نخستین سیستم پارک خودکار اتومبیل

نخستین سیستم پارک خودکار اتومبیل به ۸۴ سال پیش بازمی‌گردد + ویدیو

آیا می‌دانستید تولید و ساخت سیستم پارک خودکار اتومبیل که اکنون روی اتومبیل‌های مدرن حضور دارد، به ۸۴ سال پیش و دهه ۱۹۳۰ میلادی باز می‌گردد؟

هر چیزی که در این جهان وجود دارد کاملاً جدید نیست. در واقع پیشرفتی که بشر امروزه دارد، حاصل تلاش‌هایی است که در گذشته انجام داده است. جالب است بدانید این در مورد فناوری پارک اتوماتیک که هم اکنون تنها در پیشرفته‌ترین خودروهای بازار ارائه می‌شود نیز صدق می‌کند. سیستم پارک خودکار اتومبیل هرچند که به شکل کنونی نبود، اما ابداع آن به دهه ۱۹۳۰ میلادی باز می‌گردد.

در صورتی که اکثر مردم تصور می‌کنند که فناوری پارک خودکار چیز جدیدی است، با شنیدن این حرف متعجب می‌شوند. اگرچه هیچ اتومبیلی در آن زمان با استفاده از این فناوری به تولید انبوه نرسید و تنها در مدل‌های محدودی به عنوان نمونه وجود داشت، اما جذاب است بدانیم که شخصی در بیش از ۸۰ سال پیش چنین ایده‌ای را عملی کرده و روی یک اتومبیل تعبیه کرده است.

با توجه به محدودیت‌هایی که در این فناوری وجود داشته، هیچ کسی حاضر نشده روی آن سرمایه‌گذاری کند. اما اکنون این فناوری روی اتومبیل‌هایی با رنج قیمتی مختلف ارائه می‌شود. اتومبیل‌های تسلا حتی با سیستم اتوپایلوت خود رانندگی خودران را هم ارائه می‌کنند.

سیستم پارک خودکار اتومبیل با چرخ پنجم

در ابتدا فناوری پارک خودران به عنوان یک اتومبیل کامل ارائه نمی‌شد، بلکه در واقع به عنوان یک وسیله به اتومبیل اضافه می‌شد تا راننده بتواند در فضاهای تنگ هم خودرو خود را پاک کند. این فناوری توسط بروکس واکر در کالیفرنیا اختراع شد. برای ممکن ساختن آن، واکر یک چرخ پنجم را به خودرو اضافه کرد که روی زمین قرار می‌گیرد و لاستیک‌های عقب را به طرف بالا می‌برد. سپس این چرخ به طرف چپ و راست هم می‌رود تا کاربر بتواند در فضاهای تنگ هم اتومبیل خود را پارک کند.

واکر برای نخستین بار این نوآوری را روی یک خودرو چهار درب پکارد آزمایش کرده است. این اتومبیل را می‌توانید در یک فیلم قدیمی ببینید. بروکس سپس در دسامبر سال ۱۹۳۸ حق اختراع مربوط به این فناوری را ثبت کرد.

تحقیق و توسعه توسط بروکس تا آخرین روز عمر

بروکس واکر در دهه ۱۹۵۰ میلادی همچنان روی نوآوری سیستم پارک خودکار اتومبیل خود کار می‌کرد. او اکنون برای نوآوری خودش نام “Park Car” را انتخاب کرده بود. علاوه بر این موفق شد این نوآوری را روی یک خودرو کادیلاک هم نصب کند. بروکس سال ۱۹۵۱ در مصاحبه‌ای با مجله Life Magazine گفت که نصب این فناوری ۱۷۵ دلار هزینه دارد که ارزش آن پول در سال ۲۰۲۲ برابر با ۱۸۴۰ دلار است.

بروکس در آن زمان هم با شرکت‌های خودروسازی در دیترویت ملاقات کرد، ولی هیچ یک از آن‌ها علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری روی Park Car نداشتند. بروکس تا روز مرگ خودش در دهه ۱۹۷۰ میلادی همچنان روی این فناوری نوآورانه کار می‌کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*