دانگل وای فای USB

۳ روش برای حل مشکل تاخیر در دانگل وای فای USB

آیا دانگل وای فای USB شما دچار مشکل شده است؟ در اینجا ۳ روش مختلف آورده‌ایم که می‌تواند اکثر مشکلات مربوط به دانگل وای فای USB را رفع کند.

ممکن است هنگام استفاده از یک دانگل US‌B که به کامپیوترتان امکان دریافت اتصال وای فای را می‌دهد حس کنید که سرعت اینترنت شما کمتر از حد انتظار شده یا در برخی موارد بسیار کند عمل می‌کند. متاسفانه این یک مشکل رایج در دانگل‌های وای فای USB است. اما نکته حائز اهمیت اینجاست که شما می‌توانید سرعت آن را بالا ببرید، از این رو در این مطلب ۳ روش مختلف را ارائه کرده‌ایم که به افزایش سرعت دانگل وای فای شما کمک می‌کند.

چرا سرعت دانگل وای فای USB شما اینقدر کند است؟

معمولا سایر دستگاه‌های بی‌سیم شما دلیل اصلی کند شدن آداپتور وای فای USB هستند. دستگاه‌های بی‌سیم داده‌ها از با استفاده از فرکانس‌ها منتقل می‌کنند و با اینکه این فرکانس‌ها نامرئی هستند، شکل‌های متمایز خود را دارند. مشکل زمانی رخ می‌دهد که دو یا چند دستگاه داده‌ها را با استفاده از شکل‌های فرکانس یکسان ارسال می‌کنند.

دو باند فرکانس رایج 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز هستند. متاسفانه، تعداد بسیار محدودی از کانال‌های فرکانس در محدوده ۲.۴ گیگاهرتزی هستند و اکثر دستگاه‌های جانبی بی‌سیم نیز روی این باند ارسال را انجام می‌دهند که از جمله آن‌ها می‌توان به دانگل‌های بلوتوثی و وایرلس اشاره کرد. حضور همه این وسایل در این محدوده باعث شلوغی و تداخل در عملکرد وایرلس خواهد شد.

دانگل وای فای USB

توجه کنید که چگونه تنها در سه کانال (1, 6 و 11) وجود دارد که با یکدیگر همپوشانی ندارند. بنابراین اگر از چندین دستگاه در فرکانس 2.4 گیگاهرتزی استفاده می‌کنید، قطعا سرعت اینترنت بی‌سیم شما کند است و لوازم الکترونیکی مصرفی عمدتا از این فرکانس‌های همپوشانی رنج می‌برند. هنگامی که دو دستگاه در کانال‌های همپوشانی فرکانسی را ارسال می‌کنند، انتقال آن‌ها می‌تواند تداخل داشته باشد و در نتیجه عملکرد کند، برد محدود و تاخیر ایجاد شود.

زمانی که طیف 2.4 گیگاهرتز برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت، مهندسان هرگز پیش بینی نمی‌کردند که یک خانه به طور متوسط شامل ده‌ها سیگنال Wi-Fi مختلف باشد. این مسئله یکی از دلایلی‌ست که باعث شد تا باند 5 گیگاهرتز و اخیرا باند 6 گیگاهرتزی وای فای اختراع شود. خب حالا مسئله اصلی این است که مشکل دانگل وای فای USB چگونه رفع می‌شود؟ سه روش برای رفع آن وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید.

۱- استفاده از افزایش دهنده طول USB

ساده‌ترین گزینه استفاده از افزایش دهنده طول USB است. مزیت اصلی استفاده از افزایش دهنده طول USB این است که به شما امکان می‌دهد تا مکان آداپتور بی‌سیم USB خود را تغییر دهید. همپوشانی کانال نه تنها باعث مشکل در عملکرد دانگل می‌شود، بلکه مسئله خاصیت مسدود سازی اشیا خارجی مثل کیس کامپیوتر یا بدنه فلزی لپ تاپ هم به این مشکل اضافه می‌شود. تقریبا به طور کلی، تغییر موقعیت دانگل عملکرد آن را بهتر می‌کند. در واقع، به همین دلیل برخی از دانگل‌ها به طور پیش فرض دارای extender یا افزایش دهنده طول USB هستند.

دانگل وای فای USB

در آمازون تعداد زیادی افزایش دهنده طول USB، پایه، داک و هاب وجود دارد. هر یک از این گزینه‌ها عملکرد دانگل وای فای شما را بهبود می‌بخشند، اما بهترین گزینه، دانگل شما را در یک زاویه عمودی کج می‌کند که قرار گرفتن دانگل در معرض فرکانس‌های بی‌سیم را به حداکثر می‌رساند.

حتی نباید از قاب فلزی استفاده کرد، زیرا می‌تواد با سیگنال‌های بی‌سیم تداخل پیدا کند. مثال خوبی که برای این مورد می‌توان در نظر گرفت هاب IVETTO’s 7-Port USB Data Hub است که ویژگی‌های ذکر شده را دارد و می‌تواند تا هفت دستگاه را متصل کند. با این حال، اگر می‌خواهید عملکرد بهتری و بیشتری از هاب خود ببینید، TSUPY’s USB 3.0 Hub را بررسی کنید که می‌تواند کارت میکرو اس دی را هم بخواند.

۲- تغییر کانال روتر وای فای

کانال‌های مختلف روتر Wi-Fi دارای تعداد زیادی کانال‌های متفاوت غیر همپوشانی هستند. به عنوان مثال، روترهای Wireless-N و Wireless-G به 11 کانال مختلف تقسیم می‌شوند، در حالیکه دستگاه‌های بلوتوث به طور خودکار کانال خود را به کمترین فرکانس تغییر می‌دهند، بسیاری از دستگاه‌های دیگر اینطور نیستند. علاوه بر این، تغییر نحوه انتقال داده توسط دانگل Wi-Fi غیرممکن است. بنابراین هنگامی که تداخل ایجاد می‌شود، تنها گزینه‌ی موجود تغییر کانالی است که روتر شما در آن فعالیت می‌کند.

۳- تهیه یک روتر دو بانده (Dual-Band) یا روتر سه بانده (Tri-Band)

تهیه یک روتر جدید تا حد زیادی گران‌ترین گزینه‌ به حساب می‌آید، اما برای ساکنان آپارتمان به شدت توصیه می‌شود، زیرا بالاترین میزان موفقیت در افزایش سرعت پایین دانگل وای فای را دارد. همانطور که در بالا ذکر کردیم، اکثر روترها سیگنال‌ها را روی فرکانس 2.4 گیگاهرتزی یا 5 گیگاهرتزی پخش می‌کنند. در حالیکه باند 2.4 گیگاهرتز سه کانال غیرهمپوشانی را ارائه می‌دهد، باند 5 گیگاهرتز هم 24 کانال غیرهمپوشانی تولید می‌کند. استفاده از 5 یا 6 گیگاهرتزی علاوه بر سایر مزایا، روی بهبود عملکرد تاثیر قابل توجهی خواهد گذاشت.

دانگل وای فای USB

با این حال، همچنین باید مطمئن شوید که اغلب دستگاه‌های دیگر شما (نه همه‌ی آن‌ها) می‌توانند از طیف 5 گیگاهرتز یا 6 گیگاهرتز استفاده کنند. اگر تعداد کمی یا هیچ کدام از آن دیوایس‌های شما این قابلیت را نداشته باشند، استفاده از روتر دو بانده هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.

همچنین، اگر در استفاده از دانگل وای فای USB خود مشکل دارید، خرید یک روتر جدید تنها زمانی منطقی خواهد بود که خود دانگل نیز دو بانده باشد. در غیر این صورت، به پخش و دریافت در همان بخش مشکل دار طیف بی‌سیم ادامه خواهد داد.

ما به شما خرید روتر TP-Link Dual-Band Archer AX21 Wi-Fi 6 که عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد و Wi-Fi 6، جدیدترین باند بی‌سیم را پیشنهاد می‌کنیم. اگر می‌خواهید شبکه خانگی خود را به سطح بعدی ببرید، روتر سه بانده ASUS ROG Rapture Wi-Fi 6E را که یکی از بهترین روترهای برد بالا محسوب می‌شود را امتحان کنید.

بهترین راه برای حل مشکل تاخیر در دانگل وای فای USB

ممکن است قبل از خرید یک هاب USB یا روتر کانال 3 بانده و 2 بانده، در ابتدا به سراغ راه حل رایگان یعنی تغییر کانال‌های روتر بروید و آن را امتحان کنید که قاعدتا این کار معقولانه است. با این حال، به جای بازی یا ور رفتن با تنظیمات روتر خود (که می‌تواند مشکلات بیشتری ایجاد کند)، ممکن است با خرید یک هاب یا توسعه دهنده USB این مسئله را بهتر بتوانید رفع کنید. خوشبختانه این موارد بسیار ارزان قیمت هستند و بهترین شانس برای رفع سریع مشکلات شما محسوب می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*