اینترنت اکسپلورر در ویندوز ۱۰

فردا اینترنت اکسپلورر برای همیشه از روی ویندوز ۱۰ حذف می‌شود

سرانجام مرورگر اینترنت اکسپلورر از ویندوز ۱۰ حذف شد. Internet Explorer برای چندین دهه، اصلی‌ترین ابزار استفاده از اینترنت در کامپیوترهای شخصی بود.

مایکروسافت همراه با ویندوز ۱۱ خود، مرورگر وب اینترنت اکسپلورر را کنار گذاشت و در عوض دسترسی از آن را فقط از طریق حالت IE Mode در مرورگر جدید Edge ممکن کرد. حالا این شرکت می‌خواهد اینترنت اکسپلورر را برای همیشه از روی ویندوز ۱۰ نیز حذف کند.

بیشتر بخوانید:

مایکروسافت رسما تاریخ مرگ اینترنت اکسپلورر را اعلام کرد

مایکروسافت ماه گذشته رسماً تأیید کرد که اپلیکیشن دسکتاپی اینترنت اکسپلورر ۱۱ در تاریخ ۱۵ ژوئن ۲۰۲۲ (۲۵ خرداد ماه) رسماً بازنشسته می‌شود. این مرورگر قرار است از نسخه 20H2 ویندوز ۱۰ به بعد دیگر در این سیستم عامل وجود خارجی نداشته باشد. اگرچه این شامل نسخه‌های سرور و تجاری ویندوز ۱۰ نخواهد شد. علاوه بر این، این مرورگر همچنان روی ویندوز ۸.۱ یا ویندوز ۷ نیز وجود خواهد داشت.

پس دقیقاً چه چیزی تغییر می‌کند؟ مایکروسافت می‌گوید اپلیکیشن Internet Explorer طی ماه‌های پیش رو مستقیماً به مرورگر Edge ارجاع داده می‌شود. یعنی آیکون این مرورگر همچنان در منوی استارت، نوار وظیفه و دیگر مکان‌ها وجود خواهد داشت، اما وقتی روی آن کلیک کنید مرورگر مایکروسافت اج باز می‌شود. فایل‌هایی که با مرورگر قدیمی مایکروسافت باز می‌کنید هم به اج ارجاع پیدا می‌کنند.

IE Mode در مرورگر Edge همان کار اینترنت اکسپلورر را می‌کند

در واقع مایکروسافت، IE را با یک بروزرسانی سیستمی به صورت دائمی غیرفعال خواهد کرد. وقتی این اتفاق بی‌افتد، تمام آثار به جا مانده از IE روی کامپیوتر شما به طور کامل حذف خواهد شد. مایکروسافت توصیه می‌کند اگر هنوز از وب‌سایت‌هایی استفاده می‌کنید که به خوبی با مرورگرهای مدرن کار نمی‌کنند، می‌توانید از حالت IE Mode داخل مرورگر اج استفاده کنید. مایکروسافت برای توسعه این حالت از موتور مرورگر IE استفاده کرده است.

موتور مرورگر IE که MSHTML نام دارد از بین نخواهد رفت، بلکه فقط در نسخه دسکتاپی مرورگر مدرن اج حضور خواهد داشت. این موتور در بسیاری از اپلیکیشن‌های ویندوزی نیز گنجانده شده است؛ به همین خاطر هم مایکروسافت حالت IE Mode را در مرورگر اج ویندوز ۱۱ تعبیه کرده است. مایکروسافت می‌گوید تا سال ۲۰۲۹ از این حالت پشتیبانی می‌کند.

اینترنت اکسپلورر برای چندین دهه به عنوان ابزار محبوب و ثابت اینترنت در کامپیوترها مورد استفاده قرار گرفته است. این مرورگر حالا به پایان عصر خودش رسیده است و با وجود مرورگرهای مدرنی که وجود دارد، هیچ کسی برای از دست دادن آن ناراحت نخواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*