ایلان ماسک

سه چالش بزرگ ایلان ماسک در راه خرید توییتر

ظاهرا گره کور سه چالش اساسی برای خرید توییتر، باعث شده تا ایلان ماسک به تردیدهایی جدید برای انجام این معامله بزرگ برسد.

چند ماه پیش، ایلان ماسک با پیشنهاد 44 میلیاردی خود برای خرید توییتر اینترنت را شگفت‌زده کرد. با این‌حال، پس از ظن او به آمار منتشر شده توییتر در ارتباط با حساب‌های کاربری جعلی، این معامله به‌طور غیرمنتظره‌ای متوقف شد. به گزارش CNBC، ماسک برای خرید این پلتفرم با سه چالش مواجه است که برای نهایی شدن معامله، رفع هریک از آنها الزامی است.

ایلان ماسک چندی پس از ارائه پیشنهاد 44 میلیارد دلاری برای تبدیل توییتر به شرکت خصوصی خود، نظر خود را تغییر داد. این مولتی میلیاردر با ابزار ظن خود نسبت به تعداد اکانت‌های جعلی این شبکه اجتماعی، تهدید کرد که در صورت عدم ارائه اطلاعات دقیق، معامله را ترک خواهد کرد. البته این بدان معنی است که او ممکن است به علت فسخ قرارداد، به پرداخت هزینه 1 میلیارد دلاری محکوم شود.

سه مانع بزرگ ایلان ماسک برای خرید توییتر:

1- اکانت‌های جعلی ساخته شده توسط ربات‌ها

این موضوع در واقع دلیل اصلی و اولیه توقف معامله بود. ماسک نگران بوده که تعداد واقعی حساب‌های جعلی توییتر بیش از آن چیزی باشد که این شرکت گزارش کرده است. بنابراین، میلیاردر پر و صد بر شفافیت بیش‌تر در مورد آمار واقعی کاربران توییتری تاکید دارد.

توییتر قبلا اعلام کرده بود که تعداد اکانت‌های جعلی و بات، سهمی کم‌تر از 5% کل کاربران فعال روزانه در این پلتفرم را به خود اختصاص داده است. در مقابل، ماسک به نتیجه دیگری رسیده و اذعان کرده که آمار کلی احتمالا آن چیزی نیست که حتی کاربران توییتر تجربه می‌کنند. تاکنون هیچ راه‌حلی در ارتباط با مسئله جاری اتخاذ نشده است.

ماسک و توییتر

2- تامین مالی بخشی از معامله از طریق دریافت وام

به‌نظر می‌رسد که حتی ثرومندترین فرد جهان نیز به اخذ وام احتیاج دارد. دومین مانع کلیدی ماسک برای خرید توییتر این است که بخش قابل توجهی از مبلغ خرید این شرکت باید از طریق وام‌های بانکی تامین شود. بدین ترتیب که او متعهد به پرداخت 33.5 میلیارد دلار پول نقد شده و 7.1 میلیارد نیز از طریق سرمایه‌گذاران دریافت می‌شود. مابقی آن چیزی است که باید از طریق وام بانکی دریافت و پرداخت شود.

ماسک اگرچه یک میلیاردر محسوب می‌شود، اما عمده ثروت او در سهام تسلا خلاصه شده است. او اکنون میلیاردها سهام تسلا را به عنوان وثیقه برای این وام‌ها در نظر گرفته و به‌نظر می‌رسد از وضعیت موجود چندان راضی نیست. در حال حاضر، راه‌حل رفع این مشکل نیز تا حدودی نامشخص است.

3- تایید سهامداران، چالش دیگر ایلان ماسک برای خرید توییتر

مسئله سوم و آخر این است که ماسک برای انجام این معامله، باید تاییدیه سهامداران توییتر را دریافت کند. طبق گزازش‌ها، سرمایه‌گذاران این شرکت قرار است در اواخر ماه جولای یا اوایل آگوست این معامله را به رای بگذارند.

توییتر

هنوز مشخص نیست که آیا ایلان ماسک بتواند رضایت عمده سهامداران را جلب کند یا خیر. خصوصا از آنجایی‌که برخی از سرمایه‌گذاران توییتر به دلیل رویکرد پر هرج و مرج او در معامله خرید از او انتقاد کرده‌اند، بنابراین در این میان برخی ممکن است موافق تصدی او بر این سمت نباشند.

همان‌طور که دریافتید، تعداد اکانت‌های جعلی ، تنها یکی از دلایل اختلاف نظر و مناقشه ایلان ماسک بر سر خرید توییتر است و عوامل دیگری نظیر تامین مالی و تایید سهام‌داران نیز نقشی تعیین کننده را در تکمیل این معامله خواهند داشت.

با این وجود در میان هر سه موضوع، رسیدن به توافقی مشترک بر سر آمار حساب‌های جعلی گزارش شده توییتر دشوارتر از بقیه به‌نظر می‌رسد. پاراگ اگراوال، مدیرعامل توییتر در واکنش به این بحث اعلام کرد که به منظور بررسی خارجی تعداد بات و اکانت‌های فیک توییتر، دسترسی به اطلاعات خصوصی این شرکت لازم خواهد بود و از آنجایی‌که آنها جزئیات شخصی شرکت را به اشتراک نخواهند گذاشت، بنابراین این بررسی غیر ممکن است.

با کورتر شدن گره معامله، به‌نظر می‌رسد تنها آینده مشخص خواهد کرد که آیا ایلان ماسک سرانجام مالک توییتر خواهد شد یا خیر.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*