مشکل شارژ آیفون

آیفون شما با مشکل شارژ مواجه است؟ این ۶ راه را امتحان کنید

اگر آیفون شما با مشکل شارژ مواجه است، به هیچ عنوان شارژ نمی‌شود یا شارژ آن روی ۸۰ درصد باقی میماند، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

آیفون شما با مشکل شارژ نشدن یا کندی سرعت شارژ مواجه است؟ اگر این مشکل به خاطر کابل، شارژر یا یک مشکل داخلی در آیفونتان است، ما در اینجا ۶ راهکار را معرفی کردیم که می‌تواند آیفونی دچار مشکل را برطرف کند. علاوه بر این اگر شارژ آیفون شما فراتر از ۸۰٪ نمی‌رود، در این مقاله یک راهکار برای حل این مشکل داریم.

آیفون‌های اپل از یک کابل لایتنینگ برای شارژ استفاده می‌کنند که برگشت‌پذیر است. این یعنی فرقی نمی‌کند از مدام سمت آن را وارد سوکت لایتنینگ دستگاه خود می‌کنید. اگر هم از آیفون ۸ به بعد استفاده می‌کنید، گوشی شما می‌تواند به صورت بی‌سیم هم شارژ شود.

مشکل شارژ آیفون

ما در زیر عمده‌ترین مشکلاتی که توسط کاربران گزارش شده است را بررسی کرده‌ایم و راهکاری برای حل مشکل شارژ آیفون شما را ارائه کرده‌ایم.

۶ راهکار برای حل مشکل شارژ آیفون

  1. مطمئن شوید آیفون شما بیش از حد داغ یا سرد نشده است. ۰ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد، دمای مناسب برای استفاده از آیفون است. اگر دمای محیط کمتر یا بیشتر از این مقدار معین شده بود، منتظر بمانید گوشی شما گرم‌تر یا خنک‌تر شود سپس آن را به شارژ بزنید.
  2. از طرف دیگر کابل لایتنینگ که معمولاً به یک آداپتور دیواری می‌زنید و به درستی کار می‌کند استفاده کنید. اپل می‌گوید شما باید ۳۰ دقیقه گوشی را داخل شارژ قرار دهید تا تغییر احساس شود، اما قاعدتاً باید بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه فرآیند شارژ به صورت نرمال انجام شود.
  3. اگر هنوز با مشکل شارژ آیفون مواجه هستید، از یک کابل/ آداپتور شارژ دیگر استفاده کنید یا شارژر خود را به یک پریز برق دیگر بزنید.
  4. پورت لایننینگ را بررسی کنید و از تجمع نکردن گرد و غبار داخل آن مطمئن شوید. از یک ذره‌بین یا دوربین یک آیفون دیگر برای دیدن داخل پورت استفاده کنید. اگر داخل پورت پرز یا آشغال می‌بینید، در هنگام برداشتن آن‌ها مراقب آسیب نرساندن به پین‌های کوچک شارژ باشید. برای این کار می‌توانید از یک نخ دندان پلاستیکی استفاده کنید. اگر نمی‌خواهید خودتان این کار را انجام دهید، به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید تا تعمیرکاران با استفاده از ابزارهای مخصوصی این گرد و غبار را از داخل پورت خارج کنند.
  5. ببینید آیا آیفون شما با یک شارژر بی‌سیم، شارژ می‌شود.
  6. آیفون خود را فورس ریست کنید و سپس به مدت ۳۰ دقیقه به شارژ بزنید. برای فورس ریست در آیفون ۸ به بعد و آیفون SE 2/3، دکمه ولوم بالا را فوراً بزنید و رها کنید. سپس همین کار را روی دکمه ولوم پایین انجام دهید. در نهایت دکمه پاور کناری را بفشارید و نگه دارید تا لوگو اپل روی صفحه ظاهر شود. در آیفون ۷ و ۷ پلاس دکمه کناری (یا بالایی) و کلید ولوم پایین را بفشارید و نگه دارید تا لوگوی اپل را ببینید. در آیفون ۶ اس به قبل و آیفون SE نسل اول نیز دکمه کناری (یا بالایی) و دکمه هوم را بفشارید و نگه دارید تا لوگو اپل روی صفحه ظاهر شود.

اگر گوشی آیفون شما همچنان با مشکل شارژ مواجه است یا هیچ واکنشی به فورس ریست نشان نمی‌دهد، پیشنهاد می‌کنیم آن را نزد یک تعمیرگاه مجاز برده تا بررسی شود.

بیشتر بخوانید:

آموزش تمیز کردن درگاه شارژ آیفون و آیپد بدون آسیب رسیدن به لایتنینگ

مشکل توقف روی شارژ ۸۰ درصد در آیفون

اگر متوجه شدید که شارژ گوشی شما روی ۸۰ درصد توقف می‌کند و بالاتر از آن نمی‌رود، نگران نباشید این به خاطر فعال بودن گزینه‌ای به نام بهینه‌سازی شارژ باتری (Optimized Battery Charging) است. اگرچه این گزینه به افزایش عمر باتری گوشی شما می‌انجامد، اما می‌توانید آن را غیرفعال کنید تا باتری ۱۰۰ درصد شارژ شود.

مشکل شارژ آیفون

برای این کار  وارد صفحه Settings روی گوشی خود شده، سپس به مسیر Battery> Battery Health رفته و گزینه Optimized Battery Charging را غیرفعال کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*