صرافی coinbase

بیش از هزار کارمند صرافی Coinbase تعدیل شدند؛ زمستان ارزهای دیجیتال فرا رسیده است؟

برایان آرمسترانگ، رئیس صرافی Coinbase از تعدیل یک پنجم کارکنان خود به دلیل شرایط نامساعد بازار کریپتو و مشکلات مالی این شرکت خبر داده است.

در بحبوحه سقوط بازار کریپتو، صرافی Coinbase به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های مبادلات ارزهای دیجیتال، از تعدیل 18 درصدی نیرو، یعنی اخراج حدود 1100 نفر از کارمندان خود خبر داده است. این خبر هم‌چنین تحت نامه‌ای خطاب به کارکنان صرافی که توسط برایان آرمسترانگ، مدیرعامل Coinbase نوشته شده بود، منتشر شده و روز سه شنبه نیز در توییتر اعلام شد.

آرمسترانگ عواملی نظیر رکود در حال وقوع، سقوط مداوم بازار کریپتو و رشد بیش از حد خوش‌بینانه را به‌عنوان دلایل اصلی کاهش کارمندان خود ذکر کرد.

برایان آرمسترانگ

وی در این باره گفت:

همان‌طور که در برهه‌ای بسیار نامطمئن در جهان هستیم، می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که می‌توانیم با موفقیت در یک رکود طولانی مدت به مسیر خود ادامه دهیم. تعداد افراد شاغل در تیم ما رشد بسیار سریعی داشته و به بیش از 4 برابر طی 18 ماه گذشته رسیده است. بنابراین هزینه‌های کارکنان ما برای مدیریت موثر این بازار نامطمئن بسیار بالا است. اقداماتی که امروز انجام می‌دهیم این امکان را به ما خواهند داد که با اطمینان بیش‌تری این دوره را مدیریت کنیم، حتی اگر بسیار طولانی شود.

بازار کریپتوکارنسی ماه‌ها است که در روندی فرسایشی قرار داشته و چند رمز ارز نیز به کف تاریخی قیمت خود رسیده‌اند. تنها در روز گذشته، بیت‌کوین بیش از 13 درصد و اتریوم نیز 17 درصد ارزش خود را از دست دادند.

صرافی Coinbase تنها یکی از چندین شرکت فعال در حوزه رمزارزها است که به دلیل مشکلات مالی، مجبور به اخراج کارکنان خود شده است. شرکت‌های دیگری نظیر Gemini، BlockFi و Crypto.com نیز بسیاری از کارمندان خود را تعدیل کردند، اما این رقم در کوین‌بیس بسیار بزرگ‌تر از سایرین بوده است.

تنها در چند هفته پیش، Coinbase در صدد برنامه‌ریزی برای استخدام نیروهای جدید بود. با این‌وجود، چندی بعد به دلیل شرایط بازار، این فرآیند متوقف شد. علاوه بر توقف استخدام، آنها هم‌چنین پیشنهادهای شغلی افرادی را که قبلا پذیرفته بودند را پیش از رسیدن به تاریخ آغاز فعالیت، رد کردند.

این شرکت هم‌چنین اخیرا در نامه‌ای به سرمایه‌گذاران تلاش کرده بود تا ترس آنها را در مورد احتمال ورشکستگی خود را کاهش دهد. در گزارش سه ماهه دوم Coinbase آمده است:

ما معتقدیم که شرایط فعلی بازار دائمی نیست و بر روی اهداف بلندمدت متمرکز می‌شویم.

آرمسترانگ در نامه امروز خود با اعلام تعدیل یک پنجم از کارمندان خود اعلام کرد:

ما این تصمیمات سخت را گرفتیم تا مطمئن شویم آینده روشنی پیش رویمان است.

کارکنانی که از شرکت Coinbase اخراج شدند، خدماتی شامل حداقل دو هفته مرخصی پس از جدایی با احتساب حقوق، 4 ماه بیمه درمانی در صورت حضور در ایالات متحده و دسترسی به Talent Hub که یک سرویس اشتعال و شبکه محسوب می‌شود را دریافت خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*