مسابقات 24 ساعته لمانز

تویوتا باز هم در مسابقات 24 ساعته لمانز قهرمان شد

خودروهای شرکت تویوتا موفق شدند در مسابقات 24 ساعته لمانز عنوان قهرمانی را از آن خود کنند. جزئیات این رقابت‌ها را در ادامه بخوانید.

یکی از قدیمی‌ترین مسابقاتی که هر ساله در جهان و در کشور فرانسه برگزار می‌شود، مسابقات اتومبیلرانی 24 ساعته لمانز است. لازم به ذکر است که محوریت این مسابقات اتومبیلرانی است و از معتبرترین‌های این رشته بوده و به صورت استقامتی برگزار می‌گردد.

مسابقات 24 ساعته لمانز با قهرمانی تویوتا خاتمه یافت

در سال جاری کمپانی تویوتا برای پنجمین بار متوالی موفق شد تا قهرمان این سری از رقابت‌ها شود. از جمله خودروهایی که در رقابت لمانز امسال عنوان قهرمانی را از آن خود کردند، خودروهای شماره 7 و 8 بودند که به ترتیب اول و دوم شدند.

مسابقات 24 ساعته لمانز

برندان هارتلی یکی از شرکت کنندگان در این رقابت توانست پل پوزیشن را کسب کند و بدین ترتیب خودروی شماره 8 تویوتا در حالی موفق به کسب عنوان قهرمانی شد که دو تن از هم تیمی‌ها به نام‌های سباستین بوئمی و ریو هیراکاوا در گاراژ بودند.

گفتنی است که در رقابت‌های پیشین سباستین بوئمی چهار برد را از آن خود کرده بود و هارتلی نیز با این برد موفق به دریافت سومین مدال قهرمانی از مسابقات 24 ساعته لمانز فرانسه شد. البته هارتلی دو برد خود را با تویوتا و یکی را با پورشه به دست آورده است و همچنین هارتلی و بوئمی هر دو از رانندگان سابق و درخشان فرمول یک هستند.

رکورددار این مسابقات کسی نیست جز کریستنسن دانمارکی که موفق شده 9 پیروزی در این رقابت‌ها به دست آورد. از طرف دیگر همان‌طور که گفتیم خودروی شماره 7 تویوتا به رانندگی ماریا خوزه لوپز از آرژانتین توانسته تنها چند دقیقه بعد از رقیب تویوتایی خود یعنی هارتلی مسیر پیست را تمام کند و به مقام دوم نائل شود.

مسابقات 24 ساعته لمانز

همه چیز پیرامون این مسابقه آرام بود تا این که حوالی 7:30 دقیقه صبح بوئمی با خودروی شماره 8 تویوتا دچار پنچری شد و حدود یک ربع بعد از آن خودروی شماره 7 تویوتا یعنی ماریا خوزه لوپز دچار مشکل جدی‌تری شد و به همین خاطر یک دور از ادامه رقابت‌ها جا ماند و شاید همین باعث شد تا عنوان نایب قهرمانی را به دست بیاورد.

طبق آنچه مسئول برگزاری مسابقات لمانز اعلام کرده، قرار بر این شده تا از سال دیگر یعنی 2023 برندهای معروفی نظیر پورشه، فراری، لامبورگینی، کادیلاک و استون مارتین با خودروهای هایپرکار یا ابرخودرو وارد این رقابت‌ها شوند. تصور کنید خودروهای این برندها در این مسابقات شرکت کنند؛ آن وقت شاهد برگزاری یک رقابت تمام عیار خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*