اینترنت اکسپلورر

بازنشستگی اینترنت اکسپلورر در ژاپن، یک فاجعه بی سابقه را رقم زد

پایان پشتیبانی مایکروسافت از مرورگر اینترنت اکسپلورر، مشکلاتی فاجعه‌آمیز را برای سازمان‌های دولتی، تجاری و تولیدی ژاپن به همراه داشته است.

در حالی‌که بسیاری از ما هنوز ژاپن را به عنوان یکی از پیشتازان فناوری قلمداد می‌کنیم، اوضاع در این کشور به خوبی گذشته نیست. پایان پشتیبانی مایکروسافت از مرورگر قدیمی اینترنت اکسپلورر، باعث بروز مشکلاتی جدی در زیرساخت سازمان‌های دولتی و تجاری این کشور شده است.

بر اساس گزارش Nikkei Asian Reivew، از ماه آوریل، توسعه‌دهنده نرم‌افزار مستقر در توکیو (CEC) به دلیل هجوم شدید درخواست‌های کمک، قادر به پیگیری بسیاری از سفارشات نبوده است. مشتریان عمدتا شامل ادارات دولتی، موسسات مالی و شرکت‌های تولیدی هستند که وب‌سایت‌های خود را بر اساس بستر اینترنت اکسپلورر بهینه‌سازی کرده‌اند. به گفته CEC، پایان حمایت مایکروسافت از مرورگر سابق خود برای مدتی طولانی مشخص بوده است، اما بسیاری از ارگان‌های ژاپنی انجام اقدامات لازم را به تعویق انداخته‌اند. پیش‌بینی می‌شود که هرج و مرج حاصل از این مشکل تا چند ماه آینده گریبان‌گیر بسیاری از صنایع ژاپن خواهد بود.

مایکروسافت پس از 27 سال، سرانجام در 15 ژوئن رسما به پشتیبانی از مرورگر اینترنت اکسپلورر پایان داد. بسیاری از کاربران نیز مدت‌هاست که به گزینه‌های دیگر روی آورده‌اند، اما برخی از سازمان‌ها هم‌چنان به راه‌حل‌های ایجاد شده توسط این مرورگر قدیمی پایبند هستند. نتیجه یک نظرسنجی که در ماه مارس انجام شد نشان داد که هم‌چنان 49% شرکت‌کنندگان از Internet Explorer در اداره‌‌جات و سازمان‌ها استفاده می‌کنند.

پایان پشتیبانی مایکروسافت از اینترنت اکسپلورر، عامل وحشت سازمان‌های دولتی و تجاری ژاپن

مایکروسافت

مرورگر نه تنها وسیله‌ای برای مشاهده سایت‌ها، بلکه به‌عنوان ابزاری کمکی جهت نظارت بر حضور کارکنان و کار با سایر تجهیزات داخلی شرکت به‌کار گرفته می‌شود. برخی از پورتال‌های دولتی، از جمله منابع صندوق بازنشستگی محلی باید توجه داشته باشند که حتی در مرورگرهای جدید، فرم‌های آنلاین باید در قالب اینترنت اکسپلورر پر شوند. در این میان برخی از منابع راه‌حل قدیمی مایکروسافت را به عنوان مرورگر اصلی خود توصیه کرده‌اند.

این مرورگر که در سال 1995 منتشر شد، به عنوان یک استاندارد جهانی برای صنعت مربوطه تبدیل و به عنوان جایگزینی برای Netscape جایگاه خود را تثبیت کرد. اینترنت اکسپلورر در سال 2009، سهمی معادل 65% از بازار مرورگرها را به خود اختصاص داد، اما در اواخر دهه 2000، این سهم به سرعت شروع به کاهش کرد و طبق آمار StatCounter، اکنون به کم‌تر از 1% سقوط کرده است.

یکی از دلایل شکست این مرورگر عدم رعایت استانداردهای بین‌المللی فناوری‌های وب است. به گفته کارشناسان، اینترنت اکسپلورر در پردازش جاوا اسکریپت و سایر کدها در زبان‌های برنامه‌نویسی جایگزین عملکرد ضعیفی داشت که استفاده از آن را با سایت‌های تعاملی غیرممکن می‌کرد. کاهش محبوبیت این Browser، هم‌زمان با ظهور گوگل کروم رخ داد که اکنون با تصاحب سهم 65 درصدی، بازار مرورگر ها را تحت سلطه خود قرار داده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*