شارژر ۲۴۰ واتی

با این شارژر ۲۴۰ واتی دیگر نگران شارژ گوشی خود نباشید

در ادامه توسعه فناوری فست شارژ، یک شرکت چینی موفق به تولید نمونه اولیه یک شارژر ۲۴۰ واتی شده که می‌تواند سریع‌ترین راهکار شارژ موبایل باشد.

برندهای گوشی‌ساز چینی دائماً در حال کار روی فناوری‌های شارژ فوق سریع خود هستند. ما اخیراً شنیده‌ایم که گوشی IQOO 10 Pro می‌تواند با توان شگفت‌انگیز ۲۰۰ واتی شارژ شود. اما اگر تصور می‌کنید که ۲۰۰ وات فوق‌العاده است، پس نظرتان در مورد شارژ ۲۴۰ واتی که یک شرکت چینی آن را توسعه می‌دهد چیست؟

آنطور که در خبرها آمده گوشی IQOO 10 Pro با توان ۲۰۰ واتی شارژ می‌شود. این یعنی شارژ ۰ تا ۱۰۰ گوشی در عرض ۱۲ دقیقه انجام می‌شود. اما این گوشی، سریع‌ترین فناوری شارژ ممکن را ارائه نمی‌کند؛ چرا که یک افشاگر مطرح چینی به نام Digital Chat Station می‌گوید یک شرکت چینی یک شارژر ۲۴۰ واتی (۲۴ ولت – ۱۰ آمپر) را به صورت آزمایشی تولید کرده است!

ما نمی‌دانیم این شارژر ۲۴۰ واتی متعلق به کدام کمپانی چینی است

اگرچه این افشاگر نام شرکت چینی را به زبان نیاورده، اما از آنجا که پیشتر شنیده بودیم اوپو می‌خواهد فناوری شارژ 240W را توسعه دهد، بنابراین ما فرض را بر این می‌گیریم که موفق شده نمونه اولیه شارژر خودش را با این توان تولید کند.

فوریه سال جاری میلادی اوپو خبر از توسعه فناوری شارژ ۲۴۰ واتی SuperVOOC داد که می‌تواند یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در عرض ۹ دقیقه فول شارژ کند. با این حال، این فناوری روی نمونه اولیه یک گوشی آزمایش شده بود و سازنده چینی اعلام نکرد دقیقاً چه زمانی فناوری سوپر فست شارژ خودش را روی یک گوشی تجاری ارائه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

سرعت شارژ حیرت انگیز 240 واتی اوپو را در این ویدیو ببینید؛ 0 تا 100 باتری گوشی در 9 دقیقه

شرکت‌های گوشی‌ساز سخت به دنبال برداشتن محدودیت‌های سیستم شارژ محصولات خود هستند؛ اما نمی‌گویند که با استفاده از چنین سرعت‌های فوق سریعی، عمر مفید یک باتری دقیقاً بعد از چند چرخه شارژ تمام می‌شود. بی‌شک چنین فناوری‌هایی احتمال داغ شدن بیش از حد و دیگر خطرها را هم به همراه دارند. و علیرغم تمام مکانیزم‌های امنیتی که در گوشی‌ها تعبیه می‌شود، همچنان احتمال بروز چنین مشکلاتی وجود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*