تسلا مدل 3

اینها بدترین مشکلات در کیفیت تسلا مدل 3 هستند

تسلا مدل 3 علی‌رغم فروش و محبوبیت بالا، با مشکلاتی در کیفیت ساخت و مونتاژ روبرو است. در ادامه به بدترین ایرادات پرفروش‌ترین خودروی برقی دنیا می‌پردازیم.

از ایرادات مربوط به شارژ تا نمایشگر لمسی، تسلا مدل 3 از زمان عرضه در سال 2017، با تعدادی مشکلات داخلی و خارجی مواجه بوده است. از آنجا که این خودرو بارها مورد تحسین منتقدین و مصرف‌کنندگان قرار گرفته، وجود این ایرادات برای بسیاری تعجب‌آور است. بر اساس گزارش Clean Technica، تسلا مدل 3 که در میان علاقه‌مندان به خودروهای الکتریکی سراسر جهان از محبوبیت بالایی برخوردار است، جوایز متعددی را به‌دست آورده و در ژوئن 2021، به عنوان اولین خودروی برقی، از مرز 1 میلیون فروش جهانی عبور کرد.

اما با این تفاسیر، چرا بسیاری از مالکان از مشکلات کیفی تسلا مدل 3 شکایت دارند؟ اغلب منتقدان، دلیل بروز این اشکالات را در مسائل مربوط به کنترل کیفیت و مونتاژ می‌دانند و تسلا نیز اقداماتی را در جهت رفع آنها انجام داده است. در حالی‌که بسیاری از این ایرادات به صورت عمومی و با فراخوان شرکت حل و فصل شده است، تسلا تا زمان نگارش این مطلب، 7 فراخوان را برای حل مشکلات کیفی محصول خود صادر کرده است. در این میان، به برخی دیگر از مشکلات گزارش شده، اشاره‌ای نشده است و ممکن است کار به شکایت‌ دسته‌جمعی علیه تسلا کشیده شود.

بدترین مشکلات در کیفیت تسلا مدل 3

نشت آب و مشکلات نمایشگر لمسی

تسلا مدل 3

تسلا مدل 3 اخیرا در نظرسنجی Jalopnik، عنوان یکی از خودروهایی که بیش از حد اعتبار، به آن بها داده شده را به خود اختصاص داده است. در حالی‌که این رتبه‌بندی کاملا دقیق و علمی ارزیابی نشده، اما به‌نظر می‌رسد که مشکلات مربوط به کنترل کیفیت این خودرو یکی از عوامل تعیین‌کننده در آن بوده است. یکی از ایرادات رایج گزارش شده توسط برخی از مالکان مدل 3، مشکلات مربوط به نشت آب است که خودرو را در معرض خطراتی بالقوه، از جمله در بخش پشت چراغ‌های عقب قرار می‌دهد. طبق مجموعه‌ای از تصاویر و گزارش‌های منتشر شده توسط Inside EVs، در صورت عدم رفع مسئله نشت آب، این مشکل می‌تواند منجر به متراکم شدن نور عقب و زنگ‌زدگی شود.

برخی از مالکان تسلا مدل 3 نیز از اشکالات مربوط به شارژ خودرو به علت ایرادات نرم‌افزاری و معیوب بودن پورت‌های شارژ گلایه کرده‌اند. اگرچه، خوشبختانه بسیاری از این مشکلات را می‌توان با تغییراتی در چرخه برق‌رسانی برطرف کرد.

مشکل کیفی دیگری که برخی از خریداران Tesla Model 3 گزارش‌ کرده‌اند، قفل شدن درب خودرو در صورت از کار افتادن سیستم الکترونیکی یا قطع شدن برنامه اختصاصی تسلا است که از عدم وجود کلید فیزیکی ناشی می‌شود. ایرادات نمایشگر لمسی نیز دیگر مسئله‌ای است که برخی از دارندگان مدل 3 از آن شکایت داشته‌اند. در سال 2022، این خودروساز 130000 وسیله نقلیه تسلا از جمله مدل 3 و مدل Y 2022 را به دلیل داغ شدن بیش از حد صفحه‌نمایش در هنگام شارژ سریع و خاموشی کامل، فراخوانی کرد. با این‌حال، برخی از مشکلات مانند عدم پاسخ‌گویی نمایشگر، با راه‌اندازی مجدد قابل رفع هستند.

مشکلات مربوط به کیفیت رنگ، موضوعی تکراری و آزاردهنده در محصولات تسلا

تسلا

برخی از مالکان خودروهای تسلا گزارش داده‌اند که رنگ‌ قسمت‌های خاصی از مدل 3، از جمله اطراف رینگ‌ها و گلگیر در مجاورت هوای سرد، به دلیل برخورد با نمک، شن و ماسه جاده، به سرعت تخریب می‌شود. ظاهرا این مشکل به حدی همه‌گیر بوده که تسلا را مجاب کرده تا یک کیت رایگان برای شرایط خاص آب‌وهوایی را برای کمک به محافظت از رنگ خودرو به مشتریان خود ارائه دهد.

پیش‌تر طی سال 2019، پس از آنکه مشتریان مقیم کبک، با مشکل ریزش رنگ مشکی مدل 3 خود بر روی پنل‌های پایینی مواجه شدند، به‌طور جمعی، علیه ژان فرانسوا بلروز، سازنده آن ایالت شکایتی را تنظیم کردند.

مشکلات مربوط به رنگ، تنها به رانندگی در هوای سرد محدود نمی‌شود؛ با این وجود، حداقل بر اساس گزارش‌های برخی از مالکان، مشکلات کنترل کیفیت تسلا تنها محدود به مدل 3 نیست. برای مثال، یکی از خریداران مدل Y در لوکزامبورگ نیز با انتشار تصاویری، از کیفیت رنگ پایین این خودرو در هنگام تحویل گله کرده است.

برخی از نمونه‌های تولیدی تسلا مدل 3، با مشکل شکاف پنل مواجه‌اند

تسلا model 3

شکاف‌های پنل بین درب‌ها یا خطوط بین کاپوت خودرو و گلگیر، از دیگر مشکلات رایجی محسوب می‌شود که در ارتباط با تسلا مدل 3 گزارش شده است. این ایراد زمانی رخ می‌دهد که قطعات به صورت ناهماهنگ مونتاژ شوند. این اشکال که بیش‌تر ظاهری است، چندان بر عملکرد خودرو تاثیر نمی‌گذارد، مگر اینکه شکاف میان پنل‌ها بیش از حد بزرگ باشد. در طول عرضه اولین سری از خودروهای تسلا مدل 3، مسئله شکاف پنل به سرعت مورد گزارش قرار گرفت.

با این‌حال، مشکل مذکور تا حد زیادی توسط سازنده، در سری جدید رفع شده است. تسلا پیش‌تر نیز مقاله‌ای را در Motor Trend برای کاهش نگرانی‌ مشتریان از بابت این مشکل منتشر کرده بود. این خودروساز گفت که فرآیند ساخت خودروهای الکتریکی در مقایسه با مدل‌های پیشین، تا 40% بهبود یافته و شکاف‌های پنل و درزها، در بخش‌هایی از صندوق عقب و چراغ‌های عقب برطرف شده است.

علی‌رغم مشکلات رایج در کیفیت ساخت تسلا مدل 3 که در طول سال‌های اخیر گزارش شده‌اند، تقاضا برای خودروهای این شرکت به بالاترین حد خود رسیده است. این خودروساز اکنون با تمرکز بر افزایش تولید خود در سال 2022، قصد دارد پاسخ‌گوی تقاضای رو به رشد بازار باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*