شاسی بلند Lynk & Co 01 E-MOTIVE

شاسی بلند چینی Lynk & Co 01 E-MOTIVE، با ظاهری مدرن و اعتبار برند جیلی به میدان آمد + ویدیو

شاسی بلند Lynk & Co 01 E-MOTIVE، یک SUV سایز بزرگِ هیبرید پرچمدار از کشور چین است که با ظاهر خودروهای مجلل و نام جیلی، می‌تواند بازار آسیا را تصاحب کند.

بازار رقابتی چین به سکوی پرتاب شرکت‌های با استعداد و خلاق تبدیل شده است که قصد دارند تا با خودروهای چشم نواز خود، سهم بیشتری به دست بیاورند. شرکت چینی Lynk & Co  هم دقیقا مثال واضحی از جمله‌ی بالا است که به تازگی، به این مهمانی وارد شده. این شرکت که یکی از زیر مجموعه‌های ابر شرکت جیلی محسوب می‌شود، قصد دارد که تا سال 2025، جای پای خود را در کشور چین و آسیا محکم کند.

شاسی بلند Lynk & Co 01 E-MOTIVE - شاسی بلند ly & co 09

شاسی بلند LYNK & CO 09

در ادامه به اولین محصولِ این خودروساز نوپای چینی نگاهی خواهیم داشت اما قبل از آن اجازه دهید تا با یک ویدیو کوتاه، به استقبال این شاسی بلند زیبا برویم تا جزئیات طراحی ظاهری آن را بهتر درک کنیم. البته توجه کنید که این ویدیو، به نسخه‌ی بنزینیِ این شاسی بلند مربوط می‌شود که اشتراکات زیادی با همزاد هیبریدی خود دارد و می‌تواند یک دید کلی را در اختیار شما قرار دهد. همچنین در ادامه به تفاوت‌های نسخه‌‌های بنزینی (نسل قبلی) و هیبرید هم خواهیم پرداخت.

معرفی شاسی بلند چینی Lynk & Co 01 E-MOTIVE

شاسی بلند Lynk & Co 01 E-MOTIVE

این خودرو هیبرید، بر اساس پلتفرم انقلابی شرکت LYNK E-MOTIVE یعنی پلتفرم 01 EM-F و 01 EM-P طراحی و تولید شده است. در همین راستا باید بدانید که این شرکت، قصد دارد تا 4 محصول دیگر، از جمله یک کانسپت را تا اواخر امسال معرفی کند که تمامی آن‌ها، بر پایه‌ی همین پلتفرم خواهند بود. اما قبل از شروع هر چیزی باید بگوییم که این خودروساز چینی، تا اینجای کار توانسته است تا قراردادهای تجاری مهمی با روسیه، عربستان، کویت و قطر به امضا برساند. پس منتظر خبرهای بزرگی از آن‌ها باشید.

مشخصات فنی و موتورهای الکتریکی و بنزینی

شاسی بلند Lynk & Co 01 E-MOTIVE

در ابتدای متن، در مورد هیبرید بودن شاسی بلند Lynk & Co 01 E-MOTIVE گفتیم. همچنین به دو پلتفرم جدید این شرکت هم اشاره‌ای کردیم. پس نوبت آن رسیده که به سراغ خود E MOTIVE 01 برویم. در پلتفرم EM-F با یک خودرو هیبرید طرف هستیم که با یک موتور الکتریکی در محور عقب و یک ICE در محور جلو، کار ما را راه می‌اندازد. این پیشرانه علاوه بر مسئولیت اصلی خود یعنی شارژ باتری‌ها، می‌‌تواند در دو سناریوی مختلف، عملکرد متفاوتی داشته باشد.

  • در سرعت‌های زیر 20 کیلومتر بر ساعت از مدار خارج می‌شود تا یک رانندگیِ تمام برقی را به خریدار هدیه دهد.
  • در سرعت‌های بین 80 تا 120 کیلومتر بر ساعت، به کمک موتور الکتریکی می‌آید.

شاسی بلند Lynk & Co 01 E-MOTIVE

پلتفرم EM-P هم به پلاگین هیبرید بودن اشاره می‌کند که به علت واضح بودن موضوع، به همین مقدار توضیح کفایت می‌کنیم. در نسخه پلاگین هیبرید می‌توانید سه تریم مختلف با باتری‌های متفاوت را داشته باشید که با نام‌های استاندارد، لانگ رنج و اولترا لانگ رنج می‌توانند به ترتیب با یک بار شارژ، مسافت‌های 60 و 100 و 150 کیلومتری را فقط با موتور الکتریکی طی کنند. البته باید بدانید که هر دو نسخه، از موتورهای الکتریکی و بنزینی یکسانی بهره می‌برند که می‌توانند رانندگی AWD یا RWD و حتی FWD را هدیه دهند. در ادامه به زیر کاپوت شاسی بلند Lynk & Co 01 E-MOTIVE می‌رویم؛ یعنی جایی که یک پیشرانه 4 سیلندر خطی 1.5 لیتری توربو شارژ در انتظار ما خواهد بود.

شاسی بلند Lynk & Co 01 E-MOTIVE

این پیشرانه‌ی 150 اسب بخاری، سطح جدیدی از بهینه بودن را به خودروهای شاسی بلند چینی آورده است. دمای کاری پایین، مصرف سوخت بهینه (تا 40 درصد کمتر از رقبای همسان) و هزینه‌ی نگهداری پایین را می‌توانید در قلب تپنده‌ی شاسی بلند Lynk & Co 01 E-MOTIVE پیدا کنید. به علاوه طبق تست‌های رسمی موسسه CLTC، مصرف سوخت این موتور بنزینی می‌تواند به 4.5 لیتر در هر صد کیلومتر هم برسد.

شاسی بلند Lynk & Co 01 E-MOTIVE

همچنین هر دو نسخه به یک گیربکس اتوماتیک سه سرعته‌ی DHT Pro مجهز شده‌اند. این گیربکس که از شاهکارهای چینی‌ها محسوب می‌شود، یک نوع گیربکس هیبرید است که نسبت‌ به نسل‌های گذشته، پیشرفت چشمگیری را به خریداران هدیه می‌کند. این گیربکس DHT Pro در شاسی بلند Lynk & Co 01 E-MOTIVE، شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را به زیر 5 ثانیه می‌آورد. برای پایان این بخش، به سراغ پردازنده قدرتمند کوالکام 8155 می‌رویم که مسئولیت رانندگی خودکار این خودرو را بر عهده خواهد داشت. البته از مشخصات فنی این سیستم، اطلاعاتی نداریم.

طراحی ظاهری مدرن با نمایشگاهی از چراغ و نگاهی به کابین

شاسی بلند Lynk & Co 01 E-MOTIVE

در نمای جلویی این خودرو، یک جلو پنجره‌ی تقریبا مرتفع را داریم که در کنار حس و حال چراغ‌های اسپورتیجی، نمای عجیبی را خلق کرده است. همچنین دیفیوزر جلویی هم به مانند فلاپ گلگیرها و رکاب‌ها، از پلاستیک سیاه مقاوم ساخته شده. از رینگ‌های 7 پره‌ی 18 اینچی هم که عبور کنیم، مستقیما به بخش عقبی می‌رسیم؛ یعنی جایی که میهمانی تازه شروع می‌شود.

شاسی بلند Lynk & Co 01 E-MOTIVE

در این قسمت با چراغ خطر LED یک تکه‌ای طرف هستیم که تقریبا حس و حال خودروهای آمریکایی را به ما القا می‌کند. همچنین اسپویلر سقفی و دیفیوزر مشکی رنگِ بزرگ به همراه اگزوز دو کاناله را هم می‌‌توانید در این قسمت ببینید. البته از نشان LYNK & CO که به زبان انگلیسی در وسط چراغ‌ها حک شده هم نباید غافل شویم؛ چرا که همین موضوع، احتمال حضورِ این شاسی بلند هیبریدی در خارج از بازار چین را تقویت می‌کند. همچنین تفاوت نسخه بنزینی و هیبرید هم در این قسمت مشخص می‌شود. چرا که خطوط چراغ‌های خطر عقب در نسخه‌ی تمام بنزینی، عمودی طراحی شده‌اند اما این فاکتور در نسخه هیبرید، به خطوط افقی تبدیل شده است.

شاسی بلند Lynk & Co 01 E-MOTIVE

در ادامه به کابین شاسی بلند Lynk & Co 01 E-MOTIVE می‌رسیم که نسبت به همزادِ تمام بنزینی خود، تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته است. نمایشگرهای کابین در در شاسی بلند Lynk & Co 01 E-MOTIVE، به طرح دوال اسکرین نزدیک‌تر شده‌اند. چرا که در نمایشگرهای حاضر در نسخه بنزینی، همانطور که در ویدیو هم مشاهده کردید، تقریبا با دو نمایشگر دیجیتال جدای از هم طرف بودیم.

شاسی بلند Lynk & Co 01 E-MOTIVE

در پایان به رنگ بندی و رینگ آپشنال می‌رسیم و همانطور که در تصویر بالا پیداست، احتمالا رنگ دلفینی و سفید یا ترکیبی از این دو رنگ، به عنوان انتخاب‌های اصلی، پیش روی خریداران قرار بگیرند. همچنین یک رینگ 7 پره‌ی آپشنال با خطوط موجی شکل هم اینجاست تا این شاسی بلند هیبریدیِ عجیب را خاص‌تر از قبل کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*