بهترین نسخه های بازی ارباب حلقه ها

بهترین نسخه های بازی ارباب حلقه ها؛ از لگو هابیت تا Shadow of War

به بهانه نزدیک شدن زمان عرضه بازی The Lord of the Rings: Gollum در این متن نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از بهترین نسخه های بازی ارباب حلقه ها که توانستند در خاطره علاقمندان به این مجموعه باقی بمانند.

از زمانی که بیلبو بگینز حلقه نفرین‌شده را پیدا کرد، مجموعه ارباب حلقه ها به یکی از بزرگ‌ترین منابع الهام ساخت فیلم‌های سینمایی و بازی‌های ویدیویی تبدیل شد! سری بازی‌های The Lord of the Rings همانند فیلم‌های سینمایی اقتباس‌شده از دنیای تالکین فراز و نشیب‌های فراوانی را به خود دیده‌اند.

اکثر بازی‌های ویدیویی مرتبط با ارباب حلقه‌ها از روی سه‌گانه فیلم‌های سینمایی پیتر جکسون ساخته شده‌اند. در این میان البته برخی نیز از پیش‌درآمد این فیلم‌ها، یعنی The Hobbit الهام گرفته‌اند و بعضا محتوای متفاوت و خلاقانه‌ای را ارائه می‌دهند.

امروز در گجت نیوز به بهانه نزدیک‌تر شدن به زمان عرضه بازی The Lord of the Rings: Gollum، نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از بهترین نسخه های بازی ارباب حلقه ها. در این متن به معرفی ده عنوان برتر اقتباس‌شده از دنیای The Lord of the Rings می‌پردازیم و ویژگی‌های هریک را به طور خلاصه مرور می‌کنیم.

بهترین نسخه های بازی ارباب حلقه ها

The Lord of the Rings: Return of the King

ارباب حلقه ها

پس از عرضه دو بازی برگرفته از دو فیلم اول مجموعه ارباب حلقه‌ها، نسخه سوم، همانند فیلم بازگشت پادشاه موفق به ارائه عملکردی فوق‌العاده شد. این بازی با ایجاد توازنی منطقی میان بخش‌های اکشن و ماجراجویی، در کنار ارائه جزئیات گرافیکی خارق‌العاده توانست به عنوانی محبوب در میان تمامی عناوین برگرفته از مجموعه LOTR تبدیل شود.

استفاده از بازیگران فیلم سینمایی نظیر ایان مک کلن به عنوان صداپیشگان شخصیت‌های بازی نیز از دیگر عواملی بود که توانست ارتباط بسیار خوبی میان بازی و فیلم سینمایی ایجاد کند و هر دو را به موفقیت‌های تجاری بزرگی تبدیل نماید.

The Lord of the Rings: The Two Towers

بازی ارباب حلقه ها

با اینکه نسخه Fellowship of the Ring از بازی ارباب حلقه‌ها نتوانست نظرات مثبت زیادی را به خود جلب کند، The Two Towers موفق شد با بهبود تمامی نقاط ضعف نسخه اول، به عنوانی درخور توجه تبدیل شود. این بازی البته خالی از ایراد و اشکال نبود؛ اما ویژگی‌های مثبتی نظیر سیستم مبارزات خوش‌ساخت، صداپیشگی حرفه‌ای و جزئیات گرافیکی باورنکردنی از جمله مواردی بود که نسخه دوم از فرنچایز ارباب حلقه‌ها را به عنوانی به‌یادماندنی در تاریخ این مجموعه تبدیل کرد.

Middle-Earth: Shadow of Mordor

Shadow of Mordor

بازی Shadow of Mordor داستانی اوریجینال را از دل ویرانه‌های میدل ارث روایت می‌کند. بیشتر شهرت این بازی به خاطر معرفی سیستم فوق‌العاده Nemesis بود که دنیای اطراف شما و دشمنان اصلیتان را بر اساس انتخاب‌هایی که در طول بازی می‌کردید تغییر می‌داد و منجر به سطح جدیدی از پویایی در بازی می‌شد.

در این میان سیستم مبارزات بازی نیز بسیار خوب طراحی شده بود و در آن گیمرها می‌توانستند فرماندهان ارک‌ها و هیولاهای غول پیکرشان را تحت امر خود درآورند و سپاهی از ارک‌ها را در اختیار داشته باشند. تمامی این موارد منجر به این شد که نخستین تجربه استودیو Monolith در دنیای ارباب حلقه‌ها به عنوانی خاطره‌انگیز تبدیل شود.

Lego Lord of the Rings

لگو ارباب حلقه ها

سری بازی‌های لگو همواره به دلیل خوشمزگی ذاتی خود عناوینی محبوب به شمار می‌رفته‌اند و اکثر اقتباس‌های Lego نیز فرنچایزهای بازی‌های ویدیویی نیز استقبال بسیار خوبی را در پی داشته‌اند. Lego Lord of the Rings هم از این قضیه مستثنی نیست و یکی از بهترین نسخه های بازی ارباب حلقه ها به شمار می‌رود.

این بازی به تمامی اصول عناوین پیشین لگو پایبند است و از فرمول موفق مجموعه لگو تبعیت می‌کند. به این ترتیب می‌توانید انتظار داشته باشید که داستان ارباب حلقه‌ها بدون کم و کاست در این بازی ارائه شود و با افزوده شدن لحظات خنده‌دار و جالب تجربه‌ای متفاوت از ماجرای ارباب حلقه‌ها در انتظارتان باشد.

The Lord of the Rings: Battle for Middle-earth

بهترین نسخه های بازی ارباب حلقه ها

EA علاوه بر خلق بازی‌های هک اند اسلش یا اکشن-ماجراجویی از دنیای ارباب حلقه‌ها، دنیای این فرنچایز را با ژانر استراتژی نیز در هم آمیخته است. نتیجه این کار Battle for Middle-Earth است که بزرگترین نبردهای دنیای تالکین نظیر نبرد هلمز دیپ یا پلنور فیلدز را با جزئیات مثال‌زدنی به تصویر می‌کشد.

این بازی ایده‌هایی خلاقانه را برای موفقیت در این نبردها ارائه می‌کند و تجربه‌ای منحصربفرد از این دنیا را رقم می‌زند. ایده‌ها و سیستم‌های معرفی شده در این نسخه، کمی بعدتر در دنباله آن به اوج رسیده و توازن فوق‌العاده‌ای پیدا کردند.

The Lord of the Rings Online

Lord of the Rings Online

در دوره‌ای که بازی‌های MMO شهرت و محبوبیت فراوانی داشتند، پتانسیل‌های فراوان دنیای پهناور و پر رمز و راز ارباب حلقه‌ها آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای ساخت عناوینی در این ژانر تبدیل می‌کرد. بازی ارباب حلقه‌ها آنلاین توانست با سیستم ارتقا کاراکتر منحصربفرد و ارائه دنیایی وسیع و پر از نقاط مختلف و جذاب، تجربه‌ای جادویی را برای علاقمندان به بازی‌های MMO و البته طرفداران دوآتشه مجموعه ارباب حلقه‌ها رقم بزند. اکنون پس از گذشت بیش از 15 سال، این بازی همچنان عنوانی فوق‌العاده به شمار می‌رود و تجربه آنلاین بی‌نقصی را ارائه می‌کند.

Middle-Earth: Shadow of War

بهترین نسخه های بازی ارباب حلقه ها

در حالی که بازی Shadow of Mordor عنوانی بسته‌تر با المان‌های سندباکس محدود بود، نسخه دوم توانست دنیای حماسی بسیار بزرگ‌تری را روایت کرده و تمام آن چه باعث شهرت نسخه اول شده بود را در ابعادی بزرگتر ارائه کند. سیستم Nemesis بازی اکنون گسترده‌تر از قبل بود و طراحی مبارزات شکل جذاب‌تری به خود گرفته بود. علاوه بر این، امکان راه‌انداختن یک جنگ در ابعاد وسیع قابلیت جدیدی بود که در این نسخه از بازی شاهد آن بودیم. به طور کلی، Shadow of War توانست با تکیه بر المان‌های محبوب گیم پلی Shadow of Mordor، عنوانی جذاب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر از نسخه اول را خلق کند و به یکی از بهترین نسخه های بازی ارباب حلقه ها تبدیل شود.

The Lord of the Rings: The Third Age

ارباب حلقه ها

بازی The Lord of the Rings: The Third Age حاصل استفاده از فرمول محبوب بازی فاینال فانتزی 10 در دنیای ارباب حلقه‌هاست. نتیجه کار، یکی عنوان نقش‌آفرینی توانمند و جذاب است که در سال 2004 روانه بازار شد. داستان این بازی ارتباط دوری با سه‌گانه فیلم‌های سینمای LOTR دارد. با این وجود گیم پلی عالی بازی که المان‌های پایه نقش‌آفرینی را در خود دارد، به خوبی توانست علاقمندان جوان‌تر مجموعه ارباب حلقه‌ها را با خود همراه کند و لحظات لذت‌بخشی را برایشان رقم بزند.

Lego The Hobbit

لگو هابیت

بازی لگو هابیت ترکیبی از نسخه‌های اول و دوم فیلم‌های The Hobbit پیتر جکسون است که ضمن پایبندی به داستان، جادوی خاص مجموعه لگو را نیز در آن‌ها پیاده‌سازی می‌کند. این بازی عنوانی جذاب، مهیج و خنده‌دار است که با گرد هم آوردن تمام کاراکترهای کاریزماتیک مجموعه ارباب حلقه‌ها می‌تواند برای علاقمندان به این مجموعه بی‌نظیر در هر سنی جذاب و هیجان‌انگیز باشد.

The Lord of the Rings: War in the North

بهترین نسخه های بازی ارباب حلقه ها

همزمان با بازگشت مجموعه ارباب حلقه‌ها به پرده سینما با فیلم هابیت در سال 2012، کمپانی برادران وارنر از این شور و شوق مجدد شکل گرفته پیرامون مجموعه بهره برده و داستانی اوریجینال از میدل ارث تحت نام War in the North را روایت کرد. این بازی یک عنوان ماجراجویی قابل توجه است که اگر چه در مقابل بهترین بازی‌های ژانر حرف چندانی برای گفتن ندارد، اما با ارائه مبارزاتی جذاب، سیستم کنترل بسیار بهینه و بخش کوآپ بسیار جالب، اسباب سرگرمی علاقمندان را برای چندین هفته یا ماه فراهم کند.

نظر خود را در خصوص لیست ده‌تایی بهترین بازی‌های اقتباس شده از داستان ارباب حلقه‌ها با ما در میان بگذارید. شما جای کدام بازی را در این لیست خالی می‌دانید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*