کندترین پورشه جهان

کندترین پورشه جهان هم شما را مسحور خودش می‌کند!

همیشه درباره خودروهای اسپرت سریع پورشه شنیده‌اید، اما کندترین پورشه جهان آمده تا تصورات شما را کاملاً از بین ببرد. در ادامه با آن آشنا شوید.

پورشه فردیناند GT3 RS شاید در نگاه اول مثل یک پورشه 911 GT3 RS طلاکاری‌شده‌ی پر زرق و برق به نظر برسد، اما در واقع کندترین پورشه جهان به حساب می‌آید. 911 جی تی 3 آر اس یک خودروی اسپرت نمادین به شمار می‌رفت که رکورد پیمایش پیست یا لپ تایم را در اختیار داشت. با این حال، سال 2010 نسخه‌ای از این خودرو از راه رسید که از لحاظ ظاهری تفاوتی با آن نداشت، اما از لحاظ عملکرد رکوردی کاملاً برعکس را رقم زد.

معرفی کندترین پورشه جهان

پورشه 911 جی تی 3 آر اس

پورشه 911 جی تی 3 آر اس

فردیناند GT3 RS را دوچرخه‌سوار اتریشی «هانس لانگدر» (Hannes Langeder) ساخته است. این خودرو اگرچه آهسته ترین پورشه دنیا محسوب می‌شود، اما همچنان یکی از سبک‌ترین نسخه‌های GT3 RS است که تا به حال یک پیست آزمایشی را پیموده. حالا این سوال به وجود می‌آید که این خودرو دقیقاً تا چه حد کند است؟ اول از همه، باید گفت که فردیناند GT3 RS یک خودروی عادی نیست؛ در واقع هیچ پیشرانه‌ای در آن به کار نرفته است.

کندترین پورشه جهان

سرعت کندترین پورشه جهان بستگی به سرعت رکاب زدن راننده آن دارد، از آنجا که مکانیزم دوچرخه روی آن پیاده‌سازی شده است. درحالی که شاید شاسی این خودرو مانند یک نسخه معمولی از جی تی 3 آر اس به نظر بیاید، در داخل از اجزای دوچرخه شامل پدال و… بهره می‌برد. برای فرمان دادن به آن نیز به جای فرمان معمولی خودرو، فرمان دوچرخه قرار گرفته است تا عملاً به یک دوچرخه در پوشش پورشه تبدیل شوید.

فضای داخلی پورشه فردیناند 911 جی تی 3 آر اس

کندترین پورشه جهان بدنه‌ای ساخته‌شده از تیوب‌های پلاستیکی به همراه رینگ‌های باریک دوچرخه دارد و بدنه آن با چسب برزنتی طلایی‌رنگ پوشیده شده است. از این رو، فوق‌العاده سبک شده و وزن آن فقط حدود 100 کیلوگرم است. هرچند اسپویلر بزرگ و دریچه‌های هوای نسخه استاندارد جی تی 3 آر آس همچنان حفظ شده‌اند، ولی کاربرد آیرودینامیکی ندارند و از هرچه گرم‌تر شدن فضا برای راننده جلوگیری می‌کنند.

کندترین پورشه جهان

پورشه 911 جی تی 3 آر اس با طراحی اصلاح‌شده و قدرت بیشتر در سال 2003 معرفی شد. این خودروی اسپرت آلمانی می‌تواند طی 4.5 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد و حداکثر سرعت آن به 305 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در مقایسه، فردیناند 911 جی تی 3 آر اس فریمی سنگین‌تر از دوچرخه‌های مرسوم دارد و به همین دلیل، بدون صرف انرژی فراوان برای رکاب زدن حتی به سرعت 15 کیلومتر بر ساعت هم نمی‌تواند دست پیدا کند.

کندترین پورشه جهان

با این حال، کندترین پورشه جهان ویژگی منحصر به فردی دارد که در هیچ پورشه 911 دیگری پیدا نمی‌شود. این خودرو از صندوق عقب خالی و جاداری برخوردار است که خودروهای موتور عقب پورشه 911 هیچ‌وقت فضای کافی برای آن نداشتند. در نهایت، گفتنی است که آهسته ترین پورشه دنیا در یک نمایشگاه آثار هنری در موزه هنر لنتوس در اتریش به سر می‌برد. البته با سرعت فوق‌العاده پایین آن، نمی‌توان انتظار داشت که به جایی غیر از یک نمایشگاه تعلق داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*