فایل اکسپلورر جدید ویندوز ۱۱

فایل اکسپلورر جدید ویندوز ۱۱ بهتر و سبک‌تر می‌شود

به زودی آپدیت جدید Windows 11 منتشر می‌شود. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های آن فایل اکسپلورر جدید ویندوز ۱۱ است که در ادامه با آن آشنا می‌شوید.

مایکروسافت خودش را آماده بروزرسانی بزرگ نیمه دوم سال ۲۰۲۲ ویندوز ۱۱ با نام داخلی Sun Valley 2 می‌کند. در میان امکانات جدید این بروزرسانی، فایل اکسپلورر جدید ویندوز ۱۱ و تصحیح شده چیزی است که خیلی‌ها منتظرش هستند. این فایل اکسپلورر جدید حالا با سیستم زبانه‌ها سازگار است و سبک‌تر از نسخه فعلی خواهد بود.

زبانه‌ها به کاربر این اجازه را می‌دهند تا بدون نیاز به باز کردن پنجره‌های بیشتر، بتواند چندین صفحه را در یک پنجره باز کند. این دقیقاً چیزی است که مرورگرهای وب نیز ارائه می‌کنند. استفاده از زبانه‌ها در File Explorer کاربر را از سردرگمی بین پنجره‌های مختلف نجات می‌دهد و در عین حال باعث می‌شود ویندوز سبک‌تر از گذشته شود.

هر تب در فایل اکسپلورر جدید ویندوز ۱۱ فقط ۱ مگابایت از رم را اشغال می‌کند

بر اساس جدیدترین گزارش Windows Latest، هر زبانه‌ای که در این فایل اکسپلورر جدید باز شود، تنها ۱ مگابایت از رم را اضافه‌تر اشغال می‌کند که اهمیتی ندارد. بنابراین شما می‌توانید بدون سنگین شدن کامپیوتر و اشغال فضای زیادی از رم، چندین زبانه مختلف را در یک پنجره باز کنید.

فایل اکسپلورر جدید ویندوز ۱۱

این یک فکر نوآورانه است که باعث سبک‌تر شدن سیستم کاربران می‌شود. کاربران در نسخه فعلی ناچار به باز کردن تنها یک زبانه در هر پنجره هستند و این یعنی اگر به چند فایل در جاهای مختلف ویندوز احتیاج داشته باشند، حجم عظیمی از رم اشغال می‌شود.

بعد از دریافت این بروزرسانی، فایل اکسپلورر جدید ویندوز ۱۱ یک منوی تصحیح شده و بهبود پیدا کرده را در طرف چپ صفحه ارائه می‌کند. فولدرهای محبوب کاربر که بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کند به صورت خودکار برجسته خواهد شد. همه این‌‌ها باعث بهبود File Explorer در ویندوز ۱۱ مایکروسافت شده‌اند.

در حال حاضر تنها تعداد خاصی از اعضای گروه آزمایشی Insiders ویندوز می‌توانند از این ویژگی بهره ببرند. بی‌شک مایکروسافت آن را پس از توسعه کامل و طی هفته‌های آینده برای عموم کاربران منتشر خواهد کرد. این ویژگی می‌تواند بخشی از بروزرسانی بزرگ 22H2 ویندوز ۱۱ باشد. از آنجا که معمولاً مایکروسافت بروزرسانی‌های بزرگ ویندوز را در ماه اکتبر (مهر-آبان) عرضه می‌کند، بنابراین انتظار می‌رود این نسخه ویژه هم در همان تاریخ منتشر شود.

البته اگر می‌خواهید زودتر از آن زمان، امکانات جدید ویندوز را تجربه کنید، همین حالا می‌توانید عضو گروه Insider ویندوز شوید. برای این کار کافی است وارد صفحه تنظیمات ویندوز خود شده و در بخش اینسایدر ثبت نام کنید. البته به خاطر داشته باشید که این گروه، نسخه‌های آزمایشی را دریافت می‌کنند و در نتیجه احتمال برخورد با باگ‌ها زیاد است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*