نتایج بنچمارک دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس

نتایج بنچمارک دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس منتشر شد؛ پادشاه جدید چیپست‌های اندرویدی

نتایج بنچمارک دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس – +Dimensity 9000 مدیاتک نشان می‌دهد باید این تراشه را «پادشاه جدید» تراشه‌های اندرویدی بنامیم!

کوالکام از چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ به عنوان نسخه ارتقا یافته اسنپدراگون ۸ نسل ۱ رونمایی کرد. مدیاتک هم دقیقاً همین رویه را در پیش گرفته و حالا چیپست دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس را به عنوان نسل جدید نسخه معمولی دایمنسیتی ۹۰۰۰ معرفی کرده است. هر دو تراشه بر پایه فناوری ۴ نانومتری TSMC هستند و از هسته بسیار بزرگ X2 با فرکانس ۳.۲ گیگاهرتزی قدرت می‌گیرند.

بعد از عرضه Snapdragon 8+ Gen 1، گزارش‌هایی مبنی بر پاسخ مدیاتک به این تراشه منتشر شد. یک روز بعد از آن، شاهد رونمایی از +Dimensity 9000 بودیم. و حالا نتایج بنچمارک دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس در پلتفرم GeekBench 5 منتشر شده است. این تراشه در آزمون تک هسته‌ای ۱۳۲۲ امتیاز و در حالت چند هسته‌ای ۴۳۳۱ امتیاز را کسب کرده است.

شکست تراشه پرچمدار کوالکام در بنچمارک ها توسط دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس

نتایج بنچمارک دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس در آزمون تک هسته‌ای ۱۱ امتیاز و در آزمون چند هسته‌ای ۲۶۱ امتیاز از اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ جلوتر است. چیپست کوالکام به ترتیب در این دو آزمون ۱۳۱۱ و ۴۰۷۰ امتیاز را کسب کرده است. تراشه مدیاتک تازه متولد شده و هنوز فضای زیادی برای بهینه‌سازی دارد. علاوه بر این، مصرف انرژی بسیار کارآمدی دارد.

نتایج بنچمارک دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس

عملکرد و کارآمدی انرژی ترمینال‌های تجاری آن پیشرفته‌تر از چیپست کوالکام است. به همین خاطر هم هست که توانسته در آزمون های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای بنچمارک، پرچمدار اسنپدراگون را شکست دهد و به پادشاه جدید تراشه‌های اندرویدی تبدیل شود.

فرکانس +Dimensity 9000 در هسته مرکزی X2 نسبت به نسخه اصلی آن از ۳.۰۵ گیگاهرتز به ۳.۲ گیگاهرتز ارتقا پیدا کرده است. اما علی‌رغم آن سه هسته بزرگ A710 روی همان فرکانس ۲.۸۵ گیگاهرتز و چهار هسته کوچک‌تر A510 نیز روی همان فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز باقی‌مانده‌اند. در مجموع CPU این تراشه ۵ درصد ارتقا یافته‌تر از نسل گذشته شده است.

پردازشگر گرافیکی آن همچنان پردازنده ۱۰ هسته‌ای Mali-G710 است. مدیاتک می‌گوید در مجموع این پردازنده با بهبود ۱۰ درصدی همراه شده است. دیگر مشخصات آن نسبت به نسل قبلی بدون تغییر مانده است. این تراشه از حافظه ۷۵۰۰ مگابیت بر ثانیه‌ای LPDDR5X، واحد هوش مصنوعی APU 590، موتور بازی HyperEngine 5.0، فناوری تصویربرداری Imgiq 790، فناوری نمایشگر MiraVision 790، بیس‌باند R16 5G، وای فای 6E 2×2 و بلوتوث نسخه ۵.۳ نیز پشتیبانی می‌کند.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*