خاک خوردن گوشی های سامسونگ در انبار شرکت

میلیون‌ها گوشی داخل انبار سامسونگ روی دست این شرکت باد کرده است!

سامسونگ پس از کاهش موج ویروس کرونا با مشکل فروش گوشی هایش مواجه شده و بیش از ۵۰ میلیون نسخه گوشی داخل انبار این شرکت در حال خاک خوردن است!

طی چند سال اخیر که کروناویروس کل جهان را تحت تأثیر خودش قرار داده، سازندگان بزرگ و کوچک با مشکل تأمین قطعات مواجه هستند. اما حالا گزارش جدیدی منتشر شده که ادعا می‌کند سامسونگ دیگر نه تنها با مشکل کمبود قطعات برای گوشی هایش مواجه نیست، بلکه قطعه بیش از حد نیازش هم دارد.

رسانه کره‌ای The Elec می‌نویسد، کمپانی سامسونگ اکنون ۵۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در انبار آماده عرضه به بازار دارد. این تقریباً معادل ۲۰ درصد هدف کل فروش سالانه غول کره‌ای است؛ بنابراین به هیچ عنوان عدد کمی نیست.

بخش عمده‌ای از این محصولات آماده فروش را گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده سری Galaxy A تشکیل می‌دهند. سایر دستگاه‌ها هم شامل گوشی‌های بالارده سری Galaxy S و Galaxy Z نظیر گلکسی اس ۲۲ و گلکسی زد فلیپ ۳ می‌شود.

بیش از ۵۰ میلیون گوشی در انبار سامسونگ خاک می‌خورد

وجود میلیون‌ها گوشی فروخته نشده در انبار برای یک شرکت بین‌المللی بزرگ مثل سامسونگ موضوع طبیعی است، اما موضوع جالب توجه تعداد این دستگاه‌ها است. تعداد این محصولات معمولاً ۲ برابر آن چیزی است که هدف سالانه غول کره‌ای برای موجود انبار در نظر می‌گیرد. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، در واقع سامسونگ معمولاً ۱۰ درصد از حجم تولید سالانه خودش را وارد بازار نمی‌کند و در عوض به انبار خودش انتقال می‌دهد. این یعنی امسال به جای ۵۰ میلیون دستگاه، باید ۲۷ میلیون دستگاه در انبار سامسونگ وجود داشت.

خاک خوردن گوشی های سامسونگ در انبار شرکت

به نظر می‌رسد در اینجا یک اشتباه محاسباتی رخ داده باشد. سامسونگ بیش از ۳۰۰ میلیون فروش گوشی در سال ۲۰۲۲ را هدف قرار داده است و نزدیک به ۳۳۰ میلیون دستگاه را هم تولید کرده است؛ اما وقوع جنگ بین روسیه و اوکراین که باعث افزایش تورم در کل دنیا شده، تمام معادلات آن را به هم زده است.

سامسونگ سال ۲۰۲۲ میلادی را با تولید حدوداً ۲۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در ماه‌های ژانویه و فوریه آغاز کرده است. حجم تولید دستگاه‌های سامسونگ در ماه مارس افزایش پیدا کرد و این میزان تا ماه مه که به ۱۰ میلیون دستگاه رسید، ادامه داشت. بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی موبایل در جهان همچنین سفارش قطعات مورد نیازش بین ماه آوریل تا مه را نیز ۳۰ تا ۷۰ درصد کاهش داده است که نشان می‌دهد انتظار ندارد به این زودی اوضاع بهتر شود.

سامسونگ به دنبال یک پایان قدرتمند برای سال ۲۰۲۲ است

اگرچه سامسونگ طبق برنامه‌هایش پیش نمی‌رود، اما نیمه دوم سال ۲۰۲۲ می‌تواند به لطف تولید نسخه اصلاح شده گوشی‌های جدید سری Galaxy Z (دو گوشی گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴) فروش قدرتمندانه‌تری داشته باشد.

خاک خوردن گوشی های سامسونگ در انبار شرکت

به نظر می‌رسد تا زمانی که سطح فروش گوشی‌های سامسونگ به وضعیت متعادلی نرسد، این کمپانی همچنان به کاهش تولید ادامه می‌دهد. از آنجا که برخی از گوشی‌های سری گلکسی A جزو پرفروش‌ترین محصولات موبایل جهان به شمار می‌روند، بنابراین مشکلی از این بابت وجود ندارد و اگر تقاضا برای یک مدل کمتر باشد، آن را جایگزین مدل پرفروش‌تری خواهد کرد.

از طرف دیگر سامسونگ خودش را آماده عرضه نسل جدید گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ می‌کند که تقاضا برای آن‌ها به مقدار قابل توجهی بیشتر از نسل‌های گذشته خواهد بود. رندرهای منتشر شده از این دو گوشی تغییرات زیادی را در طراحی آن‌ها نشان نمی‌دهد. ولی ما مشکلی از این بابت نداریم و همچنان طراحی آن‌ها را می‌پسندیم.

در عوض سامسونگ قیمت گوشی زد فولد ۴ را ۲۰۰ دلار ارزان‌تر و قیمت گوشی زد فلیپ ۴ را هم ۱۰۰ دلار ارزان‌تر از نسل گذشته آن‌ها خواهد فروخت. و این کاهش قیمت می‌تواند به معنای افزایش تقاضا باشد. سامسونگ معتقد است که امسال ۱۵ میلیون نسخه گوشی انعطاف‌پذیر تاشو خواهد فروخت که دو برابر سال ۲۰۲۱ است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*