فیبر نوری ایرانسل

عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری ایرانسل در نیشابور آغاز شد

عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری ایرانسل در نیشابور همزمان با سالروز حضور تاریخی حضرت امام رضا (ع) در این شهر آغاز شد.

صبح روز جمعه 10 تیر 1401 طی مراسمی در محل شهرداری نیشابور عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری ایرانسل در این شهر همزمان با سالروز حضور تاریخی حضرت امام رضا (ع) در نیشابور آغاز شد. همچنین در این مراسم تفاهم‌نامه احداث 7 سایت ایرانسل در شهر نیشابور نیز به امضا رسید.

در این مراسم هادی خانی (معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی)، یعقوب‌علی نظری (استاندار خراسان رضوی)، ابوطالب جوان (معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور)، سیدحسن میرفانی (شهردار نیشابور)، سید مؤمن حسینی (رئیس شورای اسلامی شهر نیشابور و شورای اسلامی استان خراسان رضوی)، احسان ارکانی و هاجر چنارانی (نمایندگان مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی) به همراه مدیران محلی و اصحاب رسانه حضور داشتند.

آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری ایرانسل در نیشابور

شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر نیشابور در این مراسم از اپراتور ایرانسل بابت توجه به توسعه زیرساخت‌های شهر و شهرداری هوشمند قدردانی کردند. گفتنی است شبکه فیبر نوری شهری نیشابور با طول 31 کیلومتر طی مشارکت ایرانسل و شهرداری این شهر با سرمایه‌گذاری 200 میلیارد ریالی احداث خواهد شد.

در این مراسم علاوه بر آغاز اجرای پروژه فیبر نوری ایرانسل، تفاهم‌نامه احداث 7 سایت ارتباطی ایرانسل نیز امضا شد. این سایت‌ها هم توسط ایرانسل با اعتبار بیش از 250 میلیارد ریال در نیشابور احداث خواهند شد تا تمام مشترکان این شهر به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند.

فیبر نوری ایرانسل

گفتنی است احداث شبکه فیبر نوری به عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها برای توسعه فناوری‌های نوین ارتباطی محسوب می‌شود و در لیست خدمات شهر هوشمند قرار می‌گیرد. علاوه بر این، هوشمندسازی خدمات شهری یکی از الزامات زندگی امروزی بوده که در مدیریت منابع و انرژی نقش زیادی دارد.

در واقع استفاده از راهکارهای شهر هوشمند در جلوگیری از خطرهای ناشی از تخریب محیط زیست و تغییرات آب و هوایی نقش زیادی دارد و یکی از مشوق‌های اصلی جامعه جهانی برای هوشمندسازی دستگاه‌ها و تجهیزات بر پایه اینترنت اشیا محسوب می‌شود که همین موضوع باعث شده دولت‌ها برای حرکت به سمت شهرهای هوشمند ترغیب شوند.

ضمن این که راهکارهای بر پایه اینترنت اشیا نظیر پایش آب، هوا و خاک مناطق شهری و کنترل میزان آلاینده‌های شهری و صنعتی در پاکسازی محیط زیست نیز بسیار تاثیر گذارند؛ به گونه‌ای در این حوزه شهرهای هوشمند موفق شدند 20 درصد از تولید گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهند.

امروزه مشکلات حمل و نقل و ترافیک شهری به عنوان یکی از نگرانی‌های کلانشهرها محسوب می‌شود که با مدیریت هوشمند حمل و نقل و ترافیک در شهرهای هوشمند می‌توان تمام این مشکلات را برطرف کرد. از کارکردهای این سامانه می‌توان به پیش‌بینی تغییرات الگوی ترافیکی، تشخیص لحظه‌ای حوادث و تصادفات و همچنین استخراج الگوهای ترافیکی اشاره کرد.

اپراتور ایرانسل در همین راستا تا به امروز پروژه‌های متعددی را در حوزه فیبر نوری و توسعه خدمات شهر هوشمند در شهرهایی چون اسلامشهر، صدرا، برازجان، مشکین‌دشت، اندیشه، ماهشهر، بستان‌آباد، خرمشهر، آبادان، اندیمشک، دزفول، بابل، آمل، انزلی، بوشهر، ساری، اردبیل، زنجان، خرم‌آباد، قزوین، سنندج، کرج، بندرعباس، ارومیه، اراک، اهواز، شیراز، مشهد و تهران به اجرا درآورده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*