تلویزیون های QLED سامسونگ

تلویزیون های QLED سامسونگ چگونه توانستند تاییدیه پنتون را دریافت کنند؟

مدتی پیش همکاری سامسونگ با شرکت پنتون به عنوان مرجع جهانی رنگ برای طراحان اعلام شد. اما تلویزیون های QLED سامسونگ چگونه توانستند تاییدیه پنتون را دریافت کنند؟

توانایی تلویزیون‌ها در نمایش رنگ‌های واقعی و طبیعی نقشی اساسی در افزایش تجربه بصری لذت‌بخش بینندگان دارد. برای همین امروزه میزان دقت و صحت نمایش رنگ‌ها، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر تلویزیون یا نمایشگری به شمار می‌رود. همچنین کاربران امروزی در جست‌وجوی محصولاتی هستند که علاوه بر خلق نوآوری‌ها و تجربیات شخصی‌سازی شده، بازتابنده زندگی واقعی آنها باشد.

ژانویه 2022، همزمان با رونمایی از سری جدید تلویزیون های QLED، همکاری سامسونگ با شرکت پنتون (مرجع جهانی رنگ و خالق سیستم تطبیق پنتون PMS برای طراحان) و حضور در برنامه Pantone Validated این موسسه اعلام شد. بر این اساس 15 تلویزیون QLED در هر دو کیفیت 4K و 8K و پنج نمایشگر مورد بررسی و آزمایش‌ قرار گرفتند که در نهایت موفق به دریافت دو تاییدیه Pantone و Pantone SkinTone (تاییدیه نمایش طیف رنگ‌های پوستی متنوع) از سوی موسسه پنتون شدند.

بیان دقیق رنگ‌ها در تلویزیون های QLED سامسونگ

تاییدیه Pantone به کاربر این اطمینان را می‌دهد که رنگ‌هایی که روی صفحه‌نمایش می‌بیند، مطابق تعاریف موجود در راهنمای رنگ پنتون (Pantone Color)، SkinTone و فرآیندهای اعتبارسنجی موسسه پنتون هستند. در واقع تاییدیه Pantone نشان می‌دهد محصولی مانند نمایشگر یا سری تلویزیون های QLED سامسونگ، الزامات کالیبراسیون و تست دقیق موسسه پنتون برای بازتولید رنگ‌های Pantone و SkinTone در دنیای واقعی را با سطح بالایی از وفاداری به رنگ‌ برآورده می‌کند.

تلویزیون های QLED سامسونگ

سیستم Pantone Validated که توسط دانشمندان و تکنسین‌های مجرب در حوزه رنگ در موسسه پنتون ایجاد شده با بهره‌گیری از فناوری پیشرفته مدیریت رنگ X-Rite و Pantone صورت می‌گیرد. این فرآیند اعتبارسنجی از مرجع دیجیتال جهانی سیستم تطبیق پنتون (PMS) استفاده می‌کند و بیش از 2000 رنگ پنتون را به طور عینی مورد آزمایش قرار می‌دهد.

آزمون اعتبارسنجی Pantone SkinTone نیز شاخه‌ای از تاییدیه Pantone است که بازتولید رنگ را بر اساس 110 رنگ پوست منحصربه‌فرد آزمایش می‌کند و همه این رنگ‌ها را می‌توان در راهنمای Pantone SkinTone یافت. در حقیقت این راهنما اولین راهنمای علمی‌ است که در آن اندازه‌گیری‌ فیزیکی هزاران طیف پوستی از قومیت‌ها، مناطق جغرافیایی و سنین مختلف یکپارچه‌سازی شده است.

بر همین اساس تاییدیه Pantone SkinTone تضمین می‌کند که تلویزیون و نمایشگرهای تایید شده توسط این موسسه می‌توانند به‌طور دقیق پالت رنگ پوست جهان را نشان دهد.

فراگیرتر از همیشه

اد هاتنبرگر، مدیر ارشد محصولات فنی در پنتون با بیان این که سامسونگ اولین تولید کننده تلویزیون و نمایشگر HDR در جهان است که در آزمون‌های اعتبارسنجی شرکت کرده، اعتماد سامسونگ به پذیرش Pantone Validated را دلیلی محکم بر علاقه کمپانی سامسونگ به توسعه فناوری پیشرفته برای ارائه کیفیت تصویر واقعی به مصرف کنندگان خود می‌داند.

سری تلویزیون های QLED 2022 جدید سامسونگ، از جمله Neo QLED 8K اولین گروه از محصولات تصویری در جهان هستند که موفق به دریافت این گواهینامه شده‌اند. تاییدیه پنتون نشان می‌دهد که رنگ‌های تولید شده در Neo QLED 8K تقریبا برابر با رنگ‌هایی است که ما می‌توانیم با چشمان‌مان تشخیص دهیم. سری تلویزیون های QLED 2022 سامسونگ با در اختیار داشتن فناوری کوانتوم دات (Quantum Dot) به جای تولید رنگ‌های آبی و قرمز استاندارد، رنگ‌های آبی و قرمز بسیار خاص را نمایش می‌دهد و سطح بالایی از دقت را در بازتولید رنگ ارائه می‌کند.

تلویزیون های QLED سامسونگ

فرآیند تست‌های تاییدیه Pantone بسیار دقیق است و به سرعت هرگونه انحراف از رنگ‌های Pantone را در سطوح مختلف روشنایی نشان می‌دهد. فناوری کوانتوم دات سامسونگ حتی در مواقعی که میزان روشنایی تصویر به حداکثر می‌رسد، پشتیبانی کاملی از طیف رنگ‌های متنوع دارد و به همین دلیل توانسته با نمایش دقیق رنگ‌ها به استاندارهای لازم برای تأیید اعتبار Pantone دست یابد.

شرکت سامسونگ به طور مداوم در تلاش است تا با ارائه نوآوری و فناوری‌های پیشرفته شرایطی را فراهم کند که در آن کاربران بتوانند به سادگی از محتوا در هر کجا و در هر محیطی لذت ببرند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*