گوشی ارزان

در انتخاب گوشی ارزان و خوب به چه نکاتی توجه کنیم؟

بهترین گوشی تا 4 میلیون چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم کرد که می‌تواند در انتخاب یک گوشی ۴ میلیونی و یا در کل یک گوشی ارزان و خوب به شما کمک کند.

گوشی ارزان و خوب چی بخرم؟ همه ما می‌دانیم در انتخاب کالایی که قصد صرف حداقل 100 دلار برای آن را داریم، باید دقیق و سنجیده عمل کنیم. خیلی از کاربران می‌پرسند که کدام گوشی اقتصادی خوب است ؟ اگر می‌خواهید یک گوشی ارزان و خوب انتخاب کنید، 19کالا در ادامه تجربه خود را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از بین تعداد بسیار زیاد گوشی‌های ارزان قیمت بتوانید بهترین آن را خریداری کنید.

اگر قصد خرید گوشی داشته باشید و سری به بازار زده باشید مشاهده کرده‌اید که مدل‌های گوشی ارزان و خوب در بازار زیادست وهمین موضوع روند انتخاب را سخت می‌کند. پس قبل از اینکه ما به مدل خاصی اشاره کنیم نکاتی را بیان می‌کنیم که می‌تواند در انتخاب یک گوشی ارزان و خوب بسیار کمک‌کننده باشد.

فرقی نمی‌کند که یک گوشی ارزان و خوب بخواهید یا یک گوشی رده بالا، در هر حال همه ما می‌دانیم که افراد مختلف سلایق مختلفی دارند؛ اما این نکته را مد نظر داشته باشید که سلایق افراد یک سمت و سمت دیگر کاربرد و انتظاریست که از یک دستگاه گوشی دارند که مورد دوم در فرآیند انتخاب مهم‌تر هست؛ بنابراین پیشنهاد اول فروشگاه موبایل 19کالا اینست که قبل از این که برای خرید یک گوشی خوب و ارزان برای مثال خرید یک گوشی ۴ میلیونی سراغ مدل‌های متعدد بازار بروید یک چک لیست از اولویت‌هایتان تهیه کنید. سپس تک تک موارد را دقیق بررسی کنید.

نکات مهم انتخاب نمایشگر

ترکیب رزولوشن با کیفیت تصویر، تراکم پیکسلی و اندازه نمایشگر مواردیست که در انتخاب یک گوشی خوب و ارزان باید مد نظر قرار دهید، برای مثال اگر می‌خواهید بهترین گوشی تا 4 میلیون را بخرید باید دقت داشته باشید که تراکم پیکسلی عددی داشته باشد که حداکثر کیفیت را ارائه دهد. نباید انتظار داشت که یک گوشی با نمایشگر 6.7 اینچی و تراکم پیکسلی 200 پیکسل‌ در‌ اینچ، کیفیت خوبی داشته باشد، ممکن است پیکسل پیکسلی دیده شدن تصویر شما را دل زده کند. همچنین در نظر داشته باشید که گوشی که خریداری می‌کنید حداقل حاشیه ممکن را داشته باشد خصوصا اگر اولویت شما از خرید یک گوشی ارزان قیمت تماشای فیلم و محتوای ویدئویی باشد. جالب است بدانید که نوع پنلی را که یک شرکت سازنده برای آن در نظر گرفته بعد از مواردی قرار می‌گیرد که ابتدا به آن اشاره شد.

گوشی ارزان

دوربین چند مگاپیکسلی را انتخاب کنم؟

در حال حاضر بیشتر لنزهایی که در گوشی‌های موبایل بکار می‌رود لنزهای 48 و 64 مگاپیکسلی است. اگر در لیست اولویت‌ها دوربین اول باشد حداقل سعی کنید گوشی که انتخاب می‌کنید حداقل یک لنز 48 مگاپیکسلی داشته باشد. در حال حاضر می‌توان گوشی‌هایی را نیز در بازار پیدا کرد که دارای لنزهای 13 مگاپیکسلی هستند، برای مثال گوشی های 4 میلیونی  اما نمی‌توان انتظار داشت که بتوانند عکس‌های خوبی را بگیرند، گرچه الگوریتم‌های نرم‌افزاری و ترکیب با تراشه را هم نباید نادیده گرفت؛ اما اگر نظر این مرجع موبایل را می‌خواهید و دوربین برای شما خیلی مهم است، مثلاً  از آن برای کارتان استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که کمی بیشتر هزینه کنید و مدلی از گوشی های میان‌رده با دوربین بهتر را خریداری کنید.

گوشی ارزان

جدیدترین‌ها را در اولویت قرار دهید

فرقی نمی‌کند که گوشی تا 4 میلیون مد نظر شماست یا گران‌تر در هر حال تراشه جدای همه مواردی که به آن اشاره شد بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که بر عملکرد قسمت‌های دیگر یک دستگاه موبایل تأثیرگذارست. پیشنهاد می‌شود که همواره از جدیدترین پردازنده استفاده کنید، یعنی اگر همزمان هم نسخه سال قبل و هم مدل جدید آن در بازار موجود باشد پیشنهاد می‌شود که نسخه جدیدتر آن را در اولویت قرار دهید این موضوع خصوصا در مورد گوشی‌های اقتصادی نیز از اهمیت بیشتری برخوردارست. با توجه به اینکه برنامه‌ها مدام به‌روزرسانی می‌شوند، اگر گوشی را خریداری کرده‌اید که به طور مثال تراشه دو سال پیش را استفاده می‌کند، قطعا هنگ کردن را تجربه خواهید کرد.

این موضوع در مورد نرم‌افزار هم صادق است. به طور میانگین شرکت‌ها از 2 سال به بالا پشتیبانی نرم‌افزاری دارند، بعد از این مدت یک گوشی ارزان و خوب ممکنست دیگر آپدیتی دریافت نکند، پس همیشه به این موضوع هم توجه کنید.

چند نکته برای انتخاب گوشی خوب و ارزان برای بازی

قبل از اشاره به هر موضوعی لازمست بدانید که برای مثال یک گوشی 4 میلیونی معمولاً برای بازی ساخته نشده و پیشنهاد 19کالا به شما این است که اگر عاشق بازی کردن هستید و قصد دارید که مدلی را با حداقل قیمت خریداری کنید فکر خرید گوشی‌های اقتصادی را از سر خود بیرون کنید و یک کلاس بالاتر را مد نظر قرار دهید به این دلیل که گوشی های اقتصادی به مرور زمان با بازی کردن عملکرد اولیه خود را نخواهند داشت، چرا که با بازی و عملکرد‌های چند وظیفه‌ای فشار زیادی به CPU وارد شده و طول عمر گوشی کاهش می‌یابد. بنابراین حتی اگر بهترین گوشی تا 4 میلیون را هم خریداری کنید در صورتی که می‌خواهید چند سال از آن استفاده کنید فکر بازی کردن را سر خود بیرون کنید.

در رابطه با باتری به چه مواردی توجه کنیم

اگر به دنبال یک گوشی ارزان و خوب برای استفاده روزانه هستید، باتری 4500 میلی‌آمپری کافیست، چرا که باتری‌های بزرگ‌تر، وزن گوشی را هم بالا می‌برند، اگر این گوشی اقتصادی را برای استفاده روزانه می‌خواهید به این موضوع هم توجه داشته باشید؛ ولی در کل اگر باتری مد نظر شماست گزینه‌های خوبی را نیز می‌توانید در این کلاس پیدا کنید؛ اما در نظر داشته باشید که همه گوشی‌های اقتصادی فست شاژر سریع ندارند؛ مثلا نمی‌توان از یک گوشی 4 میلیونی که دارای توان شاژر 10 واتیست انتظار داشت که گوشی را در سریع‌ترین زمان ممکن شارژ کند.

مورد دیگری که می‌بایست بدان توجه کرد متریال ساخت گوشیست. گرچه شرکت‌های سازنده همواره سعی می‌کنند که روز‌به‌روز بر کیفیت ساخت محصولات خود بیافزآیند؛ اما در کل حتی اگر بهترین گوشی با قیمت 4 میلیون را هم بخرید معمولاً مقاومت کمی دارند و بیشتر از جنس پلاستیک ساخته شده‌اند و فاقد گواهی ضد آب هستند.

19کالا به عنوان یک مرجع موبایل سعی کرد در این مطلب به مواردی اشاره کند که در انتخاب یک گوشی ارزان و خوب باید در نظر داشته باشید تا به شما کمک کند یک مدل خوب را خریداری کنید. شما چه مواردی را می‌شناسید که می‌تواند در انتخاب بهتر یک دستگاه موبایل اقتصادی کمک کند؟

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*