بهترین خودروهای پورشه

15 مورد از بهترین خودروهای پورشه در کل دوران

اگر از طرفداران شرکت اتومبیل‌سازی Porsche هستید، در اینجا ۱۵ تا از بهترین خودروهای پورشه در طول تاریخ را به شما معرفی خواهیم کرد.

در میان شرکت‌های خودروسازی، پورشه نقشی پررنگ و کلیدی دارد. این کمپانی محبوب، بیشتر در حوزه ساخت ماشین‌های اسپرت، شاسی بلند و سدان‌های پیشرفته و لوکس فعالیت می‌کند. این برند در حال حاضر متعلق به کمپانی فولکس‌واگن (Volkswagen) است و توسط همان کمپانی نیز مدیریت می‌شود. مرکز مدیریت این کمپانی در اشتوتگارت آلمان واقع شده است. بسیاری از خودروها ساخت این شرکت، به‌عنوان نماد تیم‌های مسابقه رالی بارها در پیست‌های سراسر جهان حضور داشته‌اند. از آغاز هزاره جدید، پورشه وارد بازار خودروهای لوکس شده و ثابت کرده است که تجربه و مهارت در طراحی اتومبیل و صنعت خودروسازی، می‌تواند به تولید ماشین‌هایی اسپرت باکیفیت و کارایی بالا منجر شود.

بنیان‌گذار این شرکت مدرن، فردیناند پورشه، از سنین پایین توانایی ماهرانه‌ای در طراحی خودرو داشت. او احتمالاً این توانایی خارق‌العاده را از پدرش، که یکی از پرفروش‌ترین خودروهای تمام دوران به نام فولکس واگن بیتل را طراحی کرد، به ارث برده‌است. همچنین خودروهای پورشه به صورت «موتور عقب» طراحی شده‌اند که می‌تواند تجربه رانندگی را لذت بخش‌تر کند. در اینجا 15 تا از بهترین خودروهای پورشه در طول تاریخ را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین خودروهای پورشه

بهترین خودروهای پورشه

پورشه 901 (1964)

پورشه با ساخت اولین خودروی خود مدل 356، به موفقیت‌های بزرگی دست یافت. اما پس از یک دهه تولید، 356 دیگر پاسخگوی سرعت مد نظر متقاضیان نبود. بنابراین پورشه نتیجه گرفت که زمان تولید یک طراحی جدید است و شروع به ساخت مدلی تازه کرد. این خودرو اصالتا 901 نام داشت و تحت این نام در نمایشگاه فرانکفورت 1963 رونمایی شد. این شرکت قول تولید آن را در سال آینده داد و حدود 80 پیش نمونه از 901 ساخته شد.

تولید این خودرو ادامه داشت تا اینکه پورشه نامه ای از پژو دریافت کرد. این خودروساز فرانسوی سر اینکه حق انحصاری نام‌گذاری خودروها شامل سه عدد با صفر در وسط متعلق به آنهاست، با پورشه وارد بحث شد. در واقع، تا به امروز پژو هنوز از این نام‌گذاری برای خودروهایش استفاده می‌کند. ولی پورشه نیز، برای لوگوی این خودرو مقدار زیادی عدد فلزی 9 ، 0 و 1 سفارش داده بود ، و نمی‌خواست آنها را دور بریزد. پس 901 را به 911 تغییر داد و تاریخ را اینطور نوشت. این سرنوشت یکی از بهترین خودروهای پورشه در تاریخ است.

پورشه

پورشه 918

دیدن سوپر اسپرت‌هایی که در حال رفتن به سمت تکنولوژی هایبریدی (دوگانه‌سوزی) هستند، نشان می‌دهد که دیر یا زود همه خودروها باید از این فن‌آوری یا روشهایی مشابه (الکتریکی، هیدروژنی، پیل سوختی) برای خودروهای خود استفاده نمایند.

پورشه 918، یک شگفتی مهندسی با فناوری پیشرفته و با قدرت بسیار زیاد از پیشرانه گازی-الکتریکی است. خودروهای برقی در آغاز قرن بیستم، بیش‌از آنچه که فکرش را کنید محبوب بودند و پورشه نیز از این سیستم برای تولید خودروی خود استفاده کرد و 918 را ساخت. مدتی پس از تولید 918، پورشه یک موتور بنزینی برای تولید برق اضافه کرد که موتورهای متصل به چرخ‌های جلو را می‌چرخاند. این اولین ورژن از خودروهای دوگانه‌سوز بنزینی-الکتریکی بود.

در حالی که این خودرو ممکن است سریع، جذاب یا راحت نباشد، استفاده بسیار هوشمندانه از فناوری، این نوع از پورشه را به بهترین خودروی دوگانه‌سوز سال 1900 تبدیل می‌کند.

بهترین خودروهای پورشه

پورشه 911 تارگا (1966)

دهه 60 میلادی بود که دولت تصمیم گرفت با درخواست ایمن‌تر کردن ماشین‌ها برای بزرگراه‌های آمریکا، خودروسازان را به چالش بکشد. با توجه به این درخواست دولت از خودروسازان، سازندگان پورشه برنامه‌ای ابداع کردند تا خودرویی بسازند که طبق نظر قانون‌گذاران ایمن باشد و در عین حال ویژگی یک خودروی اسپرت را حفظ کند: مدل تارگا 911.

مدل تارگا 911 اولین‌بار در سال 1966 معرفی و این خودرو کوپه به سقف شیشه‌ای عقب مجهز شد. در ساخت این خودرو از جعبه‌دنده‌ی هشت‌سرعته‌ی دوکلاچه‌ی PDK و سامانه‌ی تمام‌چرخ متحرک هوشمند با سامانه‌ی کنترل کشش پورشه‌ به‌صورت استاندارد استفاده شده است. این مدل همچنین از سامانه‌ی تعلیق هوشمند پورشه بهره می‌برد که سفتی کمک‌فنر‌ها را برای حالات مختلف رانندگی به‌منظور راحتی بیشتر یا فرمان‌پذیری دقیق‌تر، به‌صورت خودکار تنظیم می‌کند.

پورشه

پورشه 911 توربو (1975)

تا سال 1975، 911 به‌عنوان خودرویی برتر از شرکت پورشه، بیش از یک دهه روی بورس بود. این محصول، بسیاری از مواردی را که یک ماشین را در صنعت خودروسازی ماندگار می‌کند، داشت و آنچه آن‌را در بین خریداران محبوب می‌کرد، حفظ کرده بود.

این خودرو در داخل و خارج از پیست مسابقه شهرت داشت و به دلیل اینکه یک خودرو با عملکرد خوب، قدرت فنی بالا و فضای داخلی مناسب بود، قیمت بسیار زیادی داشت. با این حال، در اواخر دهه هفتاد میلادی، پورشه با نیازهای جدید متقاضیان روبه‌رو شد. این موضوع سبب شد شرکت پورشه به فکر ساخت خودرویی با موتور قوی‌تر بیفتد.

در سال 1975، مهندسان پورشه توانستند با استفاده از یک توربوشارژر، فضایی را در محفظه فشرده موتور برای القای اجباری پیدا کنند و 911 توربو را بسازند. به گفته سازندگان، موتور این مدل 260 اسب بخار قدرت دارد که نزدیک به 100 اسب بخار از مدل قبلی بیشتر است. مدل توربو 1975، به برترین نسخه 911 تبدیل شده و سبب شد پورشه پیشرفت چشمگیری در صنعت خودروسازی داشته باشد. به‌طوری که در سال 1977 توانست برای اولین بار به 911 توربو، یک کولر داخلی اضافه کند.

بهترین خودروهای پورشه

پورشه کاین توربو (2011-2017)

سومین نسل از تنها خودروی شاسی بلند (SUV) کمپانی پورشه در نمایشگاه خودرو ژنو سال 2010 به نمایش درآمد. طراحی کاین (Cayenne) نسل 3 عضلانی‌تر با شیشه‌های کوچکتر و بخاطر وجود خطوط با زاویه های تند از نظر طراحی خارجی کمی جمع و جورتر به نظر می‌رسد. 5 پیشرانه برای پورشه کاین در نظر گرفته شده که شامل یک پیشرانه دیزل (Diesel) ، سه پیشرانه بنزینی و یک پیشرانه هیبرید (Hybrid) است. یکی از پیشرانه‌های قابل سفارش در این خودرو 6 سیلندر 3.5 لیتری بوده که قادر به تولید 300 اسب بخار می‌شود. از رقبای اصلی پورشه کاین می‌توان به ب ام و ایکس 3 (BMW X3) و مرسدس بنز ام ال (Mercedes-Benz ML) اشاره کرد.

پورشه 918 اسپایدر

پورشه 918 اسپایدر (2013-2015)

این مدل از پورشه که در سال 2013 معرفی و تنها به مدت 2 سال ساخته شد، نشان دهنده آخرین حمله پورشه به دنیای ساخت هایپرکارهای منحصر به فرد بود. پورشه با استفاده از دانش فنی همراه با سال‌ها تجربه در ساخت خودرو، خودرویی فوق العاده با کارایی بالا ایجاد کرده که مرزهای توانایی یک خودرو را جابه‌جا می‌کند.

918 طراحی بسیار جذابی دارد که پورشه به آن معروف است. پورشه در زمان معرفی این خودرو، از پیشرفت‌های تکنولوژیکی زیادی که در ساخت این خودرو استفاده کرده بود، بسیار مفتخر بود. تولید یکی از سریع‌ترین خودروها درحالی که خروجی CO2 پایین و راندمان سوخت بالا را حفظ می‌کند، در میان ابرخودروهایی که اغلب به دلیل داشتن بزرگترین مصرف‌کنندگان سوخت در جاده‌ها شناخته می‌شوند، منحصربه‌فرد است. با این حال، تأثیر کلی ساخت این ابرخودرو بر محیط زیست ناچیز بود؛ زیرا کل تولید آن تاکنون تنها 918 دستگاه بوده است.

به گزارش SlashGear، این خودرو از یک موتور 4.6 لیتری V8 با 608 اسب بخار قدرت بهره می‌برد که توسط دو موتور الکتریکی برای قدرت کلی 887 تقویت می شود. این ویژگی‌ها سبب شد که این محصول در میان قوی‌ترین خودروهای ساخته شده و همچنین یکی از پیشرفته ترین خودروها از نظر فناوری قرار گیرد. سیستم رانندگی 918 مملو از وسایل الکترونیکی است تا به حفظ تمام قدرت در جاده کمک کند. این خودرو با قیمتی نزدیک به 1 میلیون دلار و تولید بسیار محدود، تا سال‌های آینده از دست اکثر مردم دور خواهد ماند.

پورشه 959 (1986-1988)

این خودرو در اصل برای شرکت در مسابقات B ساخته شد. اما متاسفانه، پس از تکمیل ساخت این خودرو، مسابقات دیگر برگزار نشدند. این خودرو به هر حال به تولید خود ادامه داد و سال‌ها جلوتر از زمان خود، یک فناوری پیشرفته را به نمایش گذاشت.

بسیاری از وسایل کمکی رانندگی که اکنون در ساخت خودروهای مدرن از آن‌ها استفاده می‌کنیم، از طراحی 959 الگو گرفته‌اند. این یکی از اولین خودروهایی بود که همه چیز را از مدیریت سوخت و جرقه گرفته تا سیستم تعلیق و تمام چرخ‌های متحرک با کامپیوتر کنترل می‌کرد.

این خودرو دارای یک موتور 3.0 لیتری تخت توربو با قدرت 444 اسب بخار بود. به گزارش Jalopnik، عملکرد این خودرو شامل ارقامی مانند زمان 0-60 مایل در ساعت 3.6 ثانیه و حداکثر سرعت 196 مایل در ساعت بود. این آمارها در دنیای امروز عادی هستند، اما در اواخر دهه هشتاد میلادی ماورایی بودند.

ارتفاع سواری به صورت الکترونیکی و همچنین تقسیم گشتاور جلو به عقب در AWD قابل تنظیم بود. علاوه بر این، سرعت و قابلیت‌های عملکردی کامل، این خودرو را به وسیله نقلیه‌ای دلپذیر برای همه راننده‌ها تبدیل کرد. در مدل‌های تکمیلی، 959 بر اساس استایل موجود 911 ساخته شده و جلوه‌های آیرودینامیکی را برای ساخت یک ابرخودروی واقعا خیره‌کننده که بی‌تردید پورشه بود، به آن اضافه کرد.

پورشه

پورشه 356C

پورشه 356 با موفقیت در پیست و خارج از آن، به سرعت به خودرویی محبوب برای کسانی تبدیل شد که به دنبال یک خودروی اسپورت چابک، سرگرم کننده و جذاب هستند. جزئیات رجیستری پورشه 356 حاکی از آن است که ساختاری مشابه با فولکس‌واگن بیتل دارد. 356 از یک موتور چهار سیلندر تخت استفاده می‌کرد، اما بعدها تعداد کاربراتورها را دو برابر کرده و سر، بادامک و سوپاپ ها را ارتقا داد.

در طول سال‌ها، این خودرو چند بار به‌روزرسانی شد تا اینکه بهترین مدل، یعنی 356C، در سال 1964 معرفی شد. حتی با وجود اینکه 911 جدید قبلاً تولید شده بود، تقاضا برای 356 باقی ماند و پورشه تا سال 1966 به عرضه آن ادامه داد. 356C به طور کلی ایده‌آل ترین مدل ساخته شده توسط پورشه در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا از زمان ساخت تاکنون جزو قوی‌ترین محصولات پورشه باقی مانده است.

اولین مدل سری 356 با نام رودستر شماره ۱ (و یا پورشه 356.1) در سال 1948 و به دنبال آن مدلهای 1950 کوپه 356 (در این مدت فری پورشه به دلیل بیماری پدرش نام فردیناند را برای این مدل مناسب دیده است) 1952 کابریولت و 356 اسپیدستر هستند.

بهترین خودروهای پورشه

پورشه 911 کاررا RS 2.7

در حالی که نسخه اصلی یک ماشین اسپرت جذاب و نسبتاً قدرتمند بود، خریداران انتظارات بیشتری داشتند. پورشه با تولید اولین نسخه از 911 Carrera RS به نیاز مشتریان خود پاسخ داد. به گفته سازنده. هدف تولید Carrera این بود که پورشه می‌خواست خودرویی بسازد که هم آن را در مسابقات خودروسواری شرکت دهد، و هم به‌عنوان خودرویی سواری استفاده شود.

پورشه تلاش قابل توجهی برای مهندسی موتور با قدرت بالا انجام داد و توجه دقیقی به کاهش وزن کرد. سازه‌های اضافی مانند آفتاب‌گیر حذف شدند و دستگیره درها با تسمه جایگزین شدند. هر چیزی که بدون آن می‌شد رانندگی کرد حذف می‌شد تا یک گرم از وزن کل کاهش یابد. گلگیرها برای قرار دادن لاستیک‌های پهن‌تر باز شدند و سیستم تعلیق در تلاشی برای محکم نگه داشتن خودرو و نصب تا حد امکان در اطراف پیست بهینه شد. نتیجه نهایی این ظریف‌کاری‌ها، شرکت پیروزی آفرین در یک مسابقه رالی بود.

این خودرو توسط افراد مشهور زیادی خریداری شده است ولی چون در آن زمان هنوز برای آمریکا غیرقانونی به حساب می‌آمد، تنها تعداد انگشت شماری از آنها پای به آمریکا گذاشتند. این خودرو همیشه به عنوان یکی از کم‌یاب‌ترین خودروهای مسابقه‌ای پورشه محسوب شده و شرکت فقط 55 دستگاه از آن را ساخته است.

پورشه

پورشه 944s توربو

بزرگترین ویژگی 944 سبک ویژه طراحی آن است. این خودرو مدلی زیبا با ظاهری مناسب دهه هشتاد میلادی است که همچنان یک خودروی جذاب محسوب می‌شود و جزو فهرست بهترین خودروهای پورشه نیز هست.

944 نسخه‌ای تکاملی از 924 بود ولی با وجود آپدیت‌های آن، به عنوان یک خودروی 4 سیلندر، فاقد قدرت مطلوب بود. به گزارش موتورترند، خط تولید مدل 944، با قدرت 150 اسب بخار و موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری شروع به کار کرد. این خودرو از توزیع وزن متعادل با قرار دادن گیربکس در عقب خودرو سود می‌برد و 944s عملکرد خوبی در اطراف پیچ ها داشت.

پورشه سرانجام با اضافه کردن یک توربو در سال 1986 قدرت موتور را افزایش داد و آن را به 217 اسب بخار رساند. این ارقام با استانداردهای امروزی هنوز هم ارقام متوسطی اند، اما برای آن دوران قابل تحسین بودند. علیرغم اینکه 944 جزو محصولات چندان محبوب پورشه نبوده است اما هنوز هم هویت کلاسیک متمایزی دارد.

بهترین خودروهای پورشه

پورشه 911 GT1

اگر یک شرکت خودروسازی را اداره می‌کنید که به تولید سریع‌ترین خودروهای جهان شهرت دارد، برای رو بورس ماندن و غوقا ایجاد کردن در دنیای خودروسازی باید خودرویی بسازید که به طرز دیوانه‌کننده‌ای سریع باشد. پورشه سابقه انجام این کار را دارد و در دهه 90 میلادی با تولید 911 GT1 در دنیای خودروسازی سر و صدای زیادی ایجاد کرده است.

در حالی که این خودرو 911 نام دارد، اما در اصل با نسخه اصلی اشتراکی ندارد. پورشه آن را در زمانی ساخت که دیگر سازندگان سوپراسپرت در حال عرضه انواع خودروهای خود بودند و مک لارن F1، جگوار XJ220 و بوگاتی EB110 را روانه بازار کرده بود.

پورشه GT1 که برای برنده شدن در مسابقات ساخته شده بود، یک خودروی جاده‌ای نیز محسوب می‌شد. به گفته Carscoop، پورشه GT1 موتوری 6 تخت با قدرتی بیش‌از 500 اسب بخار دارد و می‌تواند تنها در 3.7 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت برسد.

پورشه تنها 20 دستگاه را برای سواری تولید کرد و لذت داشتن یکی از آن‌ها، هزینه‌ای بیش از 5 میلیون دلار برای شما به ارمغان خواهد آورد، همانطور که در خانه حراج Gooding and Co در سال 2017 مشاهده شد.

پورشه

پورشه 904 کاررا GTS

پورشه بیش از نیم قرن است که برخی از زیباترین خودروهای اسپورت را می‌سازد. این ظاهر زیبا و خیره کننده اغلب در خودروهای مسابقه‌ای جریان دارد. برخی از این اتومبیل‌های مسابقه‌ای جذاب، برای برآورده کردن قوانین همسان‌سازی سری‌های مسابقه‌ای مختلف برای عموم مردم به فروش می‌رسند. مدل 904 نمونه‌ای عالی از این موضوع است. 904 برای مسابقات جاده‌ای ساخته شد و عملکرد خوبی داشته است.

904 با کسب 4 پیروزی در مسابقات Le Mans در سال‌های 1964-1965، ثابت کرد که رقیب قدرتمندی است و شایستگی این را دارد که در نبرد برای پرچم شطرنجی به مصاف تیم‌هایی مانند اسکودریا فراری برود.

904 در ابتدا به موتور 4 سیلندر 356 و 550 مجهز شده بود، اما همانطور که سازنده اعلام کرد، انواع دیگر شامل 6 سیلندر از 911 و یک موتور 2.0 لیتری 8 سیلندر مسابقه‌ای نیز روانه بازار شد. علاوه بر این، 904 اولین خودروی مسابقه‌ای پورشه بود که با بدنه پلاستیکی (فایبرگلاس) پوشانده شد که به دلیل سهولت تعمیر و وزن کم، تحسین خدمه را برانگیخت.

نسخه های قانونی خیابانی این خودرو بسیار مورد توجه هستند. همانطور که توسط حراجی ساتبی گزارش شده، قیمت نهایی آن بیش از 2 میلیون دلار در سال 2020 اعلام داده شده است.

پورشه

پورشه 550

با استفاده از همان موتور تخت 4 که زیربنای پورشه 356 و فولکس واگن بیتل است، پورشه 550 قدرت خروجی را از 25 اسب بخار در بیتل به 117 اسب بخار افزایش می‌دهد.

پورشه با افزودن 4 بادامک با کاربراتورهای سولکس دوقلو با جریان رو به پایین، 550 سبک وزن را تبدیل به یک خودروی قدرتمند واقعی کرد. 550 دارای یک شاسی لوله‌ای است که در پانل‌های بدنه آلومینیومی دست‌ساز آن پیچیده شده تا خودرویی ایجاد کند که با سرعتی چشمگیر در جاده‌ها حرکت می‌کند.

در حالی که 117 اسب بخار قدرت ممکن است در دنیای امروز زیاد به نظر نرسد، اما در دهه 1950 و در چنین خودروهای سبکی، این قدرت به اندازه یک موشک زمینی بود.

ترکیب اجزای سبک وزن و موتور قدرتمند باعث شد تا پورشه چندین پیروزی را با این خودرو به ارمغان آورد. پورشه همچنین تصمیم گرفت 550 را به‌عنوان خودروی سواری به مردم عرضه کند.

یکی از غم انگیزترین داستان‌ها در مورد این ماشین، مربوط به بازیگر معروف جیمز دین است. متأسفانه، در سال 1955، این بازیگر در یک تصادف مرگبار با 550 جان خود را از دست داد که باعث شد تا دست او از رسیدن به ستاره شدن کوتاه شود. او در آن زمان تنها یک فیلم اکران کرده بود، اما دو فیلم دیگر که پس از مرگ اکران شدند در نهایت به موفقیت‌های باکس آفیس تبدیل شدند.

550 یکی از شناخته شده ترین ماشین‌ها در تاریخ مسابقات است. تنها طی سه سال، پورشه 90 مدل از این خودرو ساخت. به گفته ClassicCars، در حالی که بسیاری از آن‌ها هنوز باقی مانده‌اند، نمونه‌های خوب با قیمت بیش از 4 میلیون دلار در حراج به فروش می‌رسند.

پورشه

پورشه کاررا GT

در آغاز قرن بیست و یکم، میراث پورشه به عنوان سازنده خودروهای سریع به طور محکم تثبیت شده بود. در سال 2003 شاهد رونمایی از جدیدترین خودروی پورشه یعنی Carrera GT بودیم که موتوری 10 سیلندری و مهندسی آلمانی داشت. این مدل همچنین یکی از به‌یادماندنی‌ترین و بهترین خودروهای پورشه در طول تاریخ نیز محسوب می‌شود. این هایپرکار جذاب آلمانی ازهرجهت خودروی فوق‌العاده‌ای است تا جایی که حتی هنوز هم ویژگی‌های آن چشمگیر و قابل‌توجه به نظر می‌رسند.

این خودروی مسابقه‌ای در ابتدا برای استفاده از پیشرانهٔ شش سیلندر تخت توربو طراحی شده بود اما بعداً قرار بر استفادهٔ از پیشرانه‌ی V10 شد و به همین دلیل خودرو از نو طراحی شد. این موتور V10 به‌طور مخفیانه توسط پورشه برای تیم فرمول یک فوت‌ورک در سال 1992 ساخته شده بود اما بعداً بدون استفاده رها شد و سپس برای استفاده در خودروی مسابقه‌ای لمانز احیا شد.

کاررا GT اولین خودروی جهان بود که به کلاچ خشک دوصفحه‌ای سرامیکی مجهز شده بود. این ماشین همچنین از جدیدترین سیستم ترمز کربن سرامیکی سیلیکون کاربید پورشه هم برخوردار بود. دیسک‌های این سیستم ترمز 15 اینچی بودند که پشت رینگ‌های پنج پرهٔ 19 اینچی در جلو و 20 اینچی در عقب نصب شده بودند. پورشه همچنین در کاررا GT تا حد زیادی روی کاهش وزن هم تمرکز کرده بود و به همین دلیل در خودرو از شاسی مونوکوک فیبر کربنی، پوستهٔ صندلی‌های سبک‌وزن و کاپوت عقبی فیبر کربنی استفاده کرده بود. به لطف این اقدامات، وزن کاررا GT به تنها 1380 کیلوگرم رسید. این ماشین مثل 911 به بال عقب الکترونیکی هم مجهز شده بود که در سرعت‌های بالاتر از 110 کیلومتر بر ساعت از جای خود بلند می‌شد.

بهترین خودروهای پورشه

پورشه 917

در حالی که بسیاری از مردم ممکن است 911 را به‌عنوان جذاب‌ترین و بهترین مدل پورشه به یاد بیاورند، اما خودروی دیگری از این شرکت وجود دارد که با طراحی منحصربه‌فرد خودش را در ذهن‌ها ماندگار کرده است. این خودرو پورشه 917 است، شیک‌ترین و جذاب‌ترین خودروی ساخته شده توسط پورشه.

در سال ۱۹۶۹ برای اولین بار پورشه مدل 917 را در پیست مسابقه آزمود. از همان ابتدای کار مشخص شد که 917 با وجود آن که از باقی خودروها به مراتب سریعتر است، اما توانایی مقابله با رقبای سرسخت ایتالیایی را ندارد. با این حال پورشه عزم خود را جزم کرد تا بتواند در سال بعد با تمام قوا به سمت قهرمانی یورش ببرد.

پورشه 917 یکی از مهم‌ترین خودروهای مخصوص پیست در تمام دوران برگزاری مسابقات اتومبیل‌رانی است که با موفقیت‌هایی مثل اولین پیروزی پورشه در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز و داشتن نقش برجسته در در فیلم لمانز با بازی استیو مک‌کوئین همراه بود.

این خودرو دارای پیشرانه 9.4 لیتری 12 سیلندر تخت و هواخنک است که حدود 600 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. کل وزن خودرو حدود 600 کیلوگرم است که برای یک خودروی مسابقه‌ای و حتی جاده‌ای بسیار قابل توجه به نظر می‌رسد. تصور کنید چگونه می‌توان با این خودرو در جاده‌های تنگ موناکو رانندگی کرد؛ احتمالا استفاده از چنین خودرویی در بعضی موارد منجر به ایجاد و تشدید ترافیک خیابان‌های کوچک شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*