گلکسی S22 FE

گلکسی S22 FE سامسونگ؛ از مشخصات فنی تا قیمت و هرآنچه که انتظار داریم

گلکسی S22 FE قرار است جایگزین ارزان قیمت پرچمداران سری S سامسونگ باشد. در اینجا به بررسی مشخصات فنی احتمالی این گوشی خواهیم پرداخت. آیا S22 FE قادر به تکرار موفقیت S20 FE خواهد بود؟

عرضه نسخه‌های FE از پرچمداران سری S سامسونگ از سال 2020 آغاز شد. به همین جهت عمر گوشی‌های سری FE که قرار است جایگزین‌هایی ارزان‌قیمت برای پرچمداران کره‌ای‌ها باشند، چندان طولانی نیست. تا به امروز شاهد عرضه چهار عضو از خانواده FE سامسونگ بوده‌ایم و انتظار داریم امسال پنجمین عضو از این محصولات، گلکسی S22 FE، رونمایی و معرفی شود.

هر سه گوشی گلکسی S22، گلکسی S22 پلاس و گلکسی S22 اولترا محصولات فوق‌العاده‌ای هستند که در میان بهترین گوشی‌های اندرویدی امسال قرار می‌گیرند. با این حال عرضه یک نسخه ارزان‌قیمت‌تر از این خانواده که از همان تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده کند قطعا با استقبال فوق‌العاده‌ای روبرو خواهد شد. در این متن به بررسی مشخصات احتمالی گلکسی S22 FE و انتظاراتی که از آن داریم خواهیم پرداخت.

گلکسی S22 FE

آیا امسال گوشی جدیدی از خانواده FE سامسونگ عرضه خواهد شد؟

همزمان با رونمایی از نسل اول گوشی‌های FE، سامسونگ اعلام کرد که تمامی پرچمداران سری S این کمپانی نسخه FE را دریافت خواهند کرد. بر این اساس می‌توان انتظار داشت که امسال گلکسی S22 FE روانه بازار شود تا هم علاقمندان به محصولات میان رده را به سمت سامسونگ جذب کند و هم زمینه‌ساز عرضه سری گوشی‌های گلکسی S23 شود.

از طرف دیگر گزارش‌های دیگری که از SamMobile به گوش رسیده حاکی از این است که ممکن است سامسونگ امسال قصد بازنشسته کردن خانواده FE خود را داشته باشد. بنابراین ممکن است از این به بعد شاهد عرضه نسخه جدیدی از محصولات FE نباشیم.

گلکسی اس 22 اف ای

همچنین دسته دیگری از شایعات هم به این نکته اشاره دارند که سامسونگ در حال برنامه‌ریزی برای عرضه نسخه ارزان‌تری از گلکسی S21 FE است که به تراشه اسنپدراگون 720G مجهز است. پس به نظر می‌رسد غول کره‌ای هنوز قید برند FE را نزده و قصد دارد به عرضه محصولات بیشتر از این خانواده بپردازد.

گلکسی S20 FE محصول بسیار ارزشمندی بود که علیرغم قیمت پایینی که داشت، هم از سرعت بسیار خوبی برخوردار بود و هم قابلیت‌های قابل توجهی ارائه می‌داد. از طرف دیگر، عرضه دیرهنگام گلکسی S21 FE و سیاست غلط قیمت‌گذاری سامسونگ برای آن باعث شد که این گوشی کاملا تحت‌الشعاع خانواده Galaxy S22 قرار بگیرد و به موفقیت چندانی نرسد.

بنابراین اگر سامسونگ واقعا قصد عرضه گلکسی S22 FE را داشته باشد، باید بین قیمت و قابلیت‌های آن توازنی منطقی برقرار کند تا خرید آن برای کاربران توجیه داشته باشد؛ خصوصا با در نظر گرفتن این که این گوشی احتمالا رقیب قدرتمندی به نام پیکسل 6a گوگل را پیش رو خواهد داشت.

به نظر می‌رسد برای آگاهی بیشتر از تصمیم سامسونگ برای عرضه Galaxy S22 FE باید منتظر اخبار تکمیلی ماند.

Galaxy S22 FE چه زمانی عرضه خواهد شد؟

پیش از این که زمان عرضه گلکسی S22 FE را پیش‌بینی کنیم، بد نیست نگاهی داشته باشیم به زمان عرضه نسخه‌های پیشین از گوشی‌های FE:

  • گلکسی S20 FE ( نسخه‌های 4G و 5G): دوم مهر 1399؛
  • گلکسی S21 FE: سیزدهم دی 1400؛
  • گلکسی S20 FE (2022): شانزدهم فروردین 1401.

چون هیچ گونه خبر رسمی در خصوص Galaxy S22 FE در دست نیست، طبیعتا نمی‌توان در خصوص زمان عرضه آن اظهار نظر کرد.

گلکسی S22 FE

در صورتی که سامسونگ تصمیم بگیرد بازه زمانی عرضه S20 FE را برای نسل جدید انتخاب کند، احتمالا باید در مهر و آبان سال جاری منتظر عرضه این گوشی بود. با این حال همان طور که اشاره شد، برخی شایعات به عدم عرضه نسخه FE از گلکسی اس 22 اشاره دارند؛ پس نمی‌توان مطمئن بود که چه زمانی می‌توان شاهد عرضه آن بود.

از طرف دیگر به نظر می‌رسد سامسونگ تصمیم دارد حوالی مرداد یا شهریور ماه سال جاری دو گوشی تاشوی گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 را روانه بازار کند. بنابراین اگر قرار به عرضه S20 FE در مهر یا آبان باشد، این گوشی تنها یک ماه پس از رونمایی بزرگ سامسونگ از محصولات جدیدش معرفی خواهد شد که چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

مشخصات فنی و قابلیت‌های گلکسی S22 FE

با توجه به اینکه ممکن است نسخه جدید از سری گوشی‌های FE سامسونگ هرگز به بازار عرضه نشود، شایعات و اخبار زیادی پیرامون مشخصات فنی آن در دست نیست. پیش از این یکی از وبلاگ‌های کره‌ای اعلام کرده بود که سامسونگ حتی مراحل اولیه ساخت گوشی گلکسی S22 FE را هم طی نکرده و احتمالا همانند خانواده گلکسی نوت، سری FE را هم به طور کامل از بازار حذف کند.

گوشی گلکسی اس 22 اف ای

از سوی دیگر، یکی از افشاگران چینی به طور همزمان از احتمال استفاده از تراشه‌های دایمنسیتی 9000 در نسخه FE از گلکسی اس 22 خبر داده بود. همچنین، پایگاه خبری Business Korea نیز در خبری مشابه تایید کرد که سامسونگ در فکر استفاده از تراشه‌های مدیاتک در Galaxy S22 FE و نسل بعدی پرچمدارانش، سری گلکسی S23، است. تا به امروز سامسونگ در تمامی گوشی‌های پریمیوم و FE خود از تراشه‌های اسنپدراگون یا اگزینوس استفاده کرده است و این نخستین بار است که شایعاتی مبنی بر تجهیز این محصولات به تراشه‌های مدیاتک مطرح می‌شود.

Business Korea همچنین در ادامه به ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی گلکسی S22 FE اشاره کرد که آن را هم تراز محصولاتی نظیر گلکسی S21 FE و گلکسی S20 FE قرار می‌دهد. البته این افشاگر اعلام کرده که مطمئن نیست این مشخصات مربوط به Galaxy S22 FE است یا محصول جدیدی تحت نام Galaxy A53 پرو!

در هر صورت نمی‌توان در خصوص هیچ یک از دو شایعه مطرح شده مطمئن بود و چاره‌ای جز انتظار برای تایید رسمی عرضه گلکسی اس 22 اف ای نیست!

قیمت Galaxy S22 FE چقدر خواهد بود؟

نسل اول از گوشی‌های FE سامسونگ ( گلکسی S20 FE) با قیمت 699 دلار رونمایی شد. با توجه به قیمت 999 دلاری گلکسی S20، این گوشی توانست در میان علاقمندان به محصولات میان رده به موفقیت بسیار خوبی دست پیدا کند.

سامسونگ گلکسی اس 21 اف ای

از طرف دیگر، گلکسی S21 FE نیز با همین قیمت به بازار عرضه شد؛ اما این اتفاق تنها کمی پیش از رونمایی رسمی از خانواده گلکسی اس 22 با قیمت پایه 799 رخ داد! به این ترتیب، تفاوت قیمت میان نسخه جدید از پرچمداران سامسونگ با نسخه FE از نسل قبل تنها 100 دلار بود و همین امر، ارزش خرید S21 FE را به شدت پایین آورد و به شکست آن منجر شد.

بنابراین اگر قرار باشد سامسونگ نسخه جدیدی از گوشی‌های FE خود را روانه بازار کند، باید قیمت مناسبی را برای آن در نظر بگیرد. با توجه به اینکه قیمت محصولات خانواده گلکسی S نسبت به قبل کاهش یافته است انتظار می‌رود همین روند در نسخه FE نیز تکرار شود تا این گوشی هم بتواند به موفقیت نسبی دست پیدا کند.

شما ترجیح می‌دهید گلکسی S22 FE چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ نظرات خود در خصوص این گوشی را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*