اسکن کد QR

آموزش تصویری اسکن کد QR در اندروید

همانطور که می‌دانید کدهای QR برای دریافت و ارسال اطلاعات به کار می‌روند، بنابراین بهتر است با نحوه اسکن کد QR در گوشی‌های اندرویدی آشنا شویم.

کد Quick Response یا همان کد QR در سال 1994 معرفی شد، اما در دهه‌های بعدی استفاده از آن مطرح شد به خصوص در زمان پاندمی کووید 19 که برای خواندن اطلاعات هر چیزی به روشی آسان، سریع و مهم‌تر از همه بدون لمس کردن نیاز پیدا شد.

اسکن کد QR با استفاده از یک اپلیکیشن انجام می‌شود و در صورت تمایل همچنان می‌تواند با استفاده از لنز Google انجام شود. اما از زمان عرضه نسخه 8 (Oreo)، سیستم عامل اندروید گوشی‌ها را به یک اسکنر QR داخلی در برنامه دوربین پیش فرض تجهیز کرده است.

نحوه اسکن کد QR در یک دیوایس اندرویدی

ابتدا دوربین گوشی اندرویدی خود را باز کنید. برخی از اپلیکیشن‌های متفرقه دوربین نیز دارای اسکنر QR داخلی هستند، اما نه همه‌ی آن‌ها! پس شما می‌توانید از دوربین پیش فرض خود گوشی نیز استفاده کنید. دوربین گوشی را تا جایی که می‌توانید به سمت کد QR بگیرید، هنگامی که دوربین روی آن کد متمرکز شود، آن را برجسته خواهد کرد و یک اعلان ظاهر خواهد شد و به شما خواهد گفت که آن کد چیست.

اسکن کد QR

اگر روی نوتیفیکیشن ظاهر شده ضربه بزنید شما را به وب سایت مربوط به آن کد خواهد برد یا دانلود سند را نشان خواهد داد. اگر نمی‌دانید که آن کد QR چه چیزی را نشان می‌دهد و به چه چیزی مربوط می‌شود، بهتر است روی آن نوتیفیکیشن ضربه نزنید. این مراحل تمام کاریست که برای اسکن کد QR در اندروید باید انجام دهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*