کراس اوور جدید ایران خودرو ریرا

هر آنچه درباره کراس اوور جدید ایران خودرو ریرا می‌دانیم + قیمت احتمالی و تاریخ معرفی و عرضه

کراس اوور جدید ایران خودرو ریرا به زودی رونمایی خواهد شد. در ادامه، قیمت احتمالی، تاریخ معرفی و عرضه و مشخصات احتمالی این محصول را بررسی می‌کنیم.

گروه صنعتی ایران خودرو قصد داشت در روز دوشنبه از کراس اوور جدید خود با حضور وزیر صمت رونمایی کند، اما به علت حضور پیدا نکردن وزیر این برنامه کنسل شد و اعلام شد که به زودی کراس اوور جدید ایران خودرو با نشان تجاری ریرا معرفی خواهد شد.

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو طی مصاحبه‌ای در ارتباط با کراس اوور جدید ایران خودرو عنوان کرد خودروی ریرا نخستین کراس اووری است که در داخل کشور تولید می‌شود. طبق اعلام ایران خودرو، این محصول بر اساس پروژه K125 به تولید خواهد رسید، اما با توجه به ظاهر این خودرو مشخص می‌شود که کراس اوور ریرا روی پلتفرم پژو ۲۰۰۸ توسعه پیدا کرده است. بنابراین ممکن است این خودرو از نظر ظاهری شبیه به پژو 2008 باشد.

جعفری ادامه داد احتمالا ایران خودرو به منظور این که از شباهت کراس اوور خود به پژو ۲۰۰۸ بکاهد، برای طراحی کابین آن به سراغ قطعه‌سازان داخلی خواهد رفت. جعفری اضافه کرد به نظر می‌رسد کراس اوور جدید ایران خودرو با همان متریال پارس و دنا تولید شود. حتی اگر ظاهر ریرا مدرن و جذاب باشد، کیفیت آن پایین خواهد بود؛ چرا که معمولا ایران خودرو برای تولید محصولات خود، به سراغ قطعات باکیفیت نمی‌رود.

مشخصات فنی کراس اوور جدید ایران خودرو ریرا

جعفری ادامه داد احتمالا ریرا با همان پیشرانه TU5 که در اکثر محصولات ایران خودرو از جمله پژو ۲۰۶ به کار رفته است، روانه بازار خواهد شد. یکی از نکات مهم این است که تمام قطعات این پیشرانه چینی هستند و علاوه بر این گیربکسی هم که برای ریرا در نظر گرفته شده همان گیربکس ۲۰۶ و ۲۰۷ است که کیفیت چندان مناسبی ندارد.

این پیشرانه برای خودرویی در ابعاد ریرا گزینه مناسبی به نظر نمی‌رسد و قطعا این کراس اوور را از نظر فنی با ایرادهای بسیاری مواجه خواهد کرد.

ریرا با چه قیمتی روانه بازار می‌شود؟

کراس اوور جدید ایران خودرو

جعفری در پاسخ به این سؤال که تصور می‌کنید ریرا با چه قیمتی به بازار عرضه شود بیان کرد احتمالا ایران خودرو برای این محصول قیمتی در حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان را در نظر خواهد گرفت.

زمان عرضه کراس اوور ریرا به بازار

به گفته این کارشناس صنعت خودرو، رونمایی از ریرا یک شوی تبلیغاتی برای ایران خودرو بود. احتمالا پروسه تولید و عرضه این خودرو یک تا دو سال به طول خواهد انجامید و نباید انتظار داشت که این خودرو به زودی روانه بازار شود.