که هاسکینسون یکی از هم بنیان‌گذاران اتریوم است و علاوه بر رمزارز کاردانو در این ارز دیجیتال نیز سهم عمده‌ای دارد. از جمله افکار جنجالی او این است که بتواند روزی بلاک چینی پایدار ایجاد کند که از آن به عنوان سیستم مالی برای اقتصاد جهانی استفاده شود.

هاسکینسون در سال 2011 به جرگه فعالان ارز دیجیتال ملحق شد و اولین کاری که در این بازار می‌کرد، سرمایه گذاری روی بیت کوین بود. بیت کوین آن‌قدر روی او اثر مثبت گذاشت که دیری نپایید تصمیم گرفت برای سایر افرادی که از این بازار علم چندانی ندارند، دوره‌های آموزشی رایگان برگزار کند.

آنچه درباره این کار هاسکینسون جالب به نظر می‌رسد این است که حدود 17 هزار دانش آموز در کلاس‌ها و وبینارهای او شرکت می‌کردند. کمتر از چند هفته از شروع فعالیت وی نگذشته بود که تبدیل به یکی از متخصصان و مدرسان بیت کوین شد و به شهرت رسید. از تجربه‌های همکاری لذت‌بخش برای وی کار مشترک با جرمی وود و راه‌اندازی ارز دیجیتال کاردانو و ادا (ADA) بود.

همان‌طور که می‌دانید پروژه کاردانو از جمله پروژه‌های آینده‌دار بازار محسوب می‌شود که بر بستر بلاک چین توسعه یافته است. وظیفه این پروژه این است که تراکنش‌های همتا به همتا را با ارز بومی‌اش تسهیل کند. عده‌ای از کارشناسان بر این باور هستند که ارزش بازاری کاردانو می‌تواند بیشتر از اتریوم باشد.

البته ناگفته نماند که هنوز کسی به طور دقیق از میزان دارایی هاسکینسون اطلاع ندارد و نمی‌دانیم که چه میزان بیت کوین یا ADA دارد، اما دارایی خالص او تا سال 2022 نزدیک به 550 میلیون دلار تخمین زده شده است. این شخصیت پرتلاش موفق شده در سال‌های 2017 و 2021 در بین میلیاردرهای جهان قرار بگیرد،ولی به تدریج و با افت ارزش بازار ارزهای دیجیتال موجودی ثروت او نیز کاهش یافته است.

9. گوین وود

گوین وود

نهمین نفر در فهرست فعالان بازار ارزهای دیجیتال گوین وود از دانشمندان کامپیوتر و توسعه دهندگان نرم افزار اهل انگلستان است و عمده شهرت وی به علت همکاری با پروژه‌های اتریوم و پولکادات است. از دیگر کارهای شگفت انگیز وود می‌توان به طراحی زبان سالیدیتی اشاره کرد. این زبان نقش اصلی در ایجاد قراردادهای هوشمند ایفا می‌کند.

این فرد ثروتمند در حال حاضر حدود 450 میلیون دلار ثروت دارد و از جمله ثروتمندان فعال حوزه کریپتو است. جالب است بدانید که گوین وود در آن اوایل از ورود به حوزه رمزارزها خوشحال نبود و به واسطه یکی از دوستانش با ویتالیک بوترین (بنیان گذار اتریوم) آشنا شد.

از این زمان به بعد، گوین وود متوجه شد که بازار ارزهای دیجیتال و دارایی‌های دیجیتالی تا چه حد امکان بهره‌برداری دارند و درست در همین برهه بود که تصمیم گرفت زبان برنامه‌نویسی سالیدیتی را طراحی کند. از دیگر اقدامات مهم این فرد در رمزارز اتریوم، راه‌اندازی و انتشار یلو پیپر ماشین مجازی اتریوم بوده است.

اگرچه وود در پروژه اتریوم اولین مدیر ارشد فناوری بوده، ولی در سال 2016 با دورنگاهی از موفقیت تصمیم به ترک این گروه می‌گیرد. از جمله افرادی که نگاه خوشبینانه‌ای به وب 3.0 دارند، گوین وود است و از همین روی وی بنیاد وب 3.0 را راه‌اندازی نمود. لازم به ذکر است که وب 3.0 سازمانی غیر انتفاعی است که به فناوری و زیرساخت اینترنت غیر متمرکز اختصاص دارد.

اولین پروژه این بنیاد، پولکادات بوده و این رمز ارز به جای رویکرد اثبات کار اتریوم از فرآیند اثبات سهام بهره می‌برد. از ویژگی‌های این پروژه این است که به توسعه دهندگان بلاک چین اجازه می‌دهد تا بلاک چین‌هایی بسازند که قادر به برقراری ارتباط با دیگر بلاک چین‌ها هستند. در نتیجه شبکه‌ای از بلاک چین‌های به هم پیوسته ایجاد می‌شود.

10. جاستین سان

جاستین سان

آخرین فردی که در این مقاله به بررسی میزان دارایی وی می‌پردازیم، جاستین سان خواهد بود. وی در پایان‌نامه خود با عنوان تولد اینترنت غیر متمرکز به بررسی صنعت بلاک چین پرداخته بود. مسیر فعالیت او در حوزه کریپتو از زمانی آغاز شد که به عنوان نماینده ارشد و مشاور آزمایشگاه ریپل مشغول به کار شد. وی پس از دو سال فعالیت در این شرکت و در سال 2016 از آنجا کناره‌گیری کرد.

البته جاستین سان در همان زمانی که در آزمایشگاه ریپل مشغول فعالیت بود، اپلیکیشن رسانه‌‌های اجتماعی Call me or Peiwo را طراحی کرد. خوشبختانه این طراحی برای سان سودآور بود و این اپلیکیشن تبدیل به محبوب‌ترین برنامه پخش زنده صوتی در چین شد. جامعه هدف این برنامه جوانان بودند و گفتنی است که آقای سان هنوز هم در هیئت مدیره و مدیرعامل این شرکت است.

در ژوئیه 2017 و تنها یک سال پس از ترک آزمایشگاه ریپل، وی اولین قدم به سوی اینترنت غیر متمرکز را با تأسیس شرکت بلاک چینی ترون برداشت. در کمتر از یک سال و در ژوئن 2018 موفق شد تا سرویس اشتراک فایل همتا به همتا یا بیت تورنت را بخرد. گفته شده برای خرید این شرکت 126 میلیون دلار خرج کرده است.

در سال 2021 سان حدود 10 میلیون دلار به گیم استاپ، یک میلیون دلار به آی شر سیلور تراست و ای ام سی داد و همچنین از او به عنوان دومین فردی یاد می‌شود که رکورد حراجی کریستی را با پیشنهاد 69 میلیون دلاری برای خرید یک توکن غیر مثلی یا ان اف تی شکسته است.

طبق آنچه برآورد شده میزان دارایی سان تا سال 2021 حدود 200 میلیون دلار بوده است و نکته مهم دیگر میزان سودی است که از سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال به دست آورده است.

سخن پایانی

همان‌طور که در ابتدای این مقاله گفتیم، اولین سرمایه‌گذارانی که روی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده‌اند با توجه به میزان سرمایه مورد نظرشان موفق شده‌اند سودهای سرشاری کسب کنند. این سودهای کلان و سرمایه‌گذاری‌های درست و به موقع باعث شده تا نام این افراد به عنوان فعالان بازار کریپتو همیشه خوش بدرخشد و در زمره ثروتمندان این حوزه قرار بگیرند.

از طرف دیگر اگر با دقت مطالب بالا را خوانده باشید، مطمئنا متوجه شده‌اید که اغلب ثروتمندان این لیست خود از توسعه‌دهندگان یک پروژه بلاک چینی یا رمزارز بوده‌اند. شاید بتوان گفت در میان تمامی این اسامی آن کسی که معروف‌تر از بقیه و البته مرموزتر است، ساتوشی ناکاموتو است.

پس از ساتوشی می‌توان از جوان 27 ساله، ویتالیک بوترین که خالق اتریوم است یاد کرد. این شخصیت نه تنها تحولی عظیم در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرد، بلکه موفق شد به یکی از میلیاردرهای حوزه ارزهای دیجیتال تبدیل شود. از دیگر افراد معروف و ثروتمند این لیست بیشتر از همه نام چانگ پنگ ژائو (مدیر صرافی بایننس)، برایان آرمسترانگ (مدیر کوین بیس)، کریس لارسن (مدیر شرکت ریپل) و بری سیلبرت (موسس دیجیتال کارنسی گروپ) می‌درخشد.

آنچه بر همگان واضح است این نکته است که هنوز هم برای تبدیل شدن به یکی از ثروتمندان این حوزه دیر نیست، چرا که سابقه فعالیت این بازار زیاد نیست. شاید شما یکی از نفرات بعدی این لیست باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*