آپدیت One UI 5.0

هر آنچه تاکنون درباره آپدیت One UI 5.0 گوشی های سامسونگ می‌دانیم

آپدیت One UI 5.0 ، نسخه بعدی رابط کاربری گوشی های سامسونگ است که بر پایه اندروید ۱۳ طراحی می‌شود. تاکنون چه چیزهایی از امکانات و تاریخ عرضه این بروزرسانی می‌دانیم؟

سامسونگ مثل روال هر سال، در کنار یک بروزرسانی بزرگ اندرویدی، از نسخه جدید رابط کاربری سفارشی One UI رونمایی می‌کند. امسال نام این آپدیت One UI 5.0 است و در کنار اندروید ۱۳ گوگل منتشر می‌شود.

سامسونگ در طول سال ۲۰۲۲ بروزرسانی One UI 4.1 را برای گوشی‌های فعلی خودش منتشر کرد و پس از اینکه One UI 4.1.1 را همراه گوشی‌های تاشو نسل جدید گلکسی زد فلیپ ۴ و زد فولد ۴ عرضه کند، رسماً از آپدیت One UI 5.0 پرده‌برداری خواهد کرد.

امکانات آپدیت One UI 5.0

هنوز خیلی زود است که بخواهیم در مورد امکانات وان یو آی ۵ که بر پایه هسته اندروید ۱۳ توسعه پیدا کرده صحبت کنیم. در حال حاضر آپدیت جدید اندروید به صورت آزمایشی برای برخی گوشی‌ها منتشر شده که از قضا هیچکدام با برند سامسونگ نیستند.

آپدیت One UI 5.0

اندروید ۱۳ تغییرات بیشتری را به رابط کاربری میاورد و مکان برخی از عناصر رابط کاربری مثل تنظیمات و شورتکات‌های مربوط به پاور را در منوی تنظیمات سریع تغییر می‌دهد. همچنین گوگل شاید گزینه‌های شخصی‌سازی زبان طراحی Material You در این بروزرسانی را افزایش دهد.

مشخص نیست نسخه جدید One UI چه چیزهایی را از اندروید ۱۳ قرض گرفته است، اما حداقل نسخه جدید سیستم عامل اندروید که نشان می‌دهد در برخی موارد از نسخه‌های پیشین One UI الهام گرفته است. به طور مثال نسخه‌های پیش‌نمایش اندروید ۱۳، مثل گوش‌های سامسونگ تنظیمات جدیدی را برای تنظیم شدت نور چراغ قوه ارائه می‌کنند.

تاریخ عرضه وان یو آی ۵.۰

نسخه آزمایشی این بروزرسانی قرار است سومین هفته جولای منتشر شود. سپس نسخه نهایی آن روزی در ماه اکتبر عرضه خواهد شد. انتشار نسخه نهایی این رابط کاربری به زمان عرضه اندروید ۱۳ گوگل بستگی دارد؛ زیرا بر اساس هسته آن توسعه پیدا خواهد کرد.

ضمناً انتظار می‌رود گوشی‌های سری گلکسی S22 سامسونگ نخستین محصولاتی باشند که نسخه آزمایشی آپدیت One UI 5.0 را دریافت می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*