اپل واچ

قابلیت جدید اپل واچ، به کمک بیماران پارکینسون خواهد آمد

نرم‌افزار جدید اپل واچ، با دریافت مجوز FDA به عنوان یک قابلیت جدید برای ردیابی وضعیت بیماران پارکینسون به این پلتفرم اضافه خواهد شد.

ساعت های هوشمند اپل یکی از محبوب‌ترین گجت های پوشیدنی موجود در بازار بوده و نمی‌توان انکار کرد که به عنوان ابزاری مفید در زندگی مردم، کاربرد دارند. اکنون نیز تاییدیه FDA نشان می‌دهد که یک قابلیت جدید بالقوه برای نظارت بر بیماران مبتلا به پارکینسون به ساعت های هوشمند محبوب اپل واچ اضافه خواهند شد.

به گزارش رویترز، مجوزی برای یک استارتاپ حوزه سلامتی به نام “Rune Labs” که در سانفرانسیسکو استقرار دارد، صادر شده که بر اساس آن یک نرم‌افزار ویژه اپل واچ جهت ردیابی علائم پارکینسون، به این پلتفرم افزوده خواهد شد.

خدمت اپل به بیماران

برنامه مورد بحث می‌تواند علائم رایج بیماری مانند لرزش، حرکات غیرارادی یا آهسته، سفتی و تعادل ضعیف و غیره را تشخیص داده و ردیابی کند. اپل پیش‌تر در سال 2018، نرم‌افزار تشخیص سقوط سخت را به سری 4 اپل واچ اضافه کرده بود و متعاقبا این برنامه را به عنوان بخشی از سرویس متن‌باز “Research Kit” معرفی کرد.

سنجش سلامت اپل واچ

این امر به توسعه‌دهندگان اجازه داد تا از API مربوط به Movement Disorder (اختلالات حرکتی) و ایجاد برنامه‌هایی برای پلتفرم watchos از این طریق برای ردیابی بیماری‌های مختلف استفاده کنند که با علائمی شامل ناهنجاری‌های حرکتی همراه است.

استفاده از گجت‌های پوشیدنی برای ردیابی چنین اختلالاتی جدید نیست، اما برنامه Run Lab اولین قابلیتی محسوب می‌شود که برای کاربری‌ تجاری طراحی شده است. هدف از طراحی این نرم‌افزار این است که وضعیت بیکار در یک دوره معین ردیابی شده تا پزشکان و متخصصان نیز بتوانند از این داده‌های استفاده کنند.

البته، قابلیت جدید اپل واچ محدودیت‌های خود را دارد اما به گونه‌ای ساخته شده که به عنوان مکملی مفید برای معاینه پزشکی عادی و حضوری عمل کند. این اولین ویژگی Apple Watch نیست که از فیلتر FDA عبور می‌کند، در اوایل ماه جاری این سازمان ویژگی AFib History را تایید کرد که به موجب آن، افراد 22 ساله و بالاتر می‌توانند از ساعت های هوشمند اپل برای نظارت بر وضعیت قلب خود استفاده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*