اینترنت کودکان

اینترنت کودکان چند روز دیگر در ایران ارائه می‌شود

سخنگوی وزارت ارتباطات با اشاره به آماده‌سازی زیرساخت حفاظت از کودکان در فضای مجازی گفت اینترنت کودکان چند روز دیگر در ایران ارائه خواهد شد.

مهدی سالم، سخنگوی وزارت ارتباطات عنوان کرد ایجاد زیرساخت‌های ضروری برای کودکان و نوجوانان یکی از مجموعه اقداماتی محسوب می‌شود که سند صیانت از کودکان و فضای مجازی بر عهده وزارت ارتباطات قرار داده است. وی افزود طرح راه اندازی اینترنت کودکان از دی سال 1400 آغاز شده و طی فعال‌سازی آن تا به امروز حدود 2 میلیون نفر از این فضا استفاده کردند.

جزئیات ارائه اینترنت کودکان

سخنگوی وزارت ارتباطات با اشاره به این که دو اپراتور تلفن همراه بستر اینترنت کودکان را ایجاد کردند گفت در حال حاضر کاربران می‌توانند این بستر را از طریق کد دستوری فعال کرده و از آن استفاده کنند. همچنین طرح اینترنت کودکان به عنوان زیرساخت امن حفاظت از کودکان در فضای مجازی تا دو هفته دیگر طی مراسمی با حضور وزارت ارتباطات رونمایی خواهد شد.

سالم در ادامه گفته‌های خود رده‌بندی دسترسی به محتوا را یکی دیگر از وظایفی دانست که طرح صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی بر عهده وزارت ارتباطات قرار داده است. وی افزود وزارت ارتباطات وظایف خود را مربوط به فراهم کردن زیرساخت‌های اجرای طرح فضای مجازی امن را به انجام رسانده است. همچنین ایده «نشان دوستدار خانواده» هم قرار است به پلتفرم‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات سایبری امن اعطا شود.

اینترنت کودکان

سخنگوی وزارت ارتباطات اعلام کرد کاربران با سیم کارت‌های کودکان و نوجوان می‌توانند به محتوا و وبسایت‌ها بر اساس لیست‌های از قبل تعیین شده دسترسی داشته باشند. همچنین اپراتورها امکانی را فراهم کردند تا کاربران بتوانند با کدهای دستوری سیم کارت‌های عادی را به سیم کارت کودک و نوجوان تبدیل کنند. والدین نیز در این طرح‌ها از امکان مدیریت و نظارت بر عملکرد کودکان برخوردار خواهند بود.

سالم از سایر اقداماتی که وزارت ارتباطات در این حوزه انجام داده به توسعه و انتشار نرم افزارهایی ویژه کنترل و نظارت والدین بر کودکان در هنگام استفاده از اینترنت و همچنین تولید تبلت ویژه کودکان با امکان مدیریت و نظارت اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*