ارباب حلقه ها

بهترین شخصیت‌های ارباب حلقه ها از نگاه تماشاگران

سه‌گانه ارباب حلقه ها پر از شخصیت‌های دوست داشتنی و محبوب است. در این مطلب به معرفی 10 شخصیت برتر از دید طرفداران می‌پردازیم.

سه‌گانه فیلم‌های ارباب حلقه ها، سال‌هاست که فکر و ذکر مخاطبان را مجذوب خود کرده است و با وجود مجموعه تلویزیونی جدید «حلقه‌های قدرت» که در تاریخ 11 شهریور (2 سپتامبر) سال جاری به روی آنتن می‌رود، احتمالا این دلربایی برای مخاطبان نسل جدید هم اتفاق خواهد افتاد.‌

با توجه به اینکه حلقه های قدرت گروهی کاملا جدید از شخصیت‌ها را معرفی خواهد کرد که طرفداران قطعا عاشقشان می‌شوند، بسیاری از کاربران انجمن ردیت، در حال مرور خاطرات خود با برخی از شخصیت‌های محبوب کتاب و فیلم‌های اصلی هستند. طرفداران سرسخت ارباب حلقه ها در این فرآیند به یاد می‌آورند که چرا همیشه عاشق فرودو و لگولاس خواهند ماند!

ارباب حلقه ها

برومیر

بورومیر علیرغم اینکه به عنوان مباشر گوندور و شخصیتی فداکار با اراده‌ای قوی برای کمک به مردانش شناخته می‌شود، اما هرگز از او به عنوان نماد حقیقی شرافت در بین طرفداران یاد نمی‌شود. در واقع داستان کاملا برعکس است. یکی از کاربر می‌گوید: «او انسان بی‌نقصی نیست و به همین دلیل، واقعی‌ترین کاراکتر داستان احساس می‌شود.»

این دقیقا همان چیزی است که توجه بسیاری از طرفداران را به خود جلب کرده است. او به جای اینکه انسانی تماما شریف و کامل باشد، به عنوان مردی درهم‌شکسته شناخته می‌شود. طمع او داشت باعث می‌شد که شورای الروند حلقه را به گوندور بدهد و بعدها هم سعی کرد با زور حلقه را از فرودو بگیرد. اگر برومیر موفق می‌شد، کار سرزمین میانه به معنای واقعی کلمه تمام می‌شد. با این حال طرفداران می‌دانند که این رفتارها، تمامت تقصیر او نبوده است. برومیر انسانی بود که به راحتی فاسد شد، اما حداقل خودش این اتفاق را تشخیص داد. همین  خودآگاهی است که باعث شد چنین احترامی را بین طرفداران ارباب حلقه ها بدست بیاورد.

ارباب حلقه ها

سارومان

سارومان با وجود اینکه در ابتدا در برابر سائورون قد علم کرده بود، اما در نهایت به شخصیتی حزب به باد تبدیل شد که از تغییر موقعیتش هیچ ترسی نداشت. او یکی از بزرگترین خیانت‌های داستان ارباب حلقه ها را رقم زد و به گندالف خاکستری پشت کرد. با این حال اکثر طرفداران او را شخصیتی دوست‌داشتنی می‌دانند. یکی از کاربران می‌گوید: «سارومان همیشه در حال موقعیت سنجی است و حقیقتا در این جامعه، احساس تنهایی می‌کند. او خود را جدا از جهان (در واقع بالاتر از آن) می‌داند و دیپلماسی و متحدان خود را با منطق بی‌رحمانه انتخاب می‌کند.»

در واقع او یکی از پیچیده‌ترین شخصیت‌های این فرنچایز است که این مهم به لطف دیدگاه اخلاقی خاکستری‌اش به ارمغان آمده است. او نه شخصیتی کاملا شرور است و نه قهرمانی رویایی، بلکه شخصیتی محسوب می‌شود که سعی دارد زنده بماند و به تنهایی قدرت را به چنگ آورد. اگرچه سارومان همیشه مورد احترام گندالف بوده است، اما به راحتی به او خیانت کرد؛ با این حال این گناه هم نمی تواند طرفداران را بر علیه او قرار دهد.

ارباب حلقه ها

گندالف

گندالف، جادوگری است که زندگی خود را  وقف شکست دادن سائورون کرده بود و «یاران حلقه» را در تلاششان برای از بین بردن «حلقه واحد» رهبری می‌کرد. سفر گندالف به فداکاری بزرگ و تولد دوباره‌اش منجر شد و به همین دلیل مورد احترام گسترده طرفداران قرار دارد. با این حال تحسین گندالف فقط بخاطر دستاوردهای بی‌نظیرش نیست.

یکی از طرفداران اینگونه اظهار نظر می‌کند: «من عاشق حمایت گندالف نسبت به فرودو هستم. در چندین موقعیت مختلف می‌توان مشاهد کرد که او چقدر رهبر قوی و دانایی است. با داشتن گندالف در جبهه خود، می‌توان احساس امنیت کامل کرد. او خفن‌ترین جادوگر  سرزمین میانه است و شخصیت مورد علاقه من در کل مجموعه محسوب می‌شود. به عنوان یکی از عاقل‌ترین شخصیت‌های ارباب حلقه ها گندالف به هدایت یاران حلقه کمک می‌کند و قطعا یکی از دلیل موفقیت آنهاست.»

ارباب حلقه ها

اسمیگل (گالم)

شخصیتی که بیشتر به خاطر افول شخصیتی نهایی‌اش‌ شناخته می‌شود. اسمیگل فردی بود که توسط حلقه واحد به طور کامل فاسد شد. او که زمانی به عنوان یک هابیت معمولی شناخته می‌شد، در نهایت خود را غرق در تعقیب یاران حلقه و تلاش عاجزانه جهت پس گرفتن حلقه کرد.

یکی از کاربر درباره او می‌گوید: «مبارزه او با اعتیاد و بی‌اعتمادی‌اش قانع‌کننده بود. اسمیگل توانست تصویری بدیع و متفاوت نسبت به همه هابیت‌های کسل‌کننده دیگر ارائه کند.» درست است که او پایان به شدت غم‌انگیزی داشت، اما گاهی لحظات خنده‌داری را در طول داستان رقم می‌زد. پایان تراژدیک و رهایی نهایی اسمیگل از حلقه به حماسی‌تر شدن داستان، کمک شایانی کرد.

ارباب حلقه ها

فرودو بگینز

فرودو قهرمان اصلی داستان ارباب حلقه ها است که سال‌هاست توسط طرفداران این مجموعه پرستش می‌شود! یکی از طرفداران سرسخت می‌گوید: «فرودو اغلب زیر سایه شخصیت‌های قهرمانانه‌تر و برجسته این فرانچایز قرار می‌گیرد، اما او قلب تپنده داستان است و نمونه‌ای از ارزش‌هایی به شمار می‌رود که این کتاب‌ها را از سایر آثار مشابه متمایز می‌کند.»

بسیاری از خصوصیات فردی فرودو، او را به بزرگترین قهرمان ارباب حلقه ها تبدیل می‌کند. از فداکاری تا فساد انسانی‌اش گرفته تا عشق به دوستان که او را در تمام طول سفر خطرناکش همراهی می‌کند. اگرچه فرودو در طول مسیر، رنج‌های زیادی را متحمل شد و احتمالا هرگز به بهبودی کامل نخواهد رسید، اما تلاش‌های شجاعانه فرودو، او را به قهرمانی بسیار محبوب مبدل می‌کند.

ارباب حلقه ها

ایوین

ایوین که یکی از بهترین زوج‌های ارباب حلقه ها را تشکیل داده بود، به سپر دار شاهزاده ایتلین تبدیل شد. اما این داستان عاشقانه ایوین نبود که طرفداران را به ستایش او وادار کرد. همانطور که کاربر ststeveg می‌گوید: «او از فرصت بدست آمده استفاده می‌کند تا پیشگویی باستانی را به حقیقت تبدیل کند و با این کار پیروزی مهمی را رقم می‌زند؛ یعنی شکوهمندانه و تالکینی!»

ایوین کاراکتر الهام‌بخشی است که ثابت می‌کند، زنان می‌توانند به اندازه مردان در میدان جنگ خدمت کنند. ایوین جنگجویی سرسخت و نجیب است که پادشاه جادوگران را به تنهایی سلاخی کرد. با این حال این تنها دستاوردی نیست که شخصیت او را توصیف می‌کند. زمانی هم که صلح فرا رسید، او به خوبی با آن سازگار شد و ثابت کرد شخصیت فوق‌العاده‌ای است؛ به همین دلیل است که طرفداران هنوز هم او را دوست دارند.

ارباب حلقه ها

گیملی، پسر گلوئین

گیملی یک دورف (کوتوله) و یکی از اعضای شورای الروند است، اما این دستاوردهای او نیست که گیملی را برجسته می‌کند. «گیملی فقط یک مرد معمولی است که تمام تلاشش را می‌کند تا با افراد و رویدادهای بزرگ اطرافش وقف پیدا کند و هر لحظه ۱۱۰ درصد از توانش را ارائه دهد. او فوق‌العاده وفادار و گشاده نظر است! قلبی طلایی و پاکش هم نباید فراموش شود.»

گیملی که ناامید از شرکت در ماجراجویی و شکوه دوران پدرش بود، تلاش کرد تا ارزش خود را در میان یاران حلقه به نمایش بگذارد و خود را به سایر اعضا ثابت کند. او پس از دوستی سریع (و غیرمنتظره) با لگولاس، راه خود را در قلب طرفداران وا کرد و حتی توانست در جریان این پروسه به یک میم محبوب تبدیل شود!

ارباب حلقه ها

سائرون

سائرون یکی از قدرتمندترین موجودات ماورا طبیعی در دنیای ارباب حلقه ها و آنتاگونیست اصلی این مجموعه است و کابوس شبانه بسیاری از طرفداران محسوب می‌شود! از ظاهر وحشتناکش گرفته تا ارتش بی‌رحمش، سائرون شبح ترسناکی است که در تمام مدت، ماجراهای یاران حلقه را تحت نظر دارد.

با این حال طرفداران، سائورون را بیشتر بخاطر اعمال شرورانه‌اش، جذاب می‌دانند. او در هر عصری از زمین نقش پررنگی بازی می‌کند. او خصوصیات شخصیتی جالبی دارد. سائرون تنها یک “شرور شیطانی” نیست. او برنامه‌های واقعی برای بهتر کردن جهان دارد.» جالب است بدانید که سائورون عاشق نظم بود و واقعا می‌خواست دنیا را از هرج و مرج نجات دهد. او اهداف والایی برای کمک به مردم داشت، اما به تدریج و به دلیل تلاش برای کسب قدرت فاسد شد. با وجود ذات شیطانی، طرفداران شیفته ابهت سائرون هستند.

ارباب حلقه ها

آراگورن، پسر آراتورن

آراگورن یک کهنه سرباز، رئیس و یکی از اعضای یاران حلقه، تحت رهبری گندالف محسوب می‌شد که برای محافظت از شایر و هابیت‌ها تلاش می‌کرد. بسیاری از طرفداران، ذات نوع دوستانه و فداکارانه او را می‌ستایند. دیدن آراگورن در حالی که زندگی خود را برای دیگران به خطر می‌اندازد، جذاب و قهرمانانه است.

«آراگورن یکی از الگوهای من در دوران کودکی بود. ذات شکوهمند به اضافه مهربانی حقیقی و عشق به دیگران، بسیار نادر است. او شاعری بی‌نظیر و جنگجویی زبردست است. مردی سختگیر که هنوز حس شوخ طبعی خود را حفظ کرده است. جلب نظر و محبت طرفداران برای او کار چندان دشواری نبود. خرد، مهارت و اراده، آراگورن را در زمره بهترین شخصیت‌های ارباب حلقه ها قرار می‌دهد.

ارباب حلقه ها

سم‌وایز گمجی

نزدیکترین دوست و محرم فرودو، سام‌وایز گمجی نام دارد که قبل از همراهی یاران حلقه، تنها باغبانی ساده بود، اما شجاعت‌های او باعث شد به فرد بسیار مهمی تبدیل شود. همانطور که یکی از کاربر ردیت می‌گوید: «سم کار خود را از صفر شروع کرد و با ماجراجویی باورنکردنی‌اش، جهان را نجات داد؛ شخصیت ضعیف خود را تکامل بخشید و به عنوان انسانی جدید به زادگاهش، شایر بازگشت.»

او با شجاعت و از خودگذشتگی ثابت کرد که دوستی وفادار برای فرودو است. همین موضوع او را به همسفری ایده‌آل در طول سفر طولانی تبدیل کرد. اگرچه او هیچ‌کدام از آموزش‌هایی را که یاران حلقه دیده بودند، نداشت و بی‌تجربه بود، اما در نهایت موفق شد زنده بماند و ماموریت خود را تکمیل کند. سم در طول سفر، بارها توانست روحیه فرودو را حفظ و از زوال شخصیتی‌اش جلوگیری کند. به واقع هیچ همراهی بهتر از سم‌وایز گمجی وجود ندارد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. من با این تازه سه گانه زندگی و عاشقی رو شروع کردم و در تک تک لحظات فیلم غرق شدم این شاهکار سینمایی اینقد بزرگه از تصور و درک خیلیامون خارجه
    هر کسی بتونه به درستی فلسفه این سه گانه رو درک کنه و با کاراکترهاش ارتباط بگیره یکی از قدرتمند ترین افراد در طول زندگیش خواهد بود چه از نظر عاطفی چه مالی و چه شخصیتی