تلگرام پریمیوم چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

تلگرام پریمیوم سرانجام رسما منتشر شد. اما Telegram Premium چیست و چه قابلیت هایی را در قبال دریافت پول ارائه می‌دهد؟

چندی پیش در وب‌سایت تلگرام به همراه انتشار خبر اینکه تعداد کاربران فعال این شبکه اجتماعی از مرز 700 میلیون نفر عبور کرده و در سال 2022 میلادی به یکی از پردانلودترین برنامه‌ها در سراسر جهان تبدیل شده، به صورت رسمی نسخه تلگرام پریمیوم برای کاربران پرکار این پلتفرم معرفی شد.

سال‌هاست که شبکه اجتماعی تلگرام یک برنامه پیام‌رسان رایگان و عمدتاً بدون تبلیغات بوده که پیام کاربران خود را به صورت ایمن و راحت منتقل می‌کرده و هیچ درآمدی از این کار و اطلاعات کاربرانش نداشته است؛ در عوض هزینه‌های این پیام‌رسان توسط سرمایه‌گذاران تأمین می‌شد.

اما اکنون با افزایش تعداد استفاده‌کنندگان از تلگرام و افزایش هزینه‌های فعال ماندن این سرویس، تلگرام پریمیوم معرفی شده که ویژگی‌های بیشتری را برای استفاده‌کنندگان از این برنامه فراهم می‌کند.

هزینه تلگرام پریمیوم چقدر است؟

اینکه هزینه تلگرام پریمیوم چقدر تعیین شده سؤال بسیار مهمی‌ست و از قرار معلوم پاسخ مبلغ ارزانی است! در زیر هزینه تلگرام پریمیوم به تفکیک موقعیت مکانی و به صورت ماهانه آورده شده است:

  • در بریتانیا ماهانه 4.99 پوند
  • در ایالات متحده آمریکا ماهانه 4.99 دلار
  • در اروپا ماهانه 5.49 یورو

ویژگی‌های اضافی تلگرام پریمیوم چیست؟

مانند نسخه‌های پریمیوم هر برنامه دیگری، دارندگان تلگرام پریمیوم نیز با ترکیبی از ویژگی‌های مفید مواجه خواهند شد که برای استفاده‌کنندگان پرکار این برنامه می‌تواند بسیار مؤثر واقع گردد. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به برخی از ویژگی‌هایی که تاکنون برای تلگرام پریمیوم معرفی شده است، تا انتها با گجت نیوز همراه باشید.

تلگرام پریمیوم

1. آپلود فایل تا حجم 4 گیگابایت

همانطور که می‌دانید هر یک از استفاده‌کنندگان رایگان تلگرام می‌توانند تا حجم 2 گیگابایت اقدام به آپلود فایل نمایند، اما با نسخه تلگرام پریمیوم می‌توانید آپلود فایل تا حجم 4 گیگابایت را انجام دهید. قابل ذکر است که اگر شما کاربر رایگان تلگرام باشید همچنان قادر خواهید که فایل‌های 4 گیگابایتی را دانلود کنید و این ویژگی فقط برای آپلود فایل‌ها اعمال می‌شود.

2. دانلود با سرعت بیشتر

اگر شما دارنده حساب کاربری تلگرام پریمیوم باشید، می‌توانید فایل‌ها و محتواهای تلگرام را با بالاترین سرعت موجود در دستگاه‌تان دانلود کنید. هیچ محدودیتی در سرعت وجود ندارد و همه‌چیز به پهنای باند اینترنت شما بستگی دارد.

3. تقریباً تمام ویژگی‌های کنونی دو برابر می‌شوند

این قابلیت‌هاست که تلگرام پریمیوم را برای استفاده‌کنندگان پرکار از تلگرام محشر می‌سازد. در نسخه پولی تلگرام شما می‌توانید در هزار کانال عضو شوید، بیست پوشه چت ایجاد کنید که در هر کدام از آن دویست چت می‌تواند وجود داشته باشد، می‌توانید از چهار حساب تلگرام به صورت همزمان در برنامه استفاده کنید، تا ده استکیر مورد علاقه خود را ذخیره کنید و ده چت را در لیست اصلی چت‌ها پین کنید.

از دیگر ویژگی‌هایی که در نسخه پولی با افزایش رو به رو خواهند شد می‌توان به نوشتن بایو با تعداد کارکترهای بیشتر، رزرو ده لینک عمومی برای اشتراک‌گذاری گروه‌ها و کانال‌های مورد علاقه و ذخیره‌کردن چهارصد گیف اشاره کرد.

4. تبدیل ویس به متن

در هر برنامه‌ی پیام‌رسان ارسال پیام به صورت صوتی یک روش بسیار محبوب برای برقراری ارتباط است، اما همیشه امکان گوش‌دادن به ویس‌ها وجود ندارد؛ بنابراین شما با داشتن نسخه تلگرام پریمیوم قادر خواهید بود که تبدیل ویس به متن را انجام دهید. این بدان معناست که شما قادر خواهید در زمان‌هایی که نمی‌توانید یا نمی‌خواهید به ویس گوش دهید، همچنان از محتوای پیام باخبر شوید.

5. استیکرهای منحصر به فرد و انیمیشن‌های تمام صفحه

مانند برنامه iMessage، اگر شما استفاده‌کننده نسخه تلگرام پریمیوم باشید، می‌توانید از انیمیشن‌های تمام صفحه برای استیکرها استفاده کنید. مجموعه این انیمیشن‌ها هرماه به روزرسانی خواهند شد و کاربران رایگان نیز قادر به دریافت و مشاهده آن خواهند بود، اما نمی‌توانند آن را برای کسی ارسال کنند و این ویژگی فقط مختص کاربران پولی است.

تلگرام پریمیوم

6. ری‌اکشن‌های منحصر به فرد

استفاده‌کنندگان از نسخه پریمیوم تلگرام می‌توانند به مجموعه‌ای از ری‌اکشن‌های جدید و منحصر به فرد دسترسی داشته باشند. ری‌اکشن‌های جدید در کنار ری‌اکشن‌های معمول در دسترس بوده و بعضی از آنها شامل انیمیشن‌های Pop-Out نیز می‌شود. مانند ویژگی‌های قبلی که گفته شد، کاربران رایگان می‌توانند این ری‌اکشن‌ها را دریافت و مشاهده کنند اما قادر به ارسال آن نیستند.

7. تصویر پروفایل متحرک

روش‌های دیگری نیز وجود دارد که به مخاطبین خود نشان دهید دارای نسخه تلگرام پریمیوم هستید، اما واضح‌ترین روش داشتن تصویر پروفایل متحرک است. در این ویژگی به شما امکان داده می‌شود تا از یک ویدیو کوتاه به جای یک تصویر ثابت به عنوان تصویر پروفایل خود استفاده کنید.

8. مدیریت چت

یک ویژگی مفید دیگر برای کاربرانی که پرکار بوده و تعداد زیادی چت و گروه برای سازماندهی کردن دارند. به عنوان مثال می‌توانید گروهی از چت‌ها را به صورت پیش فرض قرار دهید تا اول باز شوند به جای اینکه همه چت‌های موجود در لیست به صورت یک‌سره باز شوند. مثلا اگر خواستید می‌توانید خانواده یا همکاران را به عنوان پوشه اصلی خود قرار دهید یا می‌توانید فقط آنها را در لیست پیام‌های خوانده‌نشده خود قرار دهید.

9. نشان پریمیوم

همانند ویژگی تصویر پروفایل متحرک، این ویژگی نیز به مخاطبین شما اعلام می‌کند که شما از نسخه تلگرام پریمیوم بهره می‌برید. هر یک از استفاده‌کنندگان نسخه پولی تلگرام یک نشان پریمیوم در پروفایل خود دریافت می‌کنند که در لیست چت‌ها برای همه قابل مشاهده است.

10. آیکون برنامه پریمیوم

استفاده‌کنندگان از تلگرام پریمیوم قادر خواهند بود آیکون برنامه را به یکی از آیکون‌های جدید پریمیوم تغییر دهند و می‌توانند از آیکون پریمیوم ستاره که در تصویر اول این مطلب نشان داده شده بهره‌مند شوند.

11. بدون تبلیغات

در حال حاضر، تبلیغات در تلگرام به طور کلی برای کاربران رایگان نیز نشان داده نمی‌شود، اما با این وجود در برخی شرایط، مانند گروه‌ها و کانال‌های بزرگی که توسط یک نفر مدیریت می‌شوند، تبلیغات وجود دارد. شما ممکن است این پیام‌ها را به عنوان پیام‌های اسپانسرینگ مشاهده کنید. در نسخه تلگرام پریمیوم این پیام‌ها وجود ندارد.

تلگرام پریمیوم

چگونه تلگرام پریمیوم را دریافت کنم؟

مانند اکثر برنامه‌هایی که نسخه پریمیوم دارند، تهیه‌کردن نسخه پریمیوم بسیار راحت بوده و با یک پرداخت درون برنامه‌ای قابل انجام است. با رفتن به لینک‌های قرار داده‌شده در بالا آخرین نسخه تلگرام مناسب سیستم عامل خود را نصب کرده و وارد بخش Settings شوید. در آنجا و در لیست اصلی گزینه‌ای به نام Telegram Premium خواهید دید، وارد آن شده و سپس اشتراک خود را در پنجره باز شده خریداری کنید.

نظر شما در مورد معرفی تلگرام پریمیوم و ویژگی‌های منحصر به فرد آن چیست؟ آیا شما قصد دارید که این نسخه پولی را تهیه کنید؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما و دیگر بازدیدکنندگان گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*