خودرو برقی سونی Vision-S

زمان عرضه خودرو برقی سونی به بازار اعلام شد

سونی با مشارکت هوندا در آینده نزدیک اولین خودروی الکتریکی خود را روانه بازار می‌کند. در ادامه شاهد زمان عرضه و جزئیات خودرو برقی سونی باشید.

به گزارش Nikkei Asia، سونی اخیراً در میناتو-کوی توکیو جلسه‌ای را بین سهام‌داران برگزار کرده و در طول این جلسه «کنیچیرو یوشیدا» (Kenichiro Yoshida)، رئیس هیئت مدیره و مدیر این شرکت بزرگ ژاپنی اظهار داشته است که برای عرضه خودرو برقی سونی در سال 2025 باید محصولی محفوظ از هرگونه اشتباهی را تولید کنند. یکی از سهام‌داران نیز گفته که حمل و نقل کاملاً با بازی‌های ویدئویی متفاوت است و ایمنی در اولویت قرار دارد. ضمن اینکه برای ورود به عرصه خودروهای الکتریکی، باید از لحاظ ذهنی آماده جلو آمدن و پذیرفتن مسئولیت بود.

خودرو برقی سونی Vision-S 01 و 02

کانسپت‌های سونی Vision-S 01 و Vision-S 02

یوشیدا اشاره کرده است که شرکت مشترک سونی و هوندا که مدتی قبل رسماً معرفی شد، به صورت عمده مسئولیت پروژه خودرو برقی سونی را بر عهده دارد و در رابطه با ایمنی باید تدابیر لازم اندیشیده شود. اگر چندان در جریان فعالیت‌های اخیر سونی در حوزه خودرو نیستید، باید گفت که این شرکت اوایل سال 2022 طی نمایشگاه CES 2022 از کانسپت خودروی الکتریکی Vision-S 02 رونمایی کرد و مدتی بعد از امضای تفاهم‌نامه‌ای با هوندا برای تاسیس شرکتی متمرکز روی تولید خودروهای الکتریکی خبر داد.

سونی از همان ابتدای تاسیس خود از یک قانون نانوشته پیروی کرده است؛ اینکه با محصولات مربوط به زندگی انسان سر و کار نداشته باشد. با این حال، طی سال‌های اخیر این شرکت بزرگ ژاپنی به حوزه‌هایی نظیر تجارت پزشکی و خودروهای تمام برقی وارد شده است. به گفته یوشیدا، سونی در حال حاضر در زمینه دستگاه‌های پزشکی فعالیت دارد که از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به آندوسکوپ‌ها (که با همکاری شرکت ژاپنی المپوس می‌سازد) و آنالایزرهای سلول اشاره کرد. او می‌گوید در حوزه بهداشت و درمان هم ایمنی را تضمین می‌کنند.

خودرو برقی سونی Vision-S 02

کانسپت خودرو برقی سونی Vision-S 02

سونی و هوندا در سال 2022 برای تاسیس شرکت مشترک خود یعنی Sony Honda Mobility سرمایه‌گذاری می‌کنند و برنامه دارند تا اولین خودروی برقی خود را در سال 2025 به عرضه برسانند. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، این شرکت طی سه سال آینده خودروهای برقی و خدمات دیگری را آماده عرضه خواهد کرد. در نهایت باید همچنان منتظر ماند و دید که خودرو برقی سونی دقیقاً چه چیزی برای ارائه خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*