آموزش تغییر کیبورد پیش فرض در اندروید + تصویر

اگر با کیبورد گوشی اندرویدی خود ارتباط برقرار نمی‌کنید، با مطالعه این مطلب نحوه تغییر کیبورد پیش فرض گوشی اندرویدی را یاد خواهید گرفت.

معمولا کیبورد گوشی‌های اندرویدی با نام Gboard شناخته می‌شوند که دلیل آن کاملا واضح است و می‌توان فهمید که هر دوی آن‌ها به گوگل تعلق دارند و بدیهیست که آن‌ها بخواهند نامشان را روی تولیداتشان بگذارند. اما با این حال هیچ کس نمی‌تواند ما را مجبور به استفاده از چیزی بکند، پس اگر حس کردید که از کیبورد گوشی اندرویدی‌تان خوشتان نمی‌آید، می‌توانید کیبورد دیگری را جایگزین Gboard کنید. از این رو قصد داریم در اینجا نحوه تغییر کیبورد پیش فرض در اندروید را به شما آموزش دهیم.

نحوه تغییر کیبورد پیش فرض در اندروید

قبل از شروع آموزش، باید باید این نکته اشاره کنیم که مراحل زیر با استفاده از گوشی اندرویدی پیکسل 4 با نصب اندروید استوک انجام شده است. اگر از گوشی دیگری با نسخه سفارشی شده اندروید استفاده می‌کنید، ممکن است قسمت تنظیمات ممکن متفاوت باشد، اما آنقدرها هم سخت نیز که نتوانید آن را انجام دهید.

برای تغییر کیبورد پیش فرض گوشی کیبوردهای متفرقه زیادی وجود دارند که می‌توانید از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید. در این آموزش ما از کیبورد SwiftKey استفاده کرده‌ایم. بنابراین برای شروع شما باید به پلی استور بروید و SwiftKey را دانلود و روی گوشی خود نصب کنید.

تغییر کیبورد پیش فرض

پس از آنکه اپلیکیشن SwiftKey را نصب کردید، آن را باز کرده و سریع با انجام یک سری مراحل آن را راه اندازی کنید.

تغییر کیبورد پیش فرض

سپس از شما خواسته می‌شود که تایید کنید از کدام کیبورد می‌خواهید استفاده کنید. SwiftKey (یا هر صفحه کلیدی که می‌خواهید جای کیبورد پیش فرض شما نصب شود) را انتخاب کنید.

تغییر کیبورد پیش فرض

پس از اتمام مراحل راه اندازی در برنامه کیبورد، به تنظیمات گوشی خود بروید و از آنجا وارد System شده و بعد گزینه‌ی Language & input را انتخاب کنید. در زیر Keyboards نام کیبورد پیش فرض حال حاضر خود را مشاهده خواهید کرد. سپس روی On-screen keyboard را ضربه بزنید تا مطمئن شوید که همه چیز به درستی انجام شده است.

تغییر کیبورد پیش فرض

اطمینان حاصل کنید صفحه کلیدی که می‌خواهید به عنوان پیش فرض قرار بگیرد، فعال است و دیگر کیبوردهای نصب شده همگی غیرفعال هستند.

تغییر کیبورد پیش فرض

هنگامی که کیبورد پیش فرض خود را فعال کردید، تلفنتان از شما می‌خواهد که انتخاب خود را تایید کنید. برای ادامه کار روی OK ضربه بزنید.

تغییر کیبورد پیش فرض

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*