دکتردکتر

با سرمایه‌گذاری شرکت لیان کپیتال – دکتردکتر راهکاری در راستای تحول صنعت سلامت

امروزه حرکت به سمت راهکارهای آنلاین و دانش‌بنیان به شاه‌کلید تحول در صنایع و حوزه‌های مختلف از جمله سلامت الکترونیک تبدیل شده است. سلامت الکترونیک را شاید به گویاترین شکل بتوان تلاقی علم پزشکی، فناوری اطلاعات و دنیای کارآفرینی دانست.

کارکرد فناوری در حوزه سلامت از توسعه راهکار‌های نوین درمانی فراتر رفته است و به سمت دسترسی بیشتر، افزایش آگاهی، اشتراک اطلاعات درمانی و البته تسهیل برخورداری از درمان پیش می‌رود. در این میان مهم‌ترین نقش کارآفرینی و نوآوری، کمک به رفع چالش‌های غیرپزشکی در مسیر درمان، از جمله آسان کردن ارتباط پزشک و بیمار، یافتن تخصص مناسب برای هر بیماری، بالا بردن آگاهی عمومی و پاسخ به پرسش‌های بیماران در سطحی عمومی‌تر است.

حرکت از فضای سنتی کسب‌وکار به فضای آنلاین چالش‌های متعددی دارد. پس از مرحله نوآوری و خلق راهکار، بدون شک یکی از مهم‌ترین چالش‌های این حوزه، تامین سرمایه و متقاعد کردن شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری برای حمایت از خلاقیت‌ها و راهکارهای نوین است.

لیان کپیتال با تمرکز بر تامین‌ سرمایه در فضای سرمایه‌گذاری خصوصی و با نگاهی ویژه به حوزه سلامت، در حمایت از راهکارهای نوین این صنعت حضوری جدی دارد. سرمایه‌گذاری این شرکت در استارت‌آپ دکتردکتر را می‌توان یکی از گام‌های مهم در این مسیر دانست. لیان کپیتال باور دارد ایجاد یک اکوسیستم فراگیر از فعالان حوزه سلامت می‌تواند در پیشرفت هرچه سریع‌تر این روند نقش مهمی ایفا کند؛ از این رو ایجاد چنین فضایی را جزو اهداف عالی خود می‌داند.

دکتردکتر و آغاز خلاقیت

دکتردکتر

خطوط اشغال تلفن و محدودیت زمان پاسخگویی مطب‌ها در بعضی موارد باعث می‌شود تا بیماران از نوبت ملاقات با پزشک خود باز بمانند. شناسایی همین چالش و تلاش برای یافتن راهکاری مناسب جهت رفع آن، باعث شد تیمی کوچک در سال ۱۳۹۴ هسته اولیه دکتردکتر را در قالب یک استارت‌آپ حوزه سلامت و درمان شکل دهند. این تیم با بررسی شرایط و نیازسنجی فضای درمان کشور به این نتیجه رسید که گرفتن نوبت از پزشکان، یکی از چالش‌های اصلی بسیاری از بیماران و همراهان آن‌ها است.

ورود لیان کپیتال و تحول دکتردکتر

دکتردکتر از سال ۱۳۹۷ و با سرمایه‌گذاری شرکت لیان کپیتال، جهشی بزرگ را در روند توسعه خود و افزودن پزشکان به لیست خدمات دکتردکتر تجربه کرد. امکان رزرو آنلاین و تلفنی، جابه‌جایی و کنسلی آسان، مشاوره تلفنی با پزشکان، اعزام پزشک و پرستار به منازل، خدمات آزمایشگاهی در منزل، دامپزشکی و مجله الکترونیک دکتردکتر همگی خدماتی هستند که از زمان آغاز این روند جدید، به دکتردکتر اضافه شده است و بدون شک در آینده نیز به عرضه خدمات جدید منجر خواهد شد.

دکتردکتر با ارتقای راهکارها و توسعه خدمات خود توانسته است امکان دسترسی آسان بیماران به طیف وسیعی از پزشکان و مراکز درمانی را در سراسر ایران فراهم کند. این استارت‌آپ، بیماران را در سراسر ایران به ‌صورت آنلاین، به مطب پزشکان و کلینیک‌های مختلف متصل می‌کند و بار نوبت‌دهی‌های تلفنی را از دوش پزشک و بیمار برمی‌دارد. همچنین این سامانه سعی دارد با ارائه خدماتی کامل و متمایز، جایگاه خود را به‌ عنوان بخشی از زنجیره ارزش خدمات سلامت برای بیماران و پزشکان تثبیت کند.

دکتردکتر

با ورود لیان کپیتال، دکتردکتر توانست از یک استارت‌آپ با ایده‌ای جذاب و کارآمد به بازیگری تحول‌آفرین در صنعت سلامت الکترونیک ایران تبدیل شود. در این مدت کوتاه، دکتر دکتر تعداد پزشکان خود را از عدد ۸۰۰ به ۱۳ هزار نفر رساند و فرآیند نوبت‌دهی را برای بیماران و کاربران ساده‌تر کرد. تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بیمار از خدمات و راهکارهای دکتردکتر برای تسهیل روند نوبت‌دهی و درمان خود استفاده کرده‌اند. این در حالی است که تا امروز نزدیک به ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نوبت بر روی پلتفرم دکتردکتر برای ویزیت بیمار توسط پزشکان این مجموعه ثبت شده است.

چهره جدید دکتردکتر

در بهمن ماه ۱۴۰۰ دکتردکتر با یک تغییر ساختاری مهم روبه‌رو شد و «نیما فاضلی» به عنوان مدیرعامل جدید، سکان این مجموعه را به دست گرفت. بیست سال فعالیت حرفه‌ای در سطوح مختلف شرکت‌ها و صنایع متنوع، او را به مدیری متخصص و توانمند تبدیل کرده است.

نیما فاضلی در رویکرد خود برای آینده دکتردکتر معتقد است بهبود سرویس‌های فعلی این پلتفرم از طریق توسعه مناسب و تقویت زیرساخت‌ها برای خلق تجربه کاربری بهتر و ایجاد تنوع همگون در محصولات و خدمات با هدف پاسخگویی به طیف کامل‌تری از نیازهای مخاطبین (بیمار و پزشک) باید اولویت اصلی دکتر دکتر باشد تا در نهایت به هدف غایی این مجموعه یعنی همراهی با بیماران در تمامی مراحل درمان، تسهیل این روند و کاهش مشکلات بیماران و خانواده‌های آن‌ها منجر شود.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*