فروش اطلاعات کاربران

گوگل و اپل متهم به فروش اطلاعات کاربران شدند

به گزارش وال استریت ژورنال، 4 سناتور کمیسیون تجاری فدرال (FTC)، شرکت‌های اپل و گوگل را متهم به فروش اطلاعات شخصی کاربران کردند.

سناتور ران واین، الیزابت وارن، کری بوکر و سارا جیکوب، با فرستادن نامه‌ای رسمی به لینا خان، رئيس (FTC)، خواستار شروع تحقیقات ویژه در مورد فروش اطلاعات کاربران توسط گوگل و اپل شدند. کمیسیون تجاری فدرال نیز بنا به این درخواست سناتورهای آمریکایی، دستور تحقیق و بررسی در مورد صحت فروش اطلاعات کاربران توسط این دو غول صنعت فناوری را صادر کرد.

طبق گزارش‌هایی که تاکنون به دست رسیده است، این دو شرکت با ایجاد شناسه‌های ردیابی ویژه اقدام به فروش اطلاعات شخصی کاربران کردند. سال گذشته، شرکت اپل طرح برنامه‌ای را با عنوان «شفافیت ردیابی اپلیکیشن» همزمان با رونمایی از iOS 14.5 معرفی کرد که به کاربران آیفون و آیپد این امکان را می‌داد تا از ردیابی شدن توسط سرورها انصراف دهند. این طرح از آنجایی که هزینه زیادی برای پلتفرم رسانه‌های اجتماعی داشت و سبب سقوط سهام متا می‌شد، کنار گذاشته شد. اما طبق تحقیقات صورت گرفته، اعلام شده است که تا همین اواخر این شناسه ردیابی در دستگاه‌های اپل فعال بوده و گزینه انصراف از این ردیابی برای کاربران به‌طور پیش‌فرض مخفی شده است.

سخنگوی گوگل طی مصاحبه‌ای با وال استریت ژورنال تمام اتهامات وارده را رد کرده و گفت: «شرکت گوگل به‌تازگی اقدامات سخت‌گیرانه‌‌ای به منظور جلوگیری از ردیابی اطلاعات کاربران اجرا کرده. همچنین ویژگی Privacy Sandbox را به سیستم خود اضافه کرده است که تبلیغات را خصوصی‌تر می‌کند.» او در مورد اتهام وارده توسط سناتورهای آمریکایی ادامه داد:

ادعای این ژنرال‌ها مبنی بر فروش اطلاعات کاربران کاملا نادرست است و ما هرگز اطلاعات کاربران خود را در دسترس افراد دیگر قرار نمی‌دهیم.

تاکنون شرکت اپل درخصوص این اتهام وارده سکوت کرده است. هنوز مشخص نیست که FTC تحقیقات خود را طبق درخواست سناتورهای آمریکایی مبنی بر فروش اطلاعات کاربران توسط اپل و گوگل ادامه خواهد داد یا خیر.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*