پوکو f4 5g

چرا پوکو F4 5G یک قاتل پرچم دار است؟

گوشی پوکو F4 5G را می‌توان به عنوان قاتل جدید و بی رحم پرچم داران نامید. اما چه دلایلی باعث شده تا محصول جدید Poco این عنوان را دریافت کند؟

طی هفته گذشته، پوکو به طور رسمی از گوشی F4 5G رونمایی کرد. اگرچه این محصول در رده پرچم‌دار جدید شرکت POCO قرار دارد، اما می‌توان از آن با عنوان «قاتل پرچم‌ دار» نیز نام برد. این اصطلاح با اینکه در طول سال‌های اخیر دستخوش تغییراتی شده، اما پای ثابت و همیشگی آن، وجود یک تراشه رده بالا در این دسته است.

پوکو F4 5G نه تنها از یک پردازنده قدرت‌مند بهره می‌برد، بلکه دارای ویژگی‌های کارآمدی است که تنها در گوشی‌های هوشمند برتر بازار یافت می‌شود. تمامی این خصوصیات، در دستگاهی با نیمی از قیمت تمام شده گوشی‌های پرچم‌ دار ارائه شده و قابل خریداری است.

با این تفاسیر، در ادامه نگاهی خواهیم داشت به آنچه پوکو F4 5G را به عنوان قاتلی برای پرچم‌ داران مطرح کرده است.

چرا عنوان «قاتل پرچم دار»، برازنده پوکو F4 5G است؟

چیپست قدرتمند

پوکو اف 4 فایو جی

اصطلاح قاتل پرچم‌دار، معمولا برای گوشی‌های هوشمند میان‌رده که دارای جدیدترین تراشه‌‌های رده‌بالا هستند، استفاده می‌شود. Poco F4 5G نیز با اینکه به چیپست اسنپدراگون سری 8 نسل 1 یا نسخه پلاس آن مجهز نیست، اما در عوض از تراشه‌‌ای کمی‌ قدیمی‌تر و البته در عین حال قدرتمند به‌نام اسنپدراگون 870 بهره می‌برد.

این تراشه علی‌رغم آنکه یک سال از تولیدش می‌گذرد، هنوز هم شایسته عنوان «قاتل پرچم‌ دار» است. اسنپدراگون 870 در مقایسه با نسخه 888 و اسنپدراگون 8 نسل 1، به مراتب قابل اعتمادتر بوده و با مشکلات حرارتی کم‌تری مواجه است.

این پردازنده در کتار بازده حرارتی بهتر، با مصرف کم‌تر انرژی قادر به ارائه عملکردی پایدار است. این امر باعث شده تا سری 870 اسنپدراگون در مقایسه با جانشینان خود، عملکرد بهتری داشته باشد.

پوکو F4 5G علاوه بر تجهیز به این تراشه، از رم LPDDR5، ذخیره‌سازی UFS 3.1 و فناوری خنک‌کننده مایع شامل یک محفظه بخار به مساحت 3112 میلی‌متر مربع و پوشش گرافیتی 7 لایه استفاده می‌کند.

تجربه مالتی‌مدیا

پوکو f4

پوکو F4 5G به یکی از بهترین نمایشگرها در رده قیمتی خود مجهز است. این دستگاه دارای صفحه‌نمایش 6.67 اینچی AMOLED از سری سامسونگ E4 با رزولوشن +FHD، نرخ نوسازی 120 هرتز، MEMC و حداکثر روشنایی 1300 نیت است.

پرچم‌دار جدید Poco، در کنار شیائومی 11 لایت NE 5G، از معدود گوشی‌های هوشمند موجود در بازار به‌شمار می‌روند که از فناوری Dolby Vision پشتیبانی می‌کنند.

این نمایشگر با دو بلندگوی استریو و پشتیبانی از Dolby Atmos تکمیل شده که تا حد زیادی فقدان جک 3.5 میلی‌متری هدفون را جبران کرده است. این گوشی هم‌چنین از فناوری‌های صوتی Hi-Res Audio و Hi-Res Audio Wireless نیز پشتیبانی می‌کند.

پوکو اف 4

با بهره‌گیری از مجموعه ویژگی‌های صوتی و تصویری فوق، محصول جدید پوکو برای استفاده چندرسانه‌ای و پخش محتوا، گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شود. علاوه بر این، به لطف تراشه مناسب، تجربه بازی نیز برای گیمرها مناسب تلقی می‌شود.

دوربین‌هایی با چند کمبود

پوکو f4 5g

به‌طور کلی، گوشی‌های هوشمند خوش‌قیمتی که به عنوان قاتل پرچم‌داران عرضه می‌شوند، در اغلب اوقات با کمبودهایی در بخش دوربین مواجه هستند. متاسفانه این مورد، حداقل روی کاغذ برای پوکو F4 5G نیز صادق است.

این گوشی به یک سیستم دوربین سه‌گانه در پشت مجهز شده که شامل یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی Omnivision OV64B با لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، یک سنسور فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی است. هم‌چنین در جلو، یک دوربین 20 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی و تماس‌های ویدیویی قرار دارد.

در این بین، تنها دوربین‌های پشتی قادر به ضبط ویدیوهایی با رزولوشن 4K هستند و دوربین سلفی تنها به ضبط با وضوح 1080p محدود شده است. نسل قبلی این سری، یعنی POCO F3 5G، دارای یک دوربین تله ماکرو 5 مگاپیکسلی بود که متاسفانه در اف 4 فایو جی حذف شده است.

ویژگی‌های ضروری

پوکو اف 4 5g

پوکو F4 5G با طیف وسیعی از ویژگی‌های ضروری همراه شده است. این دستگاه هم‌چنین دارای قابلیت‌های مفیدی نظیر حسگر اثر انگشت در کنار، فرستنده مادون قرمز، موتور لرزش خطی محور x، استاندارد IP53 برای مقاومت در برابر پاشش آب و NFC برای پرداخت‌های بدون تماس است.

علاوه بر این، پرچم‌دار جدید POCO از امکان برقراری اتصال 5G با پشتیبانی از چند باند برخوردار بوده و از فناوری‌های به‌روزی چون Wi-Fi 6، بلوتوث 5.2 و GNSS دو فرکانس بهره می‌برد.

این گوشی نیروی خود را از یک باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی 67 واتی تامین می‌کند. هم‌چنین برخلاف پرچم‌داران امروزی، در جعبه پوکو F4 5G، اقلامی نظیر شارژر، کابل، قاب سیلیکونی و آداپتور جک هدفون 3.5 میلی‌متری از نوع USB Type-C قرار گرفته است.

قیمت مناسب پوکو F4 5G

poco اف 4

اصلی‌ترین عاملی که پوکو F4 5G را به قاتلی بی‌رحم برای پرچم داران تبدیل می‌کند، برچسب قیمتی آن است. علی‌رغم ویژگی‌هایی در سطح یک پرچم دار، این گوشی با قیمتی در محدوده نمونه‌های میان‌رده عرضه می‌شود.

قیمت POCO F4 فایو جی در اروپا تنها در حدود 50 یورو گران‌تر از نسل پیشین، یعنی پوکو اف 3 5G است. این گوشی خوش قیمت در نسخه‌های مختلفی از ترکیب رم و حافظه داخلی عرضه می‌شود که از 356 دلار آغاز و در بالاترین ظرفیت (12/256 گیگابایت) به 475 دلار می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. حرف چ کسی رو میشه باور کرد همین چند روز پیش مقایسه پوکو ایکس تری پرو با همین گوشی قاتل پرچمداری ک گفتید رو انجام دادن و آخرش تو بیشتر موارد این گوشی جدید رفت زیر و آخرش هم گفتن بدرد نمیخوره و جالب نیست اصلا حالا شما اومدید برعکس اون مطلب رو نوشتید