دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس

مدیاتک از تراشه پرچمدار دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس رونمایی کرد

مدیاتک از تراشه پرچمدار دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس رونمایی کرد. +Dimensity 9000 نسخه ارتقا یافته نسل قبلی با عملکرد گرافیکی و پردازنده مرکزی بهتر است.

مدیاتک از یک تراشه پرچمدار جدید برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد. این تراشه که دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس نام دارد، در دو بخش کلیدی نسبت به نسخه اصلی دایمنسیتی ۹۰۰۰ ارتقا یافته است. اولی ۵ درصد عملکرد بهتر پردازنده مرکزی و دومی ۱۰ درصد تقویت قدرت گرافیکی است. هرچند که پردازش سیگنال تصویر و مودم 5G داخلی آن هم عملکرد ارتقا یافته‌تری نسبت به نسل قبلی دارند.

دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس

Dr. Yenchi، نایب رئیس بخش تجارت ارتباطات بی‌سیم مدیاتک در توصیف این تراشه پرچمدار می‌گوید:

با تکیه بر موفقیت چیپست پرچمدار 5G ما، تراشه جدید دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس اطمینان می‌دهد که سازندگان دستگاه‌ها می‌توانند به پیشرفته‌ترین امکانات، کارایی بالا و جدیدترین فناوری‌های موبایل دسترسی پیدا کنند. این امکان ساخت گوشی‌های هوشمند سطح بالا را فراهم می‌کند.

چیپست +Dimensity 9000 مدیاتک از همان هسته پرقدرت Cortex-X2 استفاده می‌کند، اما فرکانس آن از ۳.۰۵ به ۳.۲ گیگاهرتز افزایش یپدا کرده است. این تراشه همچنان از پیکربندی هسته‌های ۱+۳+۴ استفاده می‌کند. این یعنی در کنار این هسته قدرتمند، سه هسته Cortex-A710 و چهار هسته کارآمد Cortex-A510 نیز حضور دارند. پردازشگر گرافیکی ارتقا پیدا کرده در این مجموعه نیز Mali-G710 MC10 نام دارد.

جدیدترین فناوری‌های موبایل در دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس

دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس

واحد پردازش سیگنال تصویر در چیپست پرچمدار جدید مدیاتک Imagiq 790 نام دارد که امکان فیلمبرداری ۱۸ بیتی HDR از سه دوربین به صورت همزمان را ممکن می‌کند. این قطعه همچنین امکان عکاسی تا ۳۲۰ مگاپیکسلی و پردازش ۹ گیگاپیکسل در هر ثانیه را فراهم می‌کند. علاوه بر این باید به امکان فیلمبرداری 4K HDR با فناوری کاهش نویز مبتنی بر هوش مصنوعی اشاره کرد.

مودم 5G داخلی این چیپست سرعت دانلود بالاتر ۷ گیگابیت بر ثانیه‌ای را ارائه می‌کند. علاوه بر این باید به پشتیبانی از وای فای 6E، بلوتوث نسخه ۵.۳ و فناوری ارتقا تصویر MiraVision 790 برای پشتیبانی از نمایشگرهایی با وضوح +WDHD و نرخ رفرش ۱۴۴ هرتزی یا FHD با نرخ رفرش ۱۸۰ هرتزی و همچنین پشتیبانی از نمایشگرهای بی‌سیم تا حداکثر وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه برای ویدیوهای HDR اشاره کرد.

مدیاتک می‌گوید تراشه پرچمدار دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس روی گوشی‌هایی که از سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ وارد بازار می‌شوند، حضور خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*