افت 18 درصدی قیمت بیت کوین

سقوط قیمت بیت کوین به ۲۳ هزار دلار؛ فرصت خرید یا شروع اصلاح بزرگ؟

همزمان با افزایش تورم در آمریکا قیمت بیت کوین از اوج ۶۸ هزار دلار به ۲۳ هزار دلار رسید! آیا این سقوط بیت کوین فرصت خرید مناسبی است؟

بعد از اعلام افزایش بی سابقه نرخ تورم‌ در آمریکا و افزایش نرخ بهره بانکی در این کشور به میزان نیم درصد، که بیشترین میزان طی ۲۰ سال گذشته بود، بازارهای مالی در سراسر دنیا مخصوصا ایالات متحده سقوط کردند. علت، بیرون آوردن سرمایه توسط مردم از این بازارها با هدف سپرده‌گذاری در بانک‌ها بود، چرا که در شرایط وخیم اقتصادی، سپرده‌گذاری در بانک مطمئن‌تر به نظر می‌رسد. در این میان، بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال نیز بی‌نصیب نماند و سقوط کرد.

تا قبل از سقوط قیمت بیت کوین به حوالی ۲۳ هزار دلار در روز دوشنبه ۲۳ خرداد، پادشاه رمز ارزها برای چند هفته متوالی مشغول نوسان حوالی ‌‌‌مرز بسیار مهم ۳۰ هزار دلار بود، اما در نهایت این حمایت را از دست داد. از همان زمان احتمال ریزش تا ۲۷ هزار دلار و سپس ۲۴ هزار دلار شنیده می‌شد، و در نهایت این اتفاق به وقوع پیوست.

طی ۲۴ ساعت اخیر نزدیک به نیم میلیارد دلار دارایی مربوط به معاملات آتی (فیوچرز) لیکویید شده است، به این معنی که ۵۰۰‌ میلیون دلار سرمایه معامله‌گران به طور کامل از بین رفته است.

بر اساس تحلیل‌ها، احتمال سقوط بیت کوین تا ۱۹ هزار دلار هم وجود دارد. سرمایه‌گذاران زیادی از هم‌اکنون در قیمت‌های حوالی ۲۰ هزار دلار سفارش خرید ثبت کرده‌اند و منتظر شکار هستند! اما نباید فراموش کرد حتی در صورت حمایت در این حوالی، نباید انتظار داشت بیت کوین یک روند صعودی جدید را آغاز کند‌. در بهترین حالت، نخستین رمز ارز دنیا برای مدتی نسبتاً طولانی بین‌ ۳۰ الی ۴۰ هزار دلار نوسان خواهد کرد. اما این روند تا کی ادامه خواهد داشت؟ چه زمانی BTC سقف قیمت کنونی خود را خواهد شکست؟

اوج‌گیری دوباره بیت کوین بعد از سقوط سنگین

بیت کوین طی ۱۳ سال اخیر، همواره در حال صعود بوده است. البته در این بین پستی و بلندی‌های زیادی را طی کرده است، اما در نهایت توانسته خود را از چند سنت به ۶۸ هزار دلار برساند! شبیه هر بازار مالی دیگر، در اینجا نیز اصلاح قیمت بعد از صعودهای متوالی ناگزیر است.

روندهای صعودی بیت کوین همیشه ارتباط مستقیمی با رویداد هاوینگ داشته است. هاوینگ به فرآیند نصف شدن پاداش ماینرها اشاره دارد. با در نظر گرفتن این که هاوینگ بعدی بیت کوین در نیمه‌های سال ۲۰۲۴ رخ خواهد داد، احتمالا تا آن زمان خبری از رشد قیمت نخواهد بود.

سناریوهای زیادی درباره آینده بیت کوین وجود دارد، اما محتمل‌ترین گزینه شروع روند صعودی بعدی از اواخر سال ۲۰۲۳ است. پس در صورت تمایل برای خرید، این موضوع را مد نظر داشته باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*